array(0) {
}
        
    
Menu
0.94%
Τζίρος: 74.73 εκατ.

Πιστόριους: Απόφασή μου να μην είμαι υποψήφιος καγκελάριος με το SPD

True Colours Shine with Pride

Τα αληθινά χρώματα λάμπουν με υπερηφάνεια

Θα μπορούσατε να φανταστείτε μία κοινωνία που βάζει τέλος στα στερεότυπα και τις οποιουδήποτε είδους προκαταλήψεις;

Μία κοινωνία ισότητας και αποδοχής της διαφορετικότητας;

Αυτήν την κοινωνία, οραματίζονται με υπερηφάνεια -μεταξύ άλλων- ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις στην Ελλάδα, με τη συμπερίληψη να παίζει κεντρικό ρόλο στην εταιρική τους ταυτότητα και στις αξίες που πρεσβεύουν.

Χρονιά σταθμός για την Ελλάδα είναι το 2019, έτος ίδρυσης της Χάρτας Διαφορετικότητας, μίας πρωτοβουλίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που ξεκίνησε το 2004 για κάθε κράτος μέλος.

Στην Ελλάδα η πρωτοβουλία υλοποιείται από το Κύτταρο Εναλλακτικών Αναζητήσεων Νέων (ΚΕΑΝ), σε συνεργασία με το Ινστιτούτο για τη Διαφορετικότητα και την Ενσωμάτωση – D&I.

Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η προώθηση της διαφορετικότητας στις ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά και η διασφάλιση ενός εργασιακού περιβάλλοντος ίσων ευκαιριών, που θα πρεσβεύει τον σεβασμό του άλλου αλλά και την ισότητα.

Παράλληλα από το 2020, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ορίσει τον Μάιο ως τον Ευρωπαϊκό Μήνα Πολυμορφίας, δίνοντας έμφαση σε πολιτικές χωρίς αποκλεισμούς. Μάλιστα, έχει θεσπίσει και τον θεσμό των βραβείων για τις Ευρωπαϊκές Πρωτεύουσες Ένταξης και Πολυμορφίας.

Ο θεσμός αφορά τις τοπικές αρχές στην ΕΕ που οικοδομούν πιο δίκαιες κοινωνίες, προωθώντας την πολυμορφία και την ένταξη όσον αφορά το φύλο, τη φυλετική ή εθνοτική προέλευση, τη θρησκευτική πίστη ή τις πεποιθήσεις, την αναπηρία, την ηλικία και τον σεξουαλικό προσανατολισμό.

Αντιστοίχως, ο μήνας του Ιουνίου έχει χαρακτηριστεί διεθνώς ως μήνας υπερηφάνειας, με ημερομηνία ορόσημο την 28η Ιουνίου, ημέρα κατά την οποία το 1969 στις ΗΠΑ, ξεκίνησαν οι μαζικές διεκδικήσεις της LGBTQ κοινότητας.

Με αφορμή τον μήνα υπερηφάνειας παρουσιάζουμε ενδεικτικά 44 επιχειρήσεις που έχουν αρχίσει να αποκτούν συμπεριληπτική κουλτούρα.

Pride at Work
Πηγή: Reuters

Χρηματοοικονομικός Τομέας

Eurobank, Τράπεζα Πειραιώς, Alpha Bank, Εθνική Τράπεζα, Attica Bank

Στον χρηματοοικονομικό τομέα και ειδικότερα στον τραπεζικό κλάδο, όπως αναφέρει στο ρεπορτάζ της στο mononews η Έφη Καραγιώργου, η Eurobank έφερε την επανάσταση μέσω της νέας επιχειρησιακής της σύμβασης προσφέροντας καλύψεις στα ομόφυλα ζευγάρια.

Το ρεπορτάζ αναφέρει ότι για «πρώτη φορά στην Ελλάδα, υπογράφηκε σύμβαση που παρέχει «ιατροφαρμακευτική κάλυψη στον/ην σύζυγο υπαλλήλου, ομόφυλου ζεύγους, το οποίο έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης», πρόνοια που φυσικά ισχύει και για τα ετερόφυλα ζευγάρια με σύμφωνο συμβίωσης».

Εκτός από τη Eurobank και οι υπόλοιπες συστημικές τράπεζες, η Πειραιώς, η Alpha Bank και η Εθνική Τράπεζα, έχουν υιοθετήσει πολιτικές κατά της βίας και της παρενόχλησης στην εργασία, που προάγουν τη διαφορετικότητα, την ισότητα, τη συμπερίληψη, την αποδοχή και τον σεβασμό του ατόμου.

Με αυτές τις  πολιτικές, οι τράπεζες σε συνεργασία με τους συλλόγους των εργαζομένων και ειδικές επιτροπές, διαμορφώνουν ένα πλαίσιο πρόληψης, αντιμετώπισης και καταπολέμησης φαινομένων βίας και παρενόχλησης, συμπεριλαμβανομένης της σεξουαλικής παρενόχλησης.

Η Τράπεζα Πειραιώς δημιούργησε το πρόγραμμα EQUAL, με στόχο τη διαμόρφωση μιας κοινωνίας ισότιμων ανθρώπων, την εξάλειψη των έμφυλων στερεοτύπων και ειδικά για τις γυναίκες ισότιμες ευκαιρίες προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης.

Όσον αφορά την Εθνική Τράπεζα, ένας από τους βασικούς πυλώνες του οράματός της είναι η ευθύνη της προς την κοινωνία, τονίζοντας ότι υπερασπίζεται τη διαφορετικότητα, τη συμπερίληψη, την ισότητα των φύλων, προωθώντας την ομαλή ένταξη των ομάδων στην κοινωνία.

Αντιστοίχως, η Alpha Bank σέβεται και προασπίζεται τη διαφορετικότητα των εργαζομένων της, ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου, φυλής, εθνικότητας, θρησκείας, αναπηρίας/ειδικών ικανοτήτων, γενετήσιου προσανατολισμού κ.λπ.

Υπενθυμίζεται ότι στο τέλος του 2021, η Τράπεζα ξεκίνησε συζητήσεις με την αντιπροσωπευτική Ένωση με στόχο τον σχεδιασμό ενός ενδελεχούς πλαισίου και την επίτευξη συμφωνίας για ένα νέο έγγραφο Πολιτικής σχετικά με την πρόληψη της παρενόχλησης, του εκφοβισμού και των διακρίσεων στον χώρο εργασίας.

Τη Χάρτα Διαφορετικότητας υπέγραψε και η Attica Bank στις 28 Ιουνίου 2023, έχοντας ενσωματώσει τα κριτήρια του ESG και της εταιρικής υπευθυνότητας στις λειτουργίες της. 

«Στην Attica Bank αναγνωρίζουμε ότι η διαφορετικότητα είναι βασική συνιστώσα της εταιρικής διακυβέρνησης, της επιχειρηματικής ευθύνης, καθώς και της αποτελεσματικότητας.

Με την υπογραφή της Χάρτας Διαφορετικότητας επισφραγίζουμε την αυτοδέσμευσή μας να υπηρετούμε μια εταιρική κουλτούρα χωρίς διακρίσεις και προκαταλήψεις», ανέφερε η κα. Ιωάννα Τσίτουρα, Chief HR Officer της Attica Bank.

Πηγή: Shutterstock
Πηγή: Shutterstock

Mastercard, Grant Thornton, Deloitte

Τη μακροχρόνια δέσμευσή της για ένα ποικιλόμορφο, δίκαιο και χωρίς περιορισμούς περιβάλλον, επικύρωσε και η Mastercard, καθώς τον Απρίλιο του 2022 υπέγραψε τη Χάρτα Διαφορετικότητας.

Τη Χάρτα  Διαφορετικότητας υπέγραψε τον Οκτώβριο του ίδιου έτους και η Grant Thornton.

Επιπλέον, η προσήλωση της εταιρείας στη διασφάλιση ενός σύγχρονου και συμπεριληπτικού εργασιακού περιβάλλοντος ίσων ευκαιριών πιστοποιείται και από το γεγονός ότι η Grant Thornton έγινε μία από τις 18 επιχειρήσεις στην Ελλάδα που έλαβαν το Σήμα Ισότητας SHARE, το οποίο αποτυπώνει την έμπρακτη προώθηση πρακτικών και πρωτοβουλιών με στόχο την ισότητα των φύλων.

Όσον αφορά την Deloitte, η διαφορετικότητα, η ισότητα, η συμπερίληψη και η ψυχική υγεία αποτελούν τέσσερα βασικά στοιχεία της εταιρικής της κουλτούρας, ενώ η εταιρεία για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά έχει χαρακτηριστεί ως ένας από τους καλύτερους χώρους εργασίας.

Με την παγκόσμια στρατηγική Deloitte All In, η εταιρεία εστιάζει στον σεβασμό και την συμπερίληψη σε όλες τις πτυχές της διαφορετικότητας.

Τρεις είναι οι πυλώνες αυτής της στρατηγικής: η προσπάθεια για την ισορροπία των φύλων, η ενίσχυση της συμπερίληψης των ΛΟΑΤΚΙ+ και η υποστήριξη της ψυχικής υγείας. 

Τηλεπικοινωνίες

Vodafone, Όμιλος ΟΤΕ, Nova

«Connect with Pride» ήταν το φετινό moto της  Vodafone, η οποία συμμετείχε για 8η συνεχή χρονιά στο Athens Pride, με μία σειρά δράσεων, όπως δωρεάν απεριόριστα δεδομένα της ημέρας της παρέλασης, μοναδικές εμπειρίες θέασης όλο τον Ιούνιο μέσω του Vodafone TV και η παρουσίαση της συλλογικότητας «Οικογένειες Ουράνιο Τόξο» μέσω του λογαριασμού της στο TikTok.

Πολιτική για τη διαφορετικότητα - ΟΜΙΛΟΣ ΟΤΕ

Μία ειδική πολιτική για τη διαφορετικότητα, την ισότητα και τη συμπερίληψη έχει δημιουργήσει ο Όμιλος ΟΤΕμε τον υπότιτλο «Ένας κόσμος, καλύτερος για όλους», που χαρακτηρίζει και την ευρύτερη εταιρική κουλτούρα του ομίλου.

«Ο σεβασμός και η ακεραιότητα αποτελούν βασικά στοιχεία της μακροπρόθεσμης επιχειρηματικής μας επιτυχίας. Επιδιώκουμε την πολυμορφία την ισότητα και τη συμπερίληψη και δρούμε υπεύθυνα.

Φερόμαστε στους ανθρώπους όπως θέλουμε να μας φέρονται», αναφέρει μεταξύ άλλων στο πλαίσιο της πολιτικής που εφαρμόζει ο όμιλος, ο οποίος θεωρεί τις αξίες της διαφορετικότητας, της ισότητας και της συμπερίληψης βασικό στοιχείο της μακροπρόθεσμης επιτυχίας του και σημαντικό συστατικό της εταιρικής κοινωνικής του ευθύνης.

Από τις κορυφαίες εταιρείες τηλεπικοινωνιών, δε θα μπορούσε να λείπει η Nova.

Η Nova θέτοντας σε προτεραιότητα τους ανθρώπους έχει δεσμευτεί να παρέχει ένα περιβάλλον χωρίς αποκλεισμούς και ίσες ευκαιρίες για όλους.

Η πίστη της εταιρείας στη διαφορετικότητα και την ενσωμάτωση επιβεβαιώνεται και από το ότι έχει υπογράψει τη Χάρτα Διαφορετικότητας.

Βιομηχανία – Κατασκευές – Εξορύξεις

Παπαστράτος, Coca Cola Τρία Έψιλον, Mytilineos, Ελλάκτωρ,
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ,
Intrakat, Ελληνικός Χρυσός

Ως ο πιο ελκυστικός εργοδότης αναδείχθηκε για 3η συνεχόμενη χρονιά η καπνοβιομηχανία Παπαστράτος σύμφωνα με την τελευταία έρευνα Employer Brand που πραγματοποίησε η Randstad για το 2023.

Η συμπερίληψη βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων της εταιρείας, έχοντας υιοθετήσει μία κουλτούρα ανοιχτού διαλόγου, η οποία βασίζεται στην ειλικρίνεια και τη συστηματική ανατροφοδότηση.

Οι βασικές πολιτικές της Coca Cola Τρία Έψιλον καθορίζονται σε διεθνές επίπεδο από τον Όμιλο Coca-Cola HBC.

Η Coca Cola Τρία Έψιλον είναι υπεύθυνη για την προσαρμογή και την εφαρμογή τους σε εθνικό επίπεδο.

Από τις 30 πολιτικές της, η 13η αφορά τη συμπερίληψη, τη διαφορετικότητα και στρέφεται ενάντια σε οποιαδήποτε είδους παρενόχληση, δείχνοντας μηδενική ανοχή σε περιστατικά που δε συνάδουν με τις αξίες της εταιρείας.

Έμφαση στην προώθηση πολιτικών ισότητας και συμπερίληψης δίνει η Mytilineos, η οποία τον περασμένο Μάρτιο προχώρησε στην πρόσληψη του κ. Θεόδωρου Κατσίκη ως People Experience and Intelligence Director ειδικά για αυτόν τον σκοπό.

Ίσες ευκαιρίες Όμιλος Ελλάκτωρ
Πηγή: ellaktor.com

Ναι σε μία κουλτούρα συμπερίληψης λέει και ο Όμιλος Ελλάκτωρο οποίος υπογράφοντας φέτος στις 31 Μαΐου 2023 τη Χάρτα Διαφορετικότητας, ενίσχυσε ακόμα περισσότερο τη δέσμευσή του σε πρακτικές που διασφαλίζουν το σεβασμό, την αποδοχή, και τη διαφορετικότητα του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας, χωρίς διακρίσεις, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στην εξασφάλιση ενός δίκαιου εργασιακού περιβάλλοντος με ίσες ευκαιρίες για όλους. 

«Η συμβολή μας στην υλοποίηση και ενίσχυση της πρωτοβουλίας αυτής αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για τον Όμιλο.

Για εμάς η αποδοχή, η εξάλειψη των διακρίσεων, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα και οι ίσες ευκαιρίες αποτελούν αδιαπραγμάτευτες αξίες και βασικό πυλώνα της εταιρικής μας φιλοσοφίας.

Στον Όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ υιοθετώντας τη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη δημιουργούμε δυναμικές ομάδες με διαφορετικές απόψεις και εμπειρίες, που αναδεικνύουν έναν καινοτόμο, συνεχώς εξελισσόμενο και ανταγωνιστικό οργανισμό…», σχολιάζει μεταξύ άλλων η κα Αφροδίτη Αβραμέα, Διευθύντρια Στρατηγικής και Βιώσιμης Ανάπτυξης Ομίλου.

Επιπλέον, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ φροντίζει και εξασφαλίζει στους εργαζομένους της ένα περιβάλλον ίσως ευκαιριών στηρίζοντας τη διαφορετικότητα του ανθρώπινου δυναμικού της, ενώ στην Intrakat έχει δημιουργηθεί Κώδικας Επιχειρηματικής Δεοντολογίας, όπου ένα από τα θέματα που αναλύει είναι η ύπαρξη ενός εργασιακού περιβάλλοντος κατά των διακρίσεων.

Παράλληλα, στον τομέα των εξορύξεων, η Ελληνικός Χρυσός Α.Ε. με τη σειρά της επενδύει σε μία κουλτούρα υψηλής απόδοσης και αξιοκρατίας, καθώς για την εταιρεία το δικαίωμα στη διαφορετικότητα είναι βασικό κριτήριο για την επαγγελματική ευημερία και εξέλιξη των ανθρώπων.

Όταν η εταιρεία προχώρησε στην υπογραφή της Χάρτας της Διαφορετικότητας πριν από ένα χρόνο περίπου, ο κ. Χρήστος Μπαλάσκας, Αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής Ελλάδας της Eldorado Gold σχολίασε σχετικά:

«Αναπτύσσουμε πολιτικές και σχεδιάζουμε προγράμματα που θωρακίζουν τη μοναδικότητα κάθε συναδέλφου, δίνοντας ίσες ευκαιρίες στον καθένα ώστε να αναπτύσσει τις δεξιότητές του, κομίζοντας στο τραπέζι του διαλόγου νέες και διαφορετικές γνώμες και οπτικές, που είναι τελικά το ζητούμενο».

Ενέργεια

ΔΕΗ, ΗΡΩΝ, Protergia

Η ΔΕΗ δίνει έμφαση σε μία κοινωνία χωρίς διακρίσεις προάγοντας ίσες ευκαιρίες για τους εργαζομένους της ανεξαρτήτως φύλου, ηλικίας, φυλής, χρώματος, καταγωγής, εθνικής ή εθνοτικής προέλευσης.

Αντίστοιχα και η ΗΡΩΝ τον Ιούνιο του 2021 υπέγραψε τη Χάρτα Διαφορετικότητας, με τον κ. Γιώργο Δανιόλο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας να δηλώνει:

«Για τον ΗΡΩΝA ο σεβασμός της μοναδικότητας του κάθε ανθρώπου αποτελεί θεμελιώδη και υπέρτατη αξία.

Η ισότητα, η παροχή ίσων ευκαιριών και η ενίσχυση της διαφορετικότητας των ανθρώπων μας, συνθέτουν το όραμα και τους στόχους της εταιρίας μας.

Με την υπογραφή της Χάρτας Διαφορετικότητας επισφραγίζουμε τη δέσμευση μας για την προαγωγή αλλά και την προάσπιση της Διαφορετικότητας».

Η Protergia, μέλος του Ομίλου Mytilineos, που αναφέραμε παραπάνω, εφαρμόζει πλήρως τις πολιτικές και τις αξίες του Ομίλου, σεβόμενη τους εργαζομένους, με τις αρχές της πολυμορφίας και της συμπερίληψης να είναι ενσωματομένες στην εταιρική στρατηγική.

Μετακινήσεις

Aegean

Στην Aegean, από πολύ νωρίς έγινε αντιληπτή η ανάγκη καλλιέργειας μίας συμπεριληπτικής κουλτούρας, μίας κουλτούρας ισότητας των φύλων.

Η εταιρεία τάσσεται ενάντια των έμφυλων ανισοτήτων, με τα ζητήματα ισότητας και συμπερίληψης να κατέχουν εξέχουσα θέση στην ενίσχυση της παραγωγικότητάς της.

Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) το 2019 ανακοίνωσε την έναρξη του εθελοντικού Προγράμματος “25by2025” που εστιάζει στη
Διαφορετικότητα και τη Συμπερίληψη, με την Aegean να εντάσσεται στο εν λόγω πρόγραμμα από το 2020.

Υπενθυμίζουμε, ότι στο πλαίσιο των δράσεών της για τον μήνα της υπερηφάνειας, η εταιρεία προσάρμοσε αναλόγως το λογότυπό της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, χρησιμοποιώντας τα χρώματα της σημαίας του ουράνιου τόξου.

Το λογότυπο της Aegean στα χρώματα της σημαίας του ουράνιου τόξου.
Το λογότυπο της Aegean στα χρώματα της σημαίας του ουράνιου τόξου.

Τεχνολογικός τομέας

Microsoft, Google, Epsilon net

Με moto της το «Access for All», η Microsoft δίνει με τη σειρά της ένα ηχηρό μήνα και τάσσεται υπέρ της συμπερίληψης και της διαφορετικότητας, γεγονός που αποδεικνύεται και από το παρακάτω βίντεο. 

Η Microsoft για τον μήνα της υπερηφάνειας ετοίμασε μία σειρά από δωρεάν γραφιστικά προσβάσιμα σε όλους με τον τίτλο «Our Pride is open source».

Ειδικότερα, η εταιρεία σχολίασε «Σε μια εποχή που γίνεται όλο και πιο δύσκολο να γιορτάσουμε το Pride, ενδυναμώνουμε τους διοργανωτές σε όλο τον κόσμο, παρέχοντας ανοιχτά τα σχέδιά μας και προσκαλώντας τους πάντες να κάνουν remix, να μοιραστούν και να κάνουν περισσότερο Pride».

Περισσότερες πληροφορίες για τη συγκεκριμένη δράση μπορείτε να αναζητήσετε στην ειδική ιστοσελίδα που ετοίμασε η εταιρεία.

Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η Google μέσω της σελίδας pride.google, μέσω της οποίας ο τεχνολογικός κολοσσός παρέχει πληροφορίες για το πώς μία επιχείρηση να γίνει LGBTQ-FRIENDLY, δίνοντας παράλληλα επιπλέον πληροφορίες για το κίνημα των ΛΟΑΤΚΙ+.

Το εικαστικό της Google για τις επιχειρήσεις που είναι LGBTQ friendly
Το εικαστικό της Google για τις επιχειρήσεις που είναι LGBTQ friendly

Σημειώνουμε ότι, μόνο για φέτος η Google.org δεσμεύτηκε να δώσει $4 εκ. σε μετρητά και σε διαφημιστικές επιχορηγήσεις – καθώς και εργαλεία, εκπαίδευση και ευκαιρίες εθελοντισμού – σε επιχειρήσεις και οργανισμούς LGBTQ+ που επηρεάστηκαν από την κρίση της πανδημίας COVID-19.

Και οι δράσεις της εταιρείας συνεχίζονται, καθώς μέσω του Google Arts and Culture, σε συνεργασία με ιδρύματα από όλον τον κόσμο, οι πολιτιστικοί συνεργάτες της εταιρείας μοιράζονται την ιστορία της αυθεντικής σημαίας, ενώ παράλληλα ασχολούνται με τα άλλα σύμβολα μη αποκλεισμού που χρησιμοποιούνται σήμερα.

Όσον αφορά, τον όμιλο Epsilon Net, που δραστηριοποιείται από το 1999 στους τομείς της πληροφορικής, (Epsilon Net Software), της δημιουργίας ψηφιακού περιεχομένου στο διαδίκτυο (Epsilon Net Network) και της εκπαίδευσης (Epsilon Net Training), υπέγραψε τη Χάρτα Διαφορετικότητας τον Ιούνιο του 2022.

Με αφορμή την υπογραφή της Χάρτας , η κα. Νάσια Σκούντζου, Group HR Director δήλωσε:

«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι και υπερήφανοι που υπογράφουμε τη Χάρτα Διαφορετικότητας.

Αποδεικνύουμε έμπρακτα ότι στο DNA της Epsilon Net δεν αποτυπώνεται μόνο η επιχειρηματική επιτυχία, αλλά και η προσήλωση στην αξία της Διαφορετικότητας των εργαζομένων της, που ανήκει στις θεμελιώδεις αξίες που φέρει η Epsilon Net από την ίδρυσή της.

Καλλιεργούμε μια κουλτούρα η οποία εκφράζει τον οργανισμό μας, από τον Πρόεδρο έως κάθε έναν από τους εργαζομένους, που σέβεται τις διαφορετικές αντιλήψεις & συνήθειες και αγκαλιάζει τη μοναδικότητα των ανθρώπων μας.

Η διαφορετικότητα και η πολυφωνία των ανθρώπων γεννούν τη δημιουργία και την εξέλιξη, προάγουν την ομαδικότητα και κατευθύνουν το όραμα των επιχειρήσεων».

Εστίαση, Τρόφιμα – Ποτά

Goody’s, Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Ολυμπιακή Ζυθοποιία

Η Goody’s επενδύει στη συμπερίληψη και τη διαφορετικότητα με μία σειρά από δράσεις που έχουν να κάνουν με την κοινωνική ευαισθητοποίηση, την εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας, αλλά και τα προϊόντα της.

Όντας διαχρονικός χορηγός του Pride, εδώ και αρκετά χρόνια υλοποιεί ευφάνταστες δράσεις.

Μία από τις πιο πρόσφατες δράσεις της Goody’s  υλοποιήθηκε το 2021, όταν ετοίμασε ειδικές συνταγές για τους καταναλωτές, με τα ονόματα των προϊόντων να παραπέμπουν στο Pride.

Έναν χρόνο αργότερα, η εταιρεία ανέθεσε στην Hatzi Filax Group, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου προγράμματος σεμιναρίων με θέμα “Diversity & Inclusion – Διαφορετικότητα και Συμπερίληψη” για τους υπαλλήλους της.

Κατά τη διάρκεια του τρίμηνου σεμιναρίου εκπαιδεύτηκαν περισσότερα από 140 διευθυντικά στελέχη από τα κεντρικά γραφεία του Ομίλου, αλλά και από τα καταστήματα των ηγετικών αλυσίδων Goody’s Burger House, everest, Flocafe Espresso Room, La Pasteria και Olympus Plaza.

Στιγμιότυπο από τη δράση «Τοίχος της Αγάπης» (2016), που δημιουργήθηκε συμβολικά σε 5 καταστήματα της αλυσίδας σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα , με αφορμή την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου με στόχο τη διάδοση του μηνύματος για το δικαίωμα όλων στην έκφραση της αγάπης, με ίσους όρους και χωρίς αποκλεισμούς.
Στιγμιότυπο από τη δράση «Τοίχος της Αγάπης» (2016), που δημιουργήθηκε συμβολικά σε 5 καταστήματα της αλυσίδας σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα, με αφορμή την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου με στόχο τη διάδοση του μηνύματος για το δικαίωμα όλων στην έκφραση της αγάπης, με ίσους όρους και χωρίς αποκλεισμούς.

Το θέμα της συμπερίληψης το συναντάμε ωστόσο και στο χώρο των οινοπνευματωδών ποτών και πιο συγκεκριμένα στην Αθηναΐκή Ζυθοποιία και την Ολυμπιακή Ζυθοποιία.

Ως «κινητήριο δύναμη» χαρακτηρίζει τους υπαλλήλους της η Αθηναΐκή Ζυθοποιία, η οποία από το 1963 έχει δημιουργήσει ένα αξιοκρατικό εργασιακό περιβάλλον που λειτουργεί με σεβασμό και ασφάλεια.

Από το 2020 έχει υπογράψει τη Χάρτα Διαφορετικότητας, παραμένοντας πιστή στη φιλοσοφία της για ίσες ευκαιρίες και δυνατότητες εξέλιξης στον εργασιακό τομέα.

«Είμαστε υπερήφανοι διότι παρά τις δύσκολες και διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες, τηρούμε τις δεσμεύσεις μας απέναντι στους εργαζομένους μας, προσφέροντας ποιοτικές θέσεις εργασίας μέσα σε ένα σταθερό και αξιοκρατικό περιβάλλον που διέπεται από τις αρχές της ισοτιμίας και του σεβασμού στη διαφορετικότητα», ανέφερε η κα. Ελένη Δρακοπούλου, Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της εταιρείας.

Πηγή: Marcum-LLP
Πηγή: Marcum-LLP

«Η Διαφορετικότητα, Ισότητα και Συμπερίληψη (DE&I) αποτελούσαν πάντα μέρος του ”ποιοι είμαστε”» υποστηρίζει η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, η οποία έχει ως βασικό μήνυμά της το “#NoLabel. Καμία «ετικέτα» δεν μπορεί να μας προσδιορίσει και να μας αποκλείσει!”, δείχνοντας μηδενική ανοχή σε κάθε μορφή διάκρισης και σεβασμό στην επιλογή του καθενός να εκφράζεται ελεύθερα.

Στο πλαίσιο της στρατηγικής της για τη βιώσιμη ανάπτυξη, οι δράσεις της εταιρείας εστιάζουν στην ισορροπία εκπροσώπησης ως προς το φύλο και στην υποστήριξη ομάδων ατόμων με αναπηρία, ενώ από το 2021 έχει υπογράψει τη Χάρτα Διαφορετικότητας.

«Στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία, δίνουμε έμφαση στη δημιουργία και διατήρηση ενός εργασιακού κλίματος που αγκαλιάζει την πολυμορφία και προάγει τη συμπερίληψη, έτσι ώστε οι άνθρωποί μας να νιώθουν απολύτως ελεύθεροι να εκφράσουν τον πραγματικό εαυτό τους.

Σε αυτή την κατεύθυνση, υλοποιούμε ένα πλάνο με βασικούς πυλώνες δράσης την επιδίωξη της πολυμορφίας σε θέσεις ευθύνης, την εξασφάλιση ίσων ευκαιριών για όλους, τη δημιουργία μίας κουλτούρας συμπερίληψης και την υιοθέτηση της διαφορετικότητας και της συμπερίληψης ως κριτήρια λήψης επιχειρηματικών αποφάσεων», υποστηρίζει στη σχετική ανακοίνωση η Human Resources Director της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας,  κα. Αλίκη Γκοβόσδη.

Εμπόριο

Κωτσόβολος, Toyota, ΑΒ Βασιλόπουλος, METRO ΑΕΒΕ, Lidl Hellas

Στον τομέα του εμπορίου, οι επιχειρήσεις έχουν αντιληφθεί από πολύ νωρίς την ανάγκη να ενσωματώσουν στις αξίες τους μία συμπεριληπτική κουλτούρα, στο πλαίσιο της ESG στρατηγικής που ακολουθούν.

Η Κωτσόβολος με moto το «Ενδυναμώνουμε τους ανθρώπους, για να ζήσουμε μία καλύτερη ζωή με την τεχνολογία», έχει εντάξει στην εταιρική της κουλτούρα τον σεβασμό της διαφορετικότητας, απαντώντας στο ερώτημα «Σε μία ζωή γεμάτη αμέτρητες αποχρώσεις, γιατί να βλέπουμε μόνο μία;».

Χρησιμοποιώντας το #Διαφορετικότητα, η εταιρεία εξηγεί:

«Σεβόμαστε την προσωπικότητα, τη μοναδικότητα και τις ανάγκες κάθε ανθρώπου, φροντίζουμε ο ένας τον άλλον, αγκαλιάζουμε τη διαφορετικότητα και αγαπάμε την αυθεντικότητα.

Στην Κωτσόβολος, δεν κρίνουμε. Πιστεύουμε σε μία κοινωνία που μας χωράει και μας χρειάζεται όλους».

Δεσμευόμενη για ένα πιο δίκαιο εργασιακό περιβάλλον, η εταιρεία προχώρησε τον Μάιο του 2021 στην υπογραφή της Χάρτας Διαφορετικότητας.

Κωτσόβολος logo Ίδιοι Διαφορετικοί

Μία από τις διακεκριμένες εταιρείες εμπορίας αυτοκινήτων, η Toyota Ελλάς, πριν από λίγες ημέρες διακρίθηκε από το Ινστιτούτο Εταιρικής Ευθύνης, στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης.

Η Toyota Ελλάς είναι μία από τις εταιρείες που ξεχώρισαν για τις εξαιρετικές επιδόσεις που παρουσίασαν το 2022, με την αποτελεσματική εφαρμογή πρακτικών Εταιρικής Υπευθυνότητας και Βιώσιμης Ανάπτυξης, σύμφωνα με τον Εθνικό Δείκτη Εταιρικής Ευθύνης CR Index και το CRI Pass.

Βλέποντας πάντα τον κόσμο με διαφορετικό μάτι, στις 30 Μαΐου 2023 προχώρησε στην υπογραφή της Χάρτας Διαφορετικότητας, αναγνωρίζοντας τα σημαντικά οφέλη της διαφορετικότητας σε τομείς, όπως η προσέλκυση και διατήρηση ταλαντούχων επαγγελματιών, η ενίσχυση της παραγωγικότητας, η ενθάρρυνση της καινοτομίας και της δημιουργικότητας, αλλά και η αύξηση της αποτελεσματικότητας.

Άλλωστε όπως ανέφερε η κα. Μαρία Καλογεροπούλου, Head of HR στην Toyota Ελλάς «Αποτελεί επισφράγισμα της δέσμευσής μας απέναντι στους εργαζομένους μας να προσφέρουμε ποιοτικές θέσεις εργασίας, μέσα σε ένα σταθερό και αξιοκρατικό περιβάλλον που διέπεται από τις αρχές της ισοτιμίας και του σεβασμού στη διαφορετικότητα».

Η ΑΒ Βασιλόπουλος μέσω μίας σειράς δράσεων διασφαλίζει ένα εργασιακό περιβάλλον χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις, στοχεύοντας ο κάθε εργαζόμενος να είναι ο εαυτός του στην εργασία του, χωρίς να περιορίζει οποιαδήποτε πτυχή της προσωπικότητάς του.

Εργαζόμενοι της ΑΒ Βασιλόπουλος

Οι δράσεις αυτές περιλαμβάνουν εκπαιδευτικές δράσεις με θέμα τη διαφορετικότητα, την ισότητα και τη συμπερίληψη, την υπογραφή της Χάρτας Διαφορετικότητας, συνεργασίες με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς κ.ά.

Στο ίδιο κλίμα κινείται και η METRO ΑΕΒΕ, η οποία έχει στο προσκήνιο την αξία της αποδοχής και του σεβασμού της διαφορετικότητας σε ένα συμπεριληπτικό εργασιακό περιβάλλον.

Μέσα από τους έξι πυλώνες του αξιακού της συστήματος (σ.σ. ήθος, πάθος, τόλμη, φροντίδα, ενότητα, συνέπεια), η εταιρεία αναφέρει ιδιαίτερα για το ανθρώπινο δυναμικό της «Τολμάμε να είμαστε διαφορετικοί, να εξελισσόμαστε και να καινοτομούμε», κάτι που αποδεικνύεται και μέσω της υπογραφής της Χάρτα Διαφορετικότητας, αλλά και των βραβείων που έχει λάβει κατά καιρούς.

Η Δήμητρα Δασκαλάκη, Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO, η οποία υπέγραψε το 2020 εκ μέρους της εταιρείας τη Χάρτα Διαφορετικότητας τονίζει:

«Οι άνθρωποί μας είναι η δύναμή μας. Διαρκής μας επιδίωξη είναι να παρέχουμε σε όλους τους εργαζομένους ένα ασφαλές και δίκαιο εργασιακό περιβάλλον, ευκαιρίες εξέλιξης και ανάπτυξης, εκπαίδευση και επιβράβευση, διασφαλίζοντας έτσι και τη βέλτιστη λειτουργία της εταιρείας.

Η υπογραφή εκ μέρους μας της Χάρτας Διαφορετικότητας αποτελεί μια αυτονόητη ενέργεια που σκοπό έχει να επικυρώσει και συμβολικά τη δέσμευσή μας για τη δημιουργία μιας καλύτερης, πιο ανοιχτής και ανεκτικής στη διαφορετικότητα κοινωνίας».

Παράλληλα, στελέχη της METRO AEBE συμμετέχουν σε συνέδρια, σεμινάρια και ημερίδες, εξηγώντας ενδελεχώς τη σημασία της συμπεριληπτικής κουλτούρας.

Χωρίς στερεότυπα και διακρίσεις επιλέγει τους εργαζομένους της η Lidl Hellas, η οποία ενθαρρύνει και υποστηρίζει τη διαφορετικότητα για το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού της.

Η εταιρεία έχει υπογράψει κι εκείνη με τη σειρά της τη Χάρτα Διαφορετικότητας, εστιάζοντας στους ανθρώπους και τον σεβασμό των δικαιωμάτων τους.

 

Ομορφιά και υγεία

L’Oreal, Pfizer, Sanofi, AbbVie, AstraZeneca 

Αν ψάχνετε μία εταιρεία με προϊόντα ομορφιάς και περιποίησης, που να είναι στο πλευρό της LGBTQ κοινότητας, η L’Oreal θα εμφανιστεί πρώτη στις αναζητήσεις σας.

Η εταιρεία έχει χαρακτηριστεί ως υποδειγματικός εργοδότης στο θέμα της ισότητας και της συμπερίληψης, υποστηρίζοντας με υπερηφάνεια τους εργαζομένους της.

Στόχος της εταιρείας είναι να αναδειχθεί ηγέτιδα μεταξύ των εταιρειών ομορφιάς αναφορικά με τη συμπεριληπτική της κουλτούρα, συνεισφέροντας σε μια κοινωνία στην οποία όλοι μπορούν να ζήσουν με ασφάλεια, ειρήνη και ισότητα.

Η διαφορετικότητα, η ενότητα και η συμπερίληψη πυροδοτούν την καινοτομία, την έμπνευση και την φιλοδοξία, που ωθεί την εταιρεία για να δημιουργήσει την ομορφιά που παρακινεί τον κόσμο.

Η δέσμευση της εταιρείας για ένα συμπεριληπτικό περιβάλλον αφορά τους εργαζομένους, τους καταναλωτές και τους προμηθευτές της.

Υπό αυτές τις συνθήκες, η L’Oreal ενθαρρύνει την πολυπολιτισμικότητα και την κοινωνικοοικονομική διαφορετικότητα, επιταχύνει τη συμπερίληψη των ατόμων με ειδικές ικανότητες, λαμβάνει υπόψη της τους ανθρώπους όλων των ηλικιών και των γενεών, συνεχίζει να προωθεί τη δικαιοσύνη ανάμεσα στα φύλα και να υιοθετεί συμπεριληπτικά περιβάλλοντα για τα άτομα της LGBTQIA+ κοινότητας.

Ωστόσο, η διαφορετικότητα και η συμπερίληψη αποτελούν προτεραιότητα και για την Pfizer, η οποία έχει αποσπάσει πολλά βραβεία για τις δράσεις της. Η εταιρεία στηρίζει πρωτοβουλίες και δράσεις αυτής της θεματικής, υλοποιώντας καμπάνιες ενημέρωσης, εκπαιδευτικά σεμινάρια και συνεργασίες με ΜΚΟ.

Τρεις είναι οι πυλώνες της κοινωνικής στρατηγικής της Sanofi: η διαφορετικότητα, η ισότητα και η συμπερίληψη.

Για την εταιρεία, η πρόοδος είναι συνυφασμένη με τη διαφορετικότητα και πιο συγκεκριμένα με τους ανθρώπους από διαφορετικά μέρη, με διαφορετικές ιστορίες, με διαφορετικές δουλειές.

Sanofi DE&I leaders convene at La Maison Sanofi in Paris, December 2022
Sanofi DE&I leaders convene at La Maison Sanofi in Paris, December 2022

Μία απόδειξη του ότι η Sanofi επενδύει σε αυτούς τους πυλώνες είναι και η πρωτοβουλία “A Million Conversations”.

Η Laura Gutierrez, Global Head Corporate Public Affairs της Sanofi ανέφερε σε πρόσφατη συνέντευξή της στο mononews και στη Βίκυ Καρατζαφέρη σχετικά με αυτή τη νέα πρωτοβουλία:

«Η πρωτοβουλία “A Million Conversations” («Ένα Εκατομμύριο Συζητήσεις») αποτελεί μία παγκόσμια κοινωνική πρωτοβουλία της εταιρείας μας, που δεν περιορίζεται στο πεδίο της υγείας, αλλά εστιάζει στις υποεκπροσωπούμενες ομάδες του πληθυσμού, όπως τα άτομα αφρικανικής καταγωγής, οι εθνικές μειονότητες, οι γυναίκες, τα άτομα με αναπηρία και η κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ+.

Τα επόμενα οκτώ χρόνια θα αξιοποιήσουμε την τεχνογνωσία μας, το δίκτυο συνεργατών μας και μία επένδυση ύψους 50 εκατ. ευρώ, για να υποστηρίξουμε ανθρώπους, που προέρχονται από τις ομάδες αυτές, ώστε να είναι σε θέση να συνομιλήσουν απευθείας με εκπροσώπους του κλάδου της υγείας και παράλληλα να συμβάλλουμε στη δημιουργία της επόμενης γενιάς ηγετών και επαγγελματιών υγείας».

Η κατάρριψη των στερεοτύπων και η διατήρηση υψηλών προτύπων στο εργασιακό περιβάλλον βρίσκονται στο επίκεντρο της στρατηγικής της AbbVie, η οποία υπέγραψε τη Χάρτα Διαφορετικότητας τον Νοέμβριο του 2021.

Η εταιρεία υπογραμμίζει ότι η ανοικοδόμηση ουσιαστικών σχέσεων εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού μεταξύ των εργαζομένων και της διοίκησης είναι αδιαπραγμάτευτη αξία της.

Πρόκειται για μία απαραίτητη συνθήκη, ούτως ώστε να δημιουργηθεί μία συνεκτική ομάδα με κοινούς στόχους, όραμα και αξίες, όπου η ισοτιμία στη διατύπωση των απόψεων θα συμβάλλει και στην πρόοδο της εταιρείας. 

Από το 2015 έως σήμερα, η εταιρεία συγκαταλέγεται στη λίστα με τους καλύτερους εργοδότες στην Ελλάδα σύμφωνα με την αντίστοιχη έρευνα που παρουσιάζει τις επιχειρήσεις με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα.

Ακόμα μία εταιρεία του φαρμακευτικού κλάδου που επενδύει στις αξίες της διαφορετικότητας, της ισότητας και της συμπερίληψης είναι η AstraZeneca, η οποία το 2022 απέσπασε τρία βραβεία από τον θεσμό των Diversity and Inclusion Awards.

Για την AstraZeneca, η συμπερίληψη και η διαφορετικότητα προάγουν την καινοτομία και τη διαρκή μάθηση και προωθούν την ανάπτυξη τόσο σε ατομικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο οργανισμού.

Πριν από δύο χρόνια, η εταιρεία υπέγραψε τη Χάρτα Διαφορετικότητας, επιβεβαιώνοντας για μία ακόμα φορά τη δέσμευσή της.

Η κα Έλενα Χουλιάρα, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της AstraZeneca Ελλάδας & Κύπρου ανέφερε σχετικά:

«Η ανάπτυξη της εταιρείας μας είναι συνυφασμένη με την ικανοποίηση και την αποδοτικότητα των ανθρώπων που εργάζονται σε αυτή.

Για το λόγο αυτό είμαστε αφοσιωμένοι στη δημιουργία και ανάπτυξη ενός σπουδαίου εργασιακού περιβάλλοντος, που απαρτίζεται από μια ταλαντούχα και ποικιλόμορφη ομάδα που πιστεύει στις δυνατότητες της επιστήμης. Δρούμε με γνώμονα τις αξίες μας, ενώ καλλιεργούμε μια κουλτούρα επιχειρηματική, συνεργατική και ανοιχτή σε νέες ιδέες.

Για εμάς, τα διαφορετικά χαρακτηριστικά, καταβολές και προτιμήσεις των ανθρώπων μας είναι λόγοι για την ενεργοποίηση ενός πιο δημιουργικού διαλόγου, για την επίτευξη των επιχειρησιακών μας στόχων, μέσω τις υιοθέτησης, ενσωμάτωσης και ανάμειξης διαφορετικών κουλτουρών, συνηθειών, απόψεων και ιδεών».

Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού – Υπηρεσίες Διοίκησης Επιχειρήσεων

ManPowerGroup, Accenture

Η ManPowerGroup αναφέρει ότι ένα λαμπρότερο μέλλον είναι ανθρωπίνως εφικτό. Η εταιρεία είναι πλήρως εναρμονισμένη με τη συμπεριληπτική κουλτούρα.

Έχοντας στο ενεργητικό της μία πληθώρα υπηρεσιών στον τομέα της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού, βοηθά τις επιχειρήσεις να υλοποιήσουν συμπεριληπτικά σχέδια προσλήψεων και διακράτησης των διαφορετικών ταλέντων.

Accenture Pride

«Η διαφορετικότητα μας κάνει πιο δυνατούς» αναγράφει το εικαστικό της Accenture, με το λογότυπο της εταιρείας προσαρμοσμένο στα χρώματα του ουράνιου τόξου.

Για περισσότερα από 20 χρόνια, η εταιρεία υποστηρίζει τη συμπερίληψη της LGBTIQ+ κοινότητας μέσω των πολιτικών και των πρακτικών της, παρέχοντας ενδεικτικά επαγγελματική ανάπτυξη, πολιτικές χωρίς αποκλεισμούς, οδηγίες πρόσληψης, προαγωγής και διατήρησης, ίση πρόσβαση σε ιατρικά προγράμματα, κάλυψη υγειονομικής περίθαλψης χωρίς αποκλεισμούς διεμφυλικών ατόμων κ.ά.

Η εταιρεία έχει υπογράψει τη Χάρτα Διαφορετικότητας, ενώ παράλληλα προχωρά σε πολλές δράσεις ευαισθητοποίησης.

Μία από τις δράσεις της εταιρείας με αφορμή τον μήνα υπερηφάνειας είναι και το παρακάτω βίντεο:

Στο παραπάνω βίντεο, η Accenture αφαίρεσε από τη σημαία τα χρώματα, κάνοντας μία παύση για να αναλογιστούμε τη σημασία του Pride. Καθώς οι άνθρωποι της εταιρείας μοιράζονται με το κοινό τι σημαίνει για αυτούς Pride μέσω της τέχνης, τα χρώματα σταδιακά επανέρχονται.

 

Πολιτισμός

Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Εθνικό Θέατρο,
Εθνική Λυρική Σκηνή

Η έννοια του πολιτισμού αλλά και της τέχνης χαρακτηρίζονται από την ελευθερία της έκφρασης και δε θα μπορούσαν να λείπουν από αυτό το αφιέρωμα, καθώς ο πολιτιστικός κλάδος έχει προχωρήσει στην παρουσίαση δράσεων που συμβάλλουν στην κοινωνική ευαισθητοποίηση και προωθούν τη διαφορετικότητα, τη συμπερίληψη και την ισότητα. 

Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2017. Εκείνη τη χρονιά, στις προφεστιβαλικές δράσεις του φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε το queer φεστιβάλ, Sound Acts, το οποίο περιλάμβανε ένα σύνολο από καλλιτεχνικές παρεμβάσεις που εξερευνούν ζητήματα σχετικά με την  έμφυλη, φυλετική και σωματική ταυτότητα σε συνάρτηση με τον ήχο.

Το Sound Act επικεντρώθηκε σε περιθωριοποιημένες ή/και παθολογικοποιημένες κοινωνικές ομάδες, όπως trans άτομα, υπέρβαρους, άτομα που έχουν υποστεί φυλετικές διακρίσεις, είτε έχουν στιγματιστεί λόγω οποιασδήποτε μορφής σωματικής ή πνευματικής διαφοράς.

Διεθνείς περφόρμερ παρουσίασαν έργα με επιρροές από το Dada, την αντι-τέχνη, την εννοιολογική τέχνη (conceptual art), το φεμινισμό, το cyborg theory, το spoken word, τα drag show, τα καμπαρέ και την post-performance.

Ένα χρόνο αργότερα, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου παρουσιάστηκε το πρόγραμμα ομιλιών, προβολών και εργαστηρίων «Αφροδίτη*».

Η αφίσα του προγράμματος «Αφροδίτη*» που πραγματοποιήθηκε από 14/06 έως 17/06/2018 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου
Η αφίσα του προγράμματος «Αφροδίτη*» που πραγματοποιήθηκε από 14/06 έως 17/06/2018 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

Το τετραήμερο πρόγραμμα Αφροδίτη* περιλάμβανε ταινίες, βίντεο-περφόρμανς και ντοκιμαντέρ, εργαστήρια και συζητήσεις που αποτυπώνουν τη σχέση σύγχρονης τέχνης και «επιτελεστικότητας του φύλου» με στόχο την ενδυνάμωση των διαφορετικών λόγων των φεμινιστικών και κουήρ πρακτικών στην Αθήνα.

Το πρόγραμμα διαρθρώθηκε σε επιμέρους θεματικές όπως η καλλιτεχνική και η πολιτική διάσταση του σώματος, η πολιτικοποίηση των έμφυλων σωμάτων και ταυτοτήτων, ο κοινωνικός και πολιτισμικός ακτιβισμός κ.ά.

Μία ακόμα δράση του Φεστιβάλ που συζητήθηκε πραγματοποιήθηκε το 2019. Ο λόγος για το Drag Queen Story Hour.

Η δράση είχε να κάνει με διαδραστικές αφηγήσεις σε παιδιά με τη συνεργασία ντραγκ κουίν, κουίρ και μη δυϊκά ως προς το φύλο άτομα.

Φωτογραφία: Ines Asmani

Όπως ανέφερε το γραφείο τύπου του Φεστιβάλ για το πρόγραμμα «Η εξοικείωση των παιδιών με την έννοια της ρευστότητας του φύλου συνεισφέρει στη δημιουργία ενός κόσμου ασφαλή και δημοκρατικού, όπου η διαφορά είναι δικαίωμα και οι σχέσεις βασίζονται στην αποδοχή, τον αλληλοσεβασμό και την αγάπη.

Προγράμματα τέτοιου τύπου είναι όχι μόνο κατάλληλα αλλά και απαραίτητα, αφού μειώνουν το φόβο απέναντι στο διαφορετικό και θέτουν τις βάσεις για την ελεύθερη έκφραση του ατόμου».

Το Drag Queen Story Hour εντάσσεται στο πρόγραμμα Over the rainbow story time.

Επιπλέον, το 2019 το φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου διοργάνωσε την ημερίδα «Το καθ’ ημάς κουίρ», όπου θεωρητικοί και καλλιτέχνες συζήτησαν για τις αιρετικές αισθητικές και έμφυλες ταυτότητες.

Μπορείτε να δείτε εδώ τις ομιλίες της ημερίδας.

Ένας ακόμα φορέας που προχώρησε σε αντίστοιχες δράσεις είναι το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, προχωρώντας το 2018 στη θέσπιση του ανεξάρτητου βραβείου Mermaid που απονέμεται στην καλύτερη ταινία LGBTQI+ θεματικής, αλλά και σε ειδικά κινηματογραφικά αφιερώματα με αυτή τη θεματική. 

Ταυτόχρονα, το Εθνικό Θέατρο, τον Νοέμβριο του 2022 διοργάνωσε την ημερίδα «Φύλο και σεξουαλικότητα. Η ΛΟΑΤΚΙ ορατότητα και οι διεκδικήσεις σήμερα», στο πλαίσιο του κύκλου συζητήσεων που διοργανώνει γύρω από ζητήματα που απασχολούν την κοινωνία και την τέχνη.

Η αφίσα της εκδήλωσης

Επίσης, με αφορμή τον μήνα υπερηφάνειας το Εθνικό Θέατρο ανέβασε στον επίσημο λογαριασμό του στο facebook το λογότυπό του προσαρμοσμένο στα χρώματα της σημαίας του ουράνιου τόξου με τη σημείωση «Είμαστε όλοι διαφορετικοί, είμαστε όλοι ίδιοι».

Όσον αφορά την Εθνική Λυρική Σκηνή, τους προηγούμενους μήνες απασχόλησε την κοινή γνώμη με το ανέβασμα της όπερας δωματίου «Στρέλλα», που βασίζεται στην ομώνυμη πολυβραβευμένη ταινία του Πάνου Κούτρα.

Η «Στρέλλα» είναι μία ταινία εμβληματική για την ορατότητα των τρανς και της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς.

Είναι η πρώτη φορά που η ταινία εμπνέει ένα ελληνικό λυρικό έργο.

Τον ρόλο της Στρέλλας ερμήνευσε η διεμφυλική καλλιτέχνις Λέττα Κάππα, στην πρώτη της εμφάνιση στο λυρικό θέατρο, τη σύνθεση υπέγραψε κατ’ ανάθεση της ΕΛΣ ο Μιχάλης Παρασκάκης, το λιμπρέτο η Αλεξάνδρα Κ* και τη σκηνοθεσία ο Γιώργος Κουτλής σε μουσική διεύθυνση Κωνσταντίνου Τερζάκη.

Οκτώ δισεκατομμύρια άνθρωποι είναι ο πληθυσμός της γης.

Οκτώ δισεκατομμύρια διαφορετικοί άνθρωποι. Οκτώ δισεκατομμύρια διαφορετικές απόψεις.

Ο μήνας της υπερηφάνειας είναι απλώς ένας τρόπος για να θυμόμαστε ότι όλοι είμαστε διαφορετικοί και ταυτόχρονα τόσο ίδιοι, γιατί όλοι ανεξαρτήτως φύλου, ηλικίας, εθνικότητας, σεξουαλικού προσανατολισμού, παραμένουμε αληθινοί άνθρωποι κάθε μέρα της ζωής μας.

Πονάμε, κλαίμε, χαιρόμαστε. Η κουλτούρα της συμπερίληψης είναι κάτι το αυτονόητο.

Τα στερεότυπα και οι προκαταλήψεις δε χωρούν σε κανέναν τομέα μίας ευνομούμενης δημοκρατικής πολιτείας, όποιο χρώμα κι αν έχει ο καθένας.

Η αποδοχή της ταυτότητας, η αποδοχή του άλλου, της ισότητας και της διαφορετικότητας είναι το πρώτο βήμα για τη βιώσιμη ανάπτυξη και ένα ακόμα πιο λαμπρό μέλλον ανεξαρτήτως «χρώματος».

Γιατί, τα αληθινά χρώματα λάμπουν με υπερηφάνεια.

Ανακαλύψτε το αφιέρωμα True Colours Shine with Pride

Διαβάστε επίσης:

Athens Pride 2023: Από τη Νέα Υόρκη του 1969 στην Αθήνα του 2023

True Colours Shine with Pride

Mega Stories: Ιστορίες με τεχνητή νοημοσύνη

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΗΠΑ: Επιδιώκει την πώληση του Google Chrome για να περιορίσει το μονοπώλιο
ΧΑ: Από 22 Νοεμβρίου με ημερήσιο όριο διακύμανσης 10% η Attica Bank
Τράπεζα Πειραιώς: Νέα διετής επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση εργασίας
React Day 2024: Πάνω από 1.700 εργαζόμενοι της Κωτσόβολος ενώνουν δυνάμεις, αντιδρώντας για έναν Καλύτερο Κόσμο
ΕΕ: «Σαφής κλιμάκωση» μια ρωσική επίθεση με διηπειρωτικό πύραυλο εναντίον της Ουκρανίας
Data 4: Το 2026 έτοιμο το Data Center με πρώτο πελάτη τη Microsoft – Επενδυτικό σχέδιο 450-500 εκατ. ευρώ – MononewsTV
Metlen: Η Protergia για 2η χρονιά στην Έκθεση XENIA
Συνεργασία Eurobank και J.P. Morgan – Νέες επενδυτικές προτάσεις και λύσεις για τους πελάτες
Βραχυχρόνιες μισθώσεις: Ο ευρωπαϊκός κλάδος υποβάλλει καταγγελία στην Κομισιόν για την απαγόρευση στην Βαρκελώνη
Deutsche Bank για Eurobank: Η εξαγορά της Ελληνικής Τράπεζας δεν έχει αποτιμηθεί από την αγορά – Αύξηση τιμής στόχου στα €2,95