Ένας Κόσμος χωρίς Απορρίμματα: Από το όραμα στην πράξη
Ένας Κόσμος χωρίς Απορρίμματα: Από το όραμα στην πράξη
Γίνεται να καταναλώνουμε προϊόντα χωρίς να παράγουμε απορρίμματα, αλλά να ανακυκλώνουμε και να επαναχρησιμοποιούμε την πρώτη ύλη των συσκευασιών;
Η Coca-Cola πιστεύει πως είναι εφικτό.
Στο πλαίσιο αυτό, στις αρχές του 2018, o James Quincey, CEO της Coca-Cola ανακοίνωσε το όραμά της εταιρίας για «Έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα» κατά τη διάρκεια του World Economic Forum στο Davos. Πρόκειται για ένα ολιστικό σχέδιο που αποτυπώνει τη νέα φιλοσοφία και την έμφαση της Coca-Cola στην αντιμετώπιση του προβλήματος, με καινοτόμες μεθόδους που καλύπτουν ολόκληρο τον κύκλο ζωής των συσκευασιών: από τον σχεδιασμό των μπουκαλιών και των κουτακίων, μέχρι την ανακύκλωσή τους και την απόκτηση νέας ζωής, επαναχρησιμοποιώντας τα.
Η μέθοδος αυτή αποτελεί την μετρήσιμη συνεισφορά της εταιρίας προς την υιοθέτηση του μοντέλου της κυκλικής οικονομίας, η οποία αποτελεί μονόδρομο για τον πλανήτη μας.
Όπως ακριβώς η φύση δεν παράγει απορρίμματα και όπως το απόρριμμα ενός οργανισμού είναι απαραίτητο για κάποιον άλλο, με τον ίδιο τρόπο μπορούν και τα υλικά που συσκευάζουν τα προϊόντα που καταναλώνουμε να συνεχίσουν να είναι χρήσιμα σε έναν δεύτερο κύκλο ζωής.
Η κεντρική αυτή ιδέα διατρέχει την έννοια της κυκλικής οικονομίας – μια έννοια που αφορά σ’ έναν κόσμο όπου η ανάπτυξη δεν θα στηρίζεται στη χρήση και κατ’ επέκταση στην εξάντληση των μη ανανεώσιμων φυσικών πόρων, αλλά στην επαναχρησιμοποίησή τους.
Γιατί οι συσκευασίες μπορούν και πρέπει να έχουν δεύτερη ζωή.
Έτσι, η Coca-Cola στην Ελλάδα φροντίζει να μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των συσκευασιών της, σε κάθε φάση του κύκλου ζωής τους, ενώ παράλληλα αναπτύσσει προγράμματα που εμπνέουν τους πολίτες να υιοθετήσουν τις αρχές της ανακύκλωσης και της κυκλικής οικονομίας στην καθημερινότητά τους.
Πιστή στο όραμά της για Έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα, η εταιρία διαθέτει μια ολοκληρωμένη στρατηγική για βιώσιμη ανάπτυξη εστιάζοντας στη:
- Σχεδίαση συσκευασιών από τουλάχιστον 50% ανακυκλωμένο πλαστικό έως το 2030
- Συλλογή και ανακύκλωση μιας πλαστικής φιάλης ή ενός αλουμινένιου κουτιού, για κάθε ένα που κυκλοφορεί στην αγορά έως το 2030
- Συνεργασία με κοινωνικούς εταίρους μέσα από την κοινωνική πλατφόρμα Zero Waste Future
Έχοντας επιτύχει τον στόχο για σχεδίαση 100% ανακυκλώσιμων συσκευασιών στη χώρα, η Coca-Cola στην Ελλάδα εστιάζει στη σχεδίαση συσκευασιών από ανακυκλωμένο πλαστικό και στη μείωση συνολικά του ποσοστού της συσκευασίας. Συγκεκριμένα, από το 2018 κυκλοφορούν στη χώρα μας συσκευασίες PET από ανακυκλωμένο πλαστικό σε ποσοστό 20%. Στόχος είναι η κυκλοφορία συσκευασιών PET με τουλάχιστον 50% ανακυκλωμένο πλαστικό έως το 2030, εστιάζοντας, παράλληλα, στην καινοτομία και ανάπτυξη συσκευασιών με μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Ακόμη, το 2021, η Coca-Cola Τρία Έψιλον προχωράει σε επένδυση ύψους 4 εκατ. ευρώ με σκοπό την κατάργηση της πλαστικής μεμβράνης στις πολυσυσκευασίες αλουμινίου μέσω του νέου τύπου συσκευασίας KeelClip™, μια πρωτοβουλία που υλοποιείται για πρώτη φορά στον κλάδο των μη αλκοολούχων ποτών, αλλά και συνολικά στη χώρα μας και ισοδυναμεί με μείωση σχεδόν 287 τόνων πλαστικού ετησίως.
Όσον αφορά στη συλλογή, μέσα από εκπαιδευτικές δράσεις και καμπάνιες που πραγματοποιεί για την ευαισθητοποίηση των πολιτών, η Coca-Cola στην Ελλάδα θέτει ως προτεραιότητα την εκπαίδευση των πολιτών στην ανακύκλωση και στις αρχές της κυκλικής οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία ξεκινά μια νέα καμπάνια με τίτλο «Κάθε άδειο μπουκάλι έχει αξία» με σκοπό να την αξιοποιήσει ως ένα επιπλέον εκπαιδευτικό όχημα ως προς τα θέματα υπεύθυνης ανακύκλωσης και την ενίσχυση της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης των πολιτών.
Πρωτοβουλίες που θέτουν τη συνεργασία και τη βιώσιμη ανάπτυξη στο επίκεντρο, αποτελούν για την Coca-Cola στην Ελλάδα το βέλτιστο όχημα για κοινωνική προσφορά με πραγματικά σημαντικό αντίκτυπο. Έτσι, τα τελευταία 4 χρόνια υλοποιεί την πολυσυμμετοχική και συνεργατική κοινωνική πλατφόρμα Zero Waste Future, ένα πρόγραμμα-παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές που έχει στόχο την Παρέμβαση, την Εκπαίδευση και την Αλλαγή Συμπεριφοράς, ώστε οι πολίτες να αλλάξουν τη στάση τους προς τα απορρίμματα.
Ετικέτες: