7 Φεβρουαρίου 2024
Το mononews.gr παρουσιάζει κάθε μήνα το προφίλ των Winners & Losers. Των κερδισμένων και των χαμένων του μήνα που πέρασε από την πολιτική και την επιχειρηματική σκηνή.
Έτσι για τον μήνα Ιανουάριο του 2024, η ομάδα του mononews.gr θεωρεί ότι οι κερδισμένοι και χαμένοι του μήνα είναι οι εξής:
Κερδισμένοι
Κωστής Χατζηδάκης, Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
Χρήστος Μεγάλου, Διευθύνων Σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς
Ευάγγελος Μυτιληναίος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Mytilineos
Γιώργος Στάσσης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ
Γιάννης Παράσχης, Διευθύνων Σύμβουλος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ)
Κωνσταντίνος Κωστόπουλος, Managing Director στη Morgan Stanley
Χαμένοι
Λευτέρης Αυγενάκης, Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
Κωνσταντίνος Μαγγιώρος, Διευθύνων Σύμβουλος της FrieslandCampina Hellas
Θεόδωρος Δουζόγλου, Επιχειρηματίας
Barbara Morgante, Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΔΕΠΑ Υποδομών
Εορταστικό το κλίμα στην οδό Νίκης και δικαίως, αφού ο έκτος όροφος και ο Κωστής Χατζηδάκης έχει κάθε λόγο να είναι ευχαριστημένος.
H Ελλάδα «πουλάει». Πουλάει το πρώτο της δεκαετές ομόλογο για φέτος και σηκώνει προσφορές ρεκόρ 35 δισ. ευρώ για να δανειστεί 4 δισ., σε ένα από τα μεγαλύτερα βιβλία προσφορών που έχει πετύχει ελληνική έκδοση.
Αναμενόμενο θα πει κάποιος, αφού όλες οι εκδόσεις από τις αρχές Ιανουαρίου έτυχαν υψηλής ζήτησης καθώς οι επενδυτές αναμένουν την έναρξη της μείωσης των επιτοκίων.
Αναμενόμενο ναι, αυτονόητο όμως όχι. Δεν είναι πολλά τα χρόνια που έχουν μεσολαβήσει από τότε που η Ελλάδα δεν συμβάδιζε με την κανονικότητα, ούσα με το ένα πόδι έξω από το ευρώ και το άλλο εντός του τρίτου μνημονίου.
Αντίστοιχα εντυπωσιακή και η εικόνα στο ΔΑΑ.
Η επιτυχής ολοκλήρωση της διάθεσης μετοχών του Αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» από το ΤΑΙΠΕΔ με το ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον, που υπερκάλυψε κατά 12 φορές την προσφορά, ανέβασε την τιμή διάθεσης των μετοχών στο άνω όριο διακύμανσης και τα συνολικά έσοδα του Δημοσίου στα 785 εκατ. ευρώ, αναβαθμίζοντας συνολικά την ελληνική κεφαλαιαγορά.
Όπως σε όλους τους αγώνες, έτσι και στην ελληνική οικονομία, η προσπάθεια είναι συλλογική. Ειδικά όμως στο πεδίο της οικονομίας, ο εκάστοτε «τσάρος» και το επιτελείο του έχουν ένα λόγο -και μια ευθύνη- παραπάνω. Είτε για να χρεωθούν λάθη είτε για να πιστωθούν επιτυχίες που είναι αποτέλεσμα μιας αλυσίδας προσεκτικών χειρισμών.
Στην περίπτωση του Κωστή Χατζηδάκη, η δουλειά που γίνεται υπό την καθοδήγηση του τους τελευταίους μήνες φέρνει αποτελέσματα που είναι πλέον ορατά στο ταμπλό, αλλά και στα κρατικά ταμεία. Και είναι σίγουρα win-win για όλη την κυβερνητική ομάδα όταν η οικονομία παραμένει on track σε όλους τους καιρούς.
Με τριπλή επιτυχία ξεκίνησε η χρονιά για τον Χρήστο Μεγάλου και την Τράπεζα Πειραιώς.
Η έξοδος στις αγορές με ομόλογο Tier 2 προσέλκυσε ισχυρό ενδιαφέρον, με τις προσφορές να ξεπερνούν το 1,6 δισ. ευρώ και την Πειραιώς να αντλεί 500 εκατ. ευρώ. Ενώ στα roadshows του Λονδίνου και της Νέας Υόρκης συμμετείχαν περισσότεροι από 70 θεσμικοί επενδυτές ενόψει του placement για τη διάθεση ποσοστού που κατέχει το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
Στο τέλος Ιανουαρίου στη Νέα Υόρκη, στο διήμερο roadshow που διοργάνωσαν οι UBS και Goldman Sachs -σύμβουλοι της Πειραιώς- όσο και στο διήμερο συνέδριο της JPMorgan, ο Χρήστος Μεγάλου και στελέχη της τράπεζας είχαν επαφές με περισσότερους από 45 επενδυτές.
Ίδια ήταν η εικόνα και στο Λονδίνο όπου πραγματοποιήθηκε σειρά παρουσιάσεων σε 25 θεσμικούς επενδυτές.
Όλα τα «μεγάλα σπίτια» δηλώνουν «παρών» στην επικείμενη διάθεση του ποσοστού που κατέχει το Ταμείο. Aνάμεσα τους οι: Blackstone, Threadneedle, BlackRock, Morgan Stanley, Fidelity, Capital, Wellington, Bank of America, αλλά και νέα ονόματα όπως οι Baron Capital, Passaic Capital.
Στις 14 Φεβρουαρίου, η Τράπεζα Πειραιώς θα ανακοινώσει τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα και αμέσως μετά αναμένεται να ξεκινήσει η διαδικασία αποεπένδυσης του Ταμείου που κατέχει το 27% της Πειραιώς.
Ο Χρήστος Μεγάλου είναι ένας ικανός dealmaker, όπως για άλλη μία φορά το απέδειξε με την πλήρη επαναφορά της Πειραιώς.
Έτσι και τώρα ενόψει του placement, είναι έτοιμος για όλα τα σενάρια, καθώς η τελική απόφαση για το αν θα διατεθεί το σύνολο των μετοχών που κατέχει το ΤΧΣ ή μικρότερο ποσοστό είναι τη κυβέρνησης». Ωστόσο πλέον, όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν πως θα διατεθεί το 20% της τράπεζας.
Σε ό,τι αφορά την έκδοση του 10ετούς Tier 2 ομολόγου, η Πειραιώς άντλησε 500 εκατ. ευρώ με τις προσφορές να ξεπερνούν το 1,6 δισ. ευρώ, ενώ το επιτόκιο διαμορφώθηκε στο 7,375%. Η μεγάλη συμμετοχή σηματοδοτεί το πόσο έχει αλλάξει η τράπεζα και προσελκύει το επενδυτικό ενδιαφέρον.
Να σημειωθεί ότι τα κέρδη του 2023 εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τα 700 εκατ. ευρώ, ενώ η διοίκηση βρίσκεται σε συνεννόηση με τον επόπτη για τη διανομή μερίσματος ύψους 10% και ήδη έχει πάρει 10% προβλέψεις στα αποτελέσματά της ανά τρίμηνο.
Σε ακόμη υψηλότερες τιμές στόχους, αλλά και σε κεφαλαιοποίηση ρεκόρ οδήγησαν τη μετοχή της Mytilineos τα εξαιρετικά αποτελέσματα του 2023 (EBITDA/καθαρά κέρδη αυξημένα κατά 23%/34% σε ετήσια βάση σε 1.014 εκατ. ευρώ/ 623 εκατ. ευρώ) και η στρατηγική για τη διατήρηση της μελλοντικής ανάπτυξης.
Ο όμιλος έχει μεταφέρει τα οικονομικά του μεγέθη στο επόμενο επίπεδο, παρά το πιο ήπιο περιβάλλον τιμών, τις γεωπολιτικές εντάσεις και τις πληθωριστικές πιέσεις.
Αυτό είναι το συνδυασμένο αποτέλεσμα της συνταγής του Ευάγγελου Μυτιληναίου, που έχει χτίσει ένα όμιλο με διαφοροποιημένες δραστηριότητες, με ένα άκρως συνεργατικό επιχειρηματικό μοντέλο που εξασφαλίζει υψηλές αποδόσεις, ανεξάρτητα από τις διεθνείς συγκυρίες.
Το μοντέλο της επιτυχίας συμπληρώνουν οι υψηλές μερισματικές αποδόσεις, ο σεβασμός στους μικρομετόχους, τα ποιοτικά περιουσιακά στοιχεία, ο έλεγχος του κόστους, η αποδοτική επέκταση στις ΑΠΕ, οι συνεχείς επενδύσεις και κυρίως η μεγάλη προοπτική που δημιουργεί η περαιτέρω διεθνοποίηση των δραστηριοτήτων του ομίλου.
Πέραν της σημαντικής επέκτασης των ΑΠΕ του ομίλου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (ήδη ωριμάζει ένα μεγάλο μέρος του συνολικού χαρτοφυλακίου ΑΠΕ ύψους 13,8GW) και την πλήρη συνεισφορά της νέας μονάδας συνδυασμένου κύκλου 826MW αναμένεται ότι η αύξηση των κερδών θα στηριχθεί από νέους μοχλούς όπως: α) η ενισχυμένη κερδοφορία του βραχίονα προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, μέσω της σταθερής ενίσχυσης του μεριδίου αγοράς της προς τον στόχο του 30%, τόσο οργανικά όσο και μέσω νέων εξαγορών, β) τα έργα δικτύων, τα οποία θα αποτελέσουν καθολικά τη μεγαλύτερη επιχείρηση στην πράσινη μετάβαση (584 δισ. ευρώ σε επενδύσεις σε δίκτυα διανομής που είναι απαραίτητες στην Ευρώπη την επόμενη δεκαετία) και η αύξηση των διεθνών έργων των τομέων M Power Projects, και MRenewables.
Έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον και σημαντικές υπεραξίες από την προοπτική ανάπτυξης που σχεδιάζει για τας επόμενα χρόνια εξασφάλισε ο επικεφαλής της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης, μετά την επιτυχημένη παρουσίαση της εταιρείας στο capital markets day που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο.
Αμέσως μετά οι αναλυτές προχώρησαν σε σημαντική αναθεώρηση των προβλέψεων για τη μελλοντική πορεία των αποτελεσμάτων της ΔΕΗ, καθώς το επιχειρηματικό σχέδιο της εταιρείας χαίρει της ευρείας αποδοχής των αναλυτών (διεθνών και εγχώριων) οι οποίοι έσπευσαν να αναβαθμίσουν, και μάλιστα με πολύ υψηλά ποσοστά, τις τιμές στόχους για τη μετοχή της εταιρείας.
Η διοίκηση του Γιώργου Στάσση κατάφερε μέσα σε μια πενταετία να υλοποιήσει όλα τα σχέδιά της και σήμερα η εταιρεία βρίσκεται σε ένα νέο επίπεδο. Και στο Λονδίνο παρουσίασε στη διεθνή επενδυτική κοινότητα τον οδικό χάρτη για τη δημιουργία μιας ηγετικής εταιρείας ενέργειας στη ΝΑ Ευρώπη, με καίρια θέση στα δίκτυα, με πολλαπλές υπηρεσίες για τα 8,5 εκατ. πελατών του που θα παράγει κατά 75% πράσινη ενέργεια το 2026.
Την ίδια στιγμή, η εταιρεία θα αναπτύσσεται και γεωγραφικά, ενώ η κεντρική θέση που απέκτησε στην αγορά ενέργειας στη Ρουμανία θα της εξασφαλίζει αυξημένα περιθώρια κέρδους στην εμπορία ενέργειας, αφού θα επωφελείται από τις χαμηλότερες τιμές ενέργειας στη Ρουμανία σε σχέση με τις τιμές της χονδρεμπορικής αγοράς σε Ελλάδα και Ιταλία.
Ταυτόχρονα έδειξε την προοπτική για διπλάσια κέρδη και υψηλά μερίσματα, που το 2026 θα περάσουν το 1 ευρώ/μετοχή.
Ο Γιώργος Στάσσης πιστώνεται αυτήν την επιτυχία της εταιρείας, γιατί ανέλαβε τη θέση αυτή σε μια εποχή που κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι η ΔΕΗ θα μπορούσε να πετύχει μια τόσο μεγάλη μεταστροφή στη δραστηριότητα και την εικόνα της.
Ο ίδιος όμως, αντιλαμβανόμενος τις τεκτονικές αλλαγές στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη και την ανάγκη αξιοποίησης των πλεονεκτημάτων της βιωσιμότητας, έθεσε ως απόλυτη προτεραιότητα την υιοθέτηση ενός πράσινου επιχειρηματικού μοντέλου, απαγκιστρωμένου από τις αγκυλώσεις του παρελθόντος.
Η μεγάλη επιτυχία της υπερκάλυψης της Συνδυασμένης Προσφοράς του ΔΑΑ κατά 12 φορές και τα 8 δισ. ζήτησης για τις μετοχές που διατέθηκαν αποτελούν ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία και τις επιδόσεις του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας.
Ταυτόχρονα, αποτελούν μια επιβράβευση του μάνατζμεντ του Γιάννη Παράσχη που είναι εδώ και 17 χρόνια Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΑΑ, καταφέρνοντας να το κάνει να ξεχωρίζει και να προσφέρει σημαντικές αποδόσεις.
Το 2023 ήταν μια χρονιά ρεκόρ για την επιβατική κίνηση και τα έσοδα του ΔΑΑ. Η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου 2023 ανήλθε σε 3 εκατ. αυξημένη κατά 16,3% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2022, αλλά και αυξημένη κατά 11,8% σε σχέση με το προπανδημικό έτος 2019.
Ο Γιάννης Παράσχης, Οικονομολόγος Μηχανικός (Dipl. Wirtschaftsingenieur) και κάτοχος Διδακτορικού στην Επιχειρησιακή Έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Αμβούργου, εντάχθηκε στο δυναμικό του ΔΑΑ κατόπιν διεθνούς πορείας στον πανεπιστημιακό χώρο και ως σύμβουλος επιχειρήσεων στις εταιρείες A.T. Kearney και Deloitte.
Συμμετέχει ως μέλος διοικητικών συμβουλίων σε εταιρείες, ακαδημαϊκά ιδρύματα και οργανισμούς στην Ελλάδα και διεθνώς μεταξύ των οποίων του Παγκόσμιου Συμβουλίου Αεροδρομίων (ACI World-Πρόεδρος 2011-2013), του Συμβουλίου Αεροδρομίων Ευρώπης (ACI EUROPE-Πρόεδρος 2007-2009), του ΣΕΤΕ (Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας), της Εκτελεστικής Επιτροπής του ΙΟΒΕ και πρόεδρος του Ελληνικού Συμβουλίου του Sustainable Markets Initiative (Terra Carta). Το 2015 τιμήθηκε από τη διεθνή αεροπορική κοινότητα με την κορυφαία διάκριση «CAPA Airport Chief Executive of the Year».
Είναι επίσης ο πρώτος πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), που δεν είναι ξενοδόχος και δεν είναι επιχειρηματίας του τουρισμού, αλλά manager.
Την υπογραφή του κ. Κωνσταντίνου Κωστόπουλου, υψηλόβαθμου στελέχους της Morgan Stanley, φέρει η υπερκάλυψη πάνω από 15 φορές στο εξωτερικό της δημόσιας εγγραφής του Αεροδρομίου της Αθήνας.
Μάλιστα, λέγεται ότι βρέθηκε εκ του σύνεγγυς με τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ και του ΔΑΑ προκειμένου να συντονίσει ή να… στρέψει το ενδιαφέρον των ξένων στην εμβληματική δημόσια προσφορά του Δημοσίου για το Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας.
Η επιτυχία δε, έγκειται, σύμφωνα με την αγορά, στο γεγονός ότι ο κ. Κωστόπουλος κατάφερε να «εγγράψει» τους ξένους στο άνω εύρος της τιμής για την εισαγωγή του Αεροδρομίου στο Χρηματιστήριο, στα 8,20 ευρώ.
Ο κ. Κωστόπουλος συνέβαλε ταυτόχρονα στο να γραφούν νέοι διθύραμβοι για την χώρα: «Αν χρειάζονταν περισσότερα στοιχεία για το comeback της Ελλάδας, η μεγαλύτερη αρχική δημόσια προσφορά της χώρας εδώ και πάνω από 20 χρόνια έδωσε ακριβώς αυτά», σημείωνε το Bloomberg.
Το ενδιαφέρον των επενδυτών για την πώληση του 30% της κύριας τουριστικής πύλης της Ελλάδας, του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, ήταν τόσο μεγάλο που η ζήτηση ξεπέρασε το μέγεθος της προσφοράς λίγες ώρες μετά το άνοιγμα του βιβλίου. Το Ελληνικό Δημόσιο συγκέντρωσε 784,7 εκατομμύρια ευρώ μέσω της πώλησης της συμμετοχής του στο αεροδρόμιο, με την IPO να τιμολογείται την Παρασκευή στα 8,2 ευρώ ανά μετοχή, στο υψηλότερο σημείο του εύρους.
Πρόκειται για μία δημόσια εγγραφή που όλοι οι εμπλεκόμενοι περί τα χρηματιστηριακά συζητούν μεταξύ τους. Η αύξηση του ενδιαφέροντος για τα ελληνικά περιουσιακά στοιχεία όπως αποτυπώθηκε στη δυνατή ζήτηση για τη δημόσια προσφορά του αεροδρομίου, αλλά και στην πρόσφατη έκδοση του δεκαετούς ομολόγου, δείχνουν το χαμηλότερο προφίλ ρίσκου πλέον της χώρας και μπορεί να συμβάλει και στη συνέχιση της υπεραπόδοσης του Χ.Α.
Το μέτωπο που άνοιξε με τους αγρότες η κυβέρνηση μέσα στον Ιανουάριο είχε -αρνητικό- πρωταγωνιστή τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Λευτέρη Αυγενάκη.
Στο Μέγαρο Μαξίμου, και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, αντιλήφθηκαν έγκαιρα ότι τα αιτήματα των αγροτών δεν ήταν μια ακόμη ετήσια «επαναστατική γυμναστική» που γίνεται την ίδια περίοδο τα τελευταία χρόνια.
Άλλωστε, ο αγροτικός ξεσηκωμός σε όλη την Ευρώπη δείχνει ότι υπάρχει όντως μεγάλο πρόβλημα με το κόστος παραγωγής στον πρωτογενή τομέα.
Αυτή την κατάσταση δεν φαίνεται να αντιλήφθηκε στο σωστό timing ο αρμόδιος υπουργός, κ. Αυγενάκης.
Κυβερνητικές πηγές αναφέρουν ότι αν ο υπουργός ήταν λιγότερο συγκρουσιακός, αλλά και διορατικός ως προς τα προβλήματα που υπάρχουν, ειδικά στην κατεστραμμένη Θεσσαλία, ίσως τα τρακτέρ να μην έμεναν για τόσο μεγάλο διάστημα στους δρόμους.
Κάποιοι, και εντός του υπουργείου στην πλατεία Βάθη, χρεώνουν στον κ. Αυγενάκη μια υπερβολική αντίδραση σε πολλά ζητήματα που ανακύπτουν. «Είναι συγκρουσιακός, έχει τσακωθεί με σημαντικά στελέχη του αγροτικού κόσμου και των συνεταιρισμών, δεν επιλέγει τη διαπραγμάτευση», λένε γι’ αυτόν.
Ανθρωποι που γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα στο υπουργείο έχουν γίνει κοινωνοί πληροφοριών για άγριους τσακωμούς του υπουργού με στελέχη, κι ένα κλίμα που θα έλεγε κανείς ταιριάζει στο… κρητικό ταπεραμέντο του κ. Αυγενάκη.
Και μάλλον στο Μαξίμου δεν δείχνουν και τόσο ευχαριστημένοι με την εικόνα των αγροτικών μπλόκων και τον τσακωμό του υπουργού, ακόμη και με «γαλάζιους» αγροτοσυνδικαλιστές.
Ισως για το λόγο αυτό πήρε την κατάσταση στα χέρια του ο ίδιος ο πρωθυπουργός, ανακοινώνοντας μέτρα για τους αγρότες και πηγαίνοντας ακόμη και σε αγροτικά μπλόκα.
Στο επίκεντρο της δημοσιότητας βρέθηκε τον περασμένο μήνα η FrieslandCampina Hellas.
Στην εταιρεία, επικεφαλής της οποίας είναι ο κ. Κωνσταντίνος Μαγγιώρος, επιβλήθηκε, με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης κ. Κώστα Σκρέκα, πρόστιμο ύψους 561.000 ευρώ για αθέμιτη κερδοφορία.
Από τους ελέγχους της ΔΙΜΕΑ διαπιστώθηκε ότι η εταιρεία σε εννέα κωδικούς προϊόντων, μεταξύ αυτών και κωδικοί που αντιστοιχούν σε προϊόντα βρεφικού γάλακτος, πέτυχε μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους από όσα επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία.
Η εταιρεία, γνωστή FrieslandCampina- NOYNOY, αποτελεί μια εκ των ισχυρών «παικτών» στην αγορά των γαλακτοκομικών προϊόντων (με πωλήσεις 340 εκ. ευρώ το 2022 αλλά με ζημιές 3,2 εκατ. ευρώ) και με ισχυρή παρουσία στα βρεφικά γάλατα και κρέμες, γάλατα εβαπορέ και υψηλής παστερίωσης, γιαούρτια, κρέμες γάλακτος και τυριά, με τις επωνυμίες ΝΟΥΝΟΥ, FRISO, MILNER και FINA.
Παράλληλα διακινεί προϊόντα για επαγγελματική χρήση με τις επωνυμίες FRICO, DEBIC και Barista’s Gold.
Η εν Ελλάδι θυγατρική της ολλανδικής συνεταιριστικής εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων, μπήκε στο στόχαστρο των ελεγκτικών αρχών, μαζί με τις άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά βρεφικού γάλακτος, μετά τη δημοσιοποίηση έρευνας της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις δυσανάλογα ακριβότερες τιμές που πωλούνται τα προϊόντα αυτά στη χώρα μας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της συγκριτικής μελέτης που διενήργησε το τμήμα Χαρτογράφησης της Επιτροπής Ανταγωνισμού, το γάλα πρώτης και δεύτερης βρεφικής ηλικίας, δηλαδή 0-6 μηνών και 6-12 μηνών, το οποίο μάλιστα αποτελεί τη μοναδική τροφή για το βρέφος έως τους 4 πρώτους μήνες της ζωής του και βασική τροφή του από 5 έως 8 μηνών, πωλείται στη χώρα μας έως και 213% ακριβότερα απ’ ό,τι στη Σουηδία.
Η καταγραφή των διαφορών αυτών στις τιμές, η οποία μπορεί να οφείλεται σε διαφορετικές αιτίες και να μην αφορά απαραίτητα στρεβλώσεις του ανταγωνισμού, σύμφωνα με τις επισημάνσεις της ΕπΑντ, οδήγησε στη λήψη μέτρων με στόχο τη μείωση των τιμών.
Έτσι, από την 1η Μαρτίου οι τιμές στα βρεφικά γάλατα, 1η και 2ης βρεφικής ηλικίας θα επανακαθοριστούν με βάση την απόφαση για πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους.
Σύμφωνα με τα νέα μέτρα οι τιμές επανακαθορίζονται ώστε να προκύπτει για την επιχείρηση μικτό κέρδος που δεν είναι μεγαλύτερο από το λειτουργικό της κόστος, στην οικεία κατηγορία προϊόντων, βάσει των οικονομικών καταστάσεων της αμέσως προηγούμενης, από την έναρξη ισχύος του παρόντος, διαχειριστικής περιόδου, προσαυξημένο κατά 7% επί των καθαρών πωλήσεων, αφαιρουμένων των εκπτώσεων, των πιστώσεων ή άλλων παροχών.
Πλήγμα για τη φήμη της Χίλτον αποτελεί η πορεία των επενδύσεων του… άφαντου Θεόδωρου Δουζόγλου, που έχει υπογράψει για την κατασκευή και λειτουργία δύο ξενοδοχείων της αλυσίδας σε Πειραιά και Κηφισιά, αλλά δεν έχει βάλει ούτε τούβλο.
Ο ομογενής από τη Βενεζουέλα έδωσε εκατομμύρια για να αποκτήσει εμβληματικά ακίνητα προκειμένου να τα αξιοποιήσει, ωστόσο παραμένουν αναξιοποίητα, όπως το κτίριο του ΟΤΕ στη Σταδίου.
Το Πεντελικόν είναι ήδη οκτώ χρόνια σφραγισμένο, αφού αποκτήθηκε από την SCD το 2015.
Παρά τις προσδοκίες για την προσθήκη των Pentelikon Athens, Curio Collection by Hilton και Hampton by Hilton Piraeus Mikrolimano στη συλλογή του αμερικανικού κολοσσού (αφορούν σε συνολικές επενδύσεις 23 εκατομμυρίων ευρώ), οι επενδύσεις του «επενδυτή» μένουν μέχρι ώρας στα χαρτιά, όπως έγινε και με το ενδιαφέρον του για άλλες περιπτώσεις, π.χ. αυτή της Creta Farms, που τελικά κατέληξε στο Δημήτρη Βιντζηλαίο. Μάλιστα, η πλευρά Δουζόγλου είχε ισχυριστεί πως δεν υπήρξε το επιδιωκόμενο επίπεδο συνεννόησης με τη διοίκηση της εταιρείας.
Ο μυστηριώδης επενδυτής από τη Βενεζουέλα, έχει αγοράσει περισσότερες από 70 ιδιοκτησίες αξίας άνω των 300 εκατομμυρίων στην Ελλάδα από το 1990, ενώ η SCD Group, συμφερόντων του ιδίου, διαθέτει ίδια κεφάλαια τουλάχιστον 180 εκατομμυρίων, αλλά ζεστό χρήμα δεν έχει πέσει ακόμα στην Ελλάδα.
Η ΔΕΠΑ Υποδομών, μετά από την εξαγορά της από τον όμιλο Italgas προχώρησε σε συγχώνευση μέσω απορρόφησης της ΕΔΑ ΘΕΣΣ και της ΕΔΑ Αττικής, αμφότερες θυγατρικές του ομίλου ΔΕΠΑ Υποδομών, στη ΔΕΔΑ (Δημόσια Επιχείρηση Διανομής Αερίου Α.Ε.).
Αφεντικό στην Ελλάδα είναι η 61χρονη κ. Barbara Morgante, CEO της ΔΕΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ενώ μία άλλη Ιταλίδα η κ. Francesca Zanninotti, είναι η CEO της θυγατρικής ΔΕΔΑ.
Το πιο ενδιαφέρον σημείο στην καριέρα της Morgante, είναι ότι από το Δεκέμβριο του 2016 βρέθηκε υπό δικαστική έρευνα στην Ιταλία λόγω έλλειψης προληπτικών μέτρων ασφαλείας στα τρένα Trenitalia.
Για… ανταμοιβή βρήκε δουλειά στην Ελλάδα από την Italgas!
Η κ. Morgante μάλλον αγάπησε τόσο τη χώρα μας, που αποφάσισε να νοικιάσει εδώ και λίγους μήνες πανάκριβα και τεράστια γραφεία στη Λεωφόρο Μεσογείων, επιφάνειας 5.500 τ.μ. για να χωράνε όλοι… άνετα!
Για να καταλάβετε, είναι τα γραφεία που νοίκιαζε το παλιό MEGA που είχε τριπλάσιο κόσμο από τη ΔΕΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ.
Οι Ιταλοί που είναι στελέχη τoυ Ομίλου στην Αθήνα, φημίζονται για τη σπάταλη ζωή που κάνουν.
Τα τεράστια έξοδα που φυσικά πληρώνει η εταιρία δεν θα έκαναν εντύπωση, εάν η «ιταλική» πλέον ΔΕΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ και η κα Μοργκάντε εξυπηρετούσαν τη σύμβαση μεταβίβασης που υπέγραψε με το Ελληνικό Δημόσιο μέσω ΤΑΙΠΕΔ και κατασκεύαζαν τα δίκτυα αερίου που είναι συμβατικά υποχρεωμένη να κατασκευάζει.
Όμως η πανέξυπνη ιταλίδα με διάφορες προφάσεις εν αμαρτίαις, δεν επενδύει σε δίκτυα και περιμένει αυξήσεις από τους καταναλωτές για να γράψει κέρδη.
Η κ. Μπάρμπαρα έχει ζητήσει μέσο σταθμικό κόστος κεφαλαίου (WACC) 10% για τη ρυθμιστική περίοδο 2024-2026, αλλά οι Δαγούμας-Φούρλαρης της ΡΑΑΕΥ δεν προτίθενται να δώσει τόσο υψηλό ποσοστό, αφού θα προκαλέσει μεγάλες αυξήσεις στους καταναλωτές του φυσικού αερίου από 31% ως 56% σε ορισμένες περιοχές της υπόλοιπης χώρας, εφόσον γίνει αποδεκτή από τη ΡΑΑΕΥ η πρόταση της κας Μοργκάντε για την αναπροσαρμογή τους.
Όλα αυτά την έχουν φέρει σε σκληρή κόντρα με το ΥΠΕΝ και ιδιαίτερα με την υφυπουργό κ. Αλεξάνδρα Σδούκου που έχει δώσει σκληρές μάχες και γνωρίζει καλά το θέμα αλλά επίσης έχει διαπιστώσει και τη συμπεριφορά της ιταλίδας μάνατζερ.
Η Barbara Morgante (γεννημένη το 1962) ήταν παλαιότερα Διευθύνουσα Σύμβουλος της ιταλικής εταιρείας σιδηροδρόμων Trenitalia, από τις 21 Δεκεμβρίου 2015 ενώ έχει αποφοιτήσει από το Πανεπιστήμιο της Μπολόνια στη Στατιστική και Οικονομική Επιστήμη το 1986.
Μελανό σημείο στην καριέρα της είναι ότι από το Δεκέμβριο του 2016 βρέθηκε υπό δικαστική έρευνα στην Ιταλία λόγω έλλειψης προληπτικών μέτρων ασφαλείας στα τρένα Trenitalia.
Eπίσης κατηγορήθηκε πως από τότε που διορίστηκε Διευθύνουσα Σύμβουλος της Trenitalia, η κ. Morgante δε φρόντισε ποτέ την υπηρεσία τρένου στο Abruzzo της Ιταλίας, όπως ζητήθηκε εδώ και πολλά χρόνια από κατοίκους και αυτοδιοίκηση.
Τελικά και μάλλον για να διασκεδάσει τη… στενοχώρια της (!) κατέληξε αφεντικό της Italgas στην Ελλάδα.
Οι φήμες πως η επόμενη στάση στην καριέρα της θα είναι η Μπουργκίνα-Φάσο ελέγχονται ως ανακριβείς…
The people below could make any list of influencers, anytime, which is why we've given them their own.