Σε τεντωμένο σχοινί βρίσκονται οι σχέσεις εργαζομένων-ΑΒΑΞ με την απεργία στα εργοτάξια της Γραμμής 4 να συνεχίζεται χωρίς να υπάρχει στον ορίζοντα βλέψη για την επανεκκίνηση των εργασιών στο μεγαλύτερο έργο της χώρας και της πρωτεύουσας.

Όπως αναφέρει ο εκπρόσωπος των εργαζομένων, Βασίλης Κλουβάτος, στο mononews, οι σχέσεις με την εργοδοσία είναι αρκετά τεταμένες, καθώς το προγραμματισμένο ραντεβού της Πέμπτης 6ης Ιουνίου στα γραφεία της εισηγμένης δεν πραγματοποιήθηκε. Ως αφορμή, σύμφωνα πάντοτε με τον κ. Κλουβάτο, χρησιμοποιήθηκε από τον Όμιλο το γεγονός ότι δεν έχει σταματήσει η απεργία (σ.σ. είχε αποφασιστεί η συνέχιση της από τη γενική συνέλευση της 31ης Μαΐου). Πρόκειται για τη δεύτερη φορά που η ΑΒΑΞ προγραμματίζει συνάντηση με τους εργαζομένους και την ακυρώνει καθώς έχει θέσει ως απαράβατο όρο την αναστολή της απεργίας.

1

Από την άλλη πλευρά οι εργαζόμενοι ζητούν μερικές ελάχιστες δεσμεύσεις εκ μέρους της εισηγμένης, ενώ όπως προσθέτει ο κ. Κλουβάτος η υπομονή τους εξαντλείται και πλέον είναι αρκετά δύσπιστοι ως προς τα λεγομένα και τις πράξεις του Ομίλου.

Οι δύο απανωτές ακυρώσεις των συναντήσεων που ως στόχο έχουν τη διαπραγμάτευση των αιτημάτων των εργαζομένων, έχουν ως αποτέλεσμα, οι εργάτες να συνεχίζουν την απεργία τους, που έχει ξεκινήσει από τις 20 Μαΐου, έως ότου η διοίκηση της ΑΒΑΞ προχωρήσει σε δεσμεύσεις. Αυτό σημαίνει ότι παύουν οι γενικές συνελεύσεις για την πορεία της απεργίας, η οποία από ότι φαίνεται δεν έχει ημερομηνία λήξης.

Τι ζητούν οι εργαζόμενοι – Οι συναντήσεις με τον Πρωθυπουργό και το υπουργείο Υποδομών

Η απεργία των εργαζομένων μετράει ήδη 18 ημέρες και όπως φαίνεται θα διαρκέσει και όλη την υπόλοιπη εβδομάδα, δηλαδή θα φτάσει κοντά στον ένα μήνα, εκτός και αν η ΑΒΑΞ προχωρήσει στις δεσμεύσεις που απαιτούν οι εργαζόμενοι.

Όσον αφορά τα αιτήματα των εργαζομένων αυτοί ζητούν αυξήσεις κατά 15% στα ημερομίσθια και την προσθήκη επιδόματος υπόγειων εργασιών ως μία μικρή διόρθωσης της αγοραστικής απώλειας που έχουν υποστεί οι εργαζόμενοι, η οποία για την τελευταία διετία κινείται μεταξύ του 25% και του 30%.

Επιπλέον, ζητούν πενθήμερη και οκτάωρη εργασία και να σταματήσουν οι εργασίες το Σαββατοκύριακο. Πιο συγκεκριμένα  οι εργαζόμενοι στους σταθμούς δουλεύουν δέκα ώρες την ημέρα, ενώ όσοι βρίσκονται στους μετροπόντικες εργάζονται δώδεκα.

Τα παραπάνω αιτήματα έχουν γνωστοποιηθεί τόσο στο γραφείο του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη όσο και στο υπουργείο Υποδομών. Πιο συγκεκριμένα, όπως έχει ήδη γράψει το mononews, αντιπροσωπεία των εργαζομένων βρέθηκε στις 31 Μαΐου στο ιδιαίτερο γραφείο του Πρωθυπουργού και επίδοσε επιστολή με τα αιτήματά τους στη διευθύντρια του ιδιαίτερου γραφείου του πρωθυπουργού, Ελένη Σχινά. Μάλιστα, η τελευταία συνομίλησε μαζί τους ενώ δεσμεύθηκε  να παραδώσει την επιστολή στον Πρωθυπουργό, αλλά και στον αρμόδιο υπουργό, δηλαδή τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα. Επίσης, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο συνάντησης των εργαζομένων με τον Πρωθυπουργό με το πέρας των ευρωεκλογών.

Όσον αφορά το υπουργείο υποδομών και μεταφορών, οι εργαζόμενοι συναντήθηκαν πρόσφατα και συνομίλησαν με το γενικό γραμματέα υποδομών, Κωνσταντίνο Μαγουλά, ο οποίος δεσμεύθηκε να μεταφέρει τα αιτήματα τους και όσα ειπώθηκαν στον υφυπουργό Υποδομών, Νίκο Ταχιάο, ενώ δεν απέκλεισε και το ενδεχόμενο να πραγματοποιηθεί συνάντηση.

Διαβάστε επίσης

ΑΒΑΞ: Νέο μπλόκο σε αποζημιώσεις άνω των €5 εκατ. από τον Χρήστο Σταϊκούρα

ΑΒΑΞ: Συνεχίζεται για τρίτη εβδομάδα η απεργία στο Μετρό – Στο γραφείο του Κυριάκου Μητσοτάκη οι εργαζόμενοι

ΑΒΑΞ: Οδεύει προς τον ένα μήνα η απεργία των εργαζομένων στη Γραμμή 4 – Η κρίσιμη συνάντηση της Πέμπτης