Μιχάλης Στασινόπουλος
Βιοχάλκο, Cenergy
Η Cenergy, τον μήνα που πέρασε, ανέλαβε το μεγαλύτερο έργο στον κόσμο για την παραγωγή καλωδίων για το μεγαλύτερο θαλάσσιο πάρκο στον κόσμο, στην Αγγλία. Τα υψηλής τεχνολογίας και προστιθέμενης αξίας καλώδια παράγονται από τον Όμιλο Cablel® Ελληνικά Καλώδια στις εγκαταστάσεις της θυγατρικής εταιρίας Fulgor στην Κόρινθο, εταιρεία την οποία ο όμιλος εξαγόρασε το 2011, βλέποντας μπροστά. Εκεί, ο όμιλος έχει ολοκληρώσει επενδύσεις ύψους 65 εκατ. ευρώ και έτσι η Fulgor διαθέτει εγκαταστάσεις και εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας για την παραγωγή των εξειδικευμένων αυτών προϊόντων.
Έτσι η κρίση στη ζήτηση που έφερε η πανδημία και επηρεάζει ολόκληρη την ευρωπαϊκή βιομηχανία δεν άγγιξε την Cenergy, χάρη στην εξειδίκευσή της σε καλώδια υψηλής τάσης, που χρησιμοποιούνται για διασυνδέσεις.
Η τοποθέτηση της Cenergy στην αγορά, η ειδίκευσή της και η ποιότητα των προϊόντων στην κατηγορία καλώδια υψηλής τάσης, της εξασφαλίζουν συνεχή αύξηση μεγεθών. Και η ανάπτυξη των μεγάλων αιολικών πάρκων και η ανάπτυξη των διασυνδέσεων, εκτοξεύει όχι μόνο τη ζήτηση καλωδίων υψηλής τάσης αλλά και τη μετοχής της. Γι’ αυτό και η ανακοίνωση της εταιρείας ότι θα προμηθεύσει το μεγαλύτερο στον κόσμο θαλάσσιο αιολικό πάρκο με υποβρύχια καλώδια inter-array και με εξαρτήματα, απογείωσε και τη μετοχή της.
Η ανάπτυξη των μεγάλων αιολικών πάρκων, που είναι στο ξεκίνημά της, και η συνακόλουθη ανάγκη διασυνδέσεων σηματοδοτούν μια νέα εποχή συνεχούς ζήτησης για τα προϊόντα της εταιρείας.
Σημειώνεται ότι στα πράσινα ενεργειακά έργα και τις διασυνδέσεις που απαιτούνται για να λειτουργήσουν, οι χρηματοδοτήσεις είναι εξασφαλισμένες και συνεχείς και αποτελούν έργα που δεν επηρεάζονται από την πανδημία.
Μιχάλης Τσαμάζ
Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου OTE
Δυναμικές κινήσεις στην ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία του online delivery υλοποιεί η Cosmote υπό την καθοδήγηση του Μιχάλη Τσαμάζ.
Ο έμπειρος μάνατζερ επιδεικνύοντας γρήγορα αντανακλαστικά σπεύδει να αξιοποιήσει την ευκαιρία που αναδύεται μέσα από την πανδημία και με μεθοδικό τρόπο δρομολογεί την ενδυνάμωση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας BOX. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία προχώρησε στην απορρόφηση της πλατφόρμας για online παραγγελίες φαγητού Skroutz Food, αποκτώντας επιπλέον 40.000 χρήστες και δίκτυο επιπλέον 700 νέων καταστημάτων στην Αττική και παράλληλα ανακοίνωσε τη συνεργασία με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ «Μασούτης» και «ΚΡΗΤΙΚΟΣ», δίνοντας έτσι τη δυνατότητα για πρώτη φορά στους καταναλωτές να παραγγέλνουν -με παράδοση ακόμα και αυθημερόν- όλα τα προϊόντα των συγκεκριμένων σούπερ μάρκετ, δηλαδή πάνω από 10.000 κωδικούς/αλυσίδα, σε συνολικά πάνω από 50 πόλεις της Ελλάδας.
Αναλυτές της αγοράς θεωρούν βέβαιη την περαιτέρω ενίσχυση του BOX, επισημαίνοντας πως θα αναλάβει νέες πρωτοβουλίες για την καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών στο άμεσο μέλλον.
Κυριάκος Πιερρακάκης
Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Σε ημερομηνία κοντά στις 10 Δεκεμβρίου θα πραγματοποιηθεί από την ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων) εκτός απρόοπτου, η δημοπρασία για τη χορήγηση δικαιωμάτων χρήσης ραδιοσυχνοτήτων στις ζώνες 700 MHz, 2 GHz, 3400-3800 MHz και 26 GHz για την ανάπτυξη των δικτύων κινητών επικοινωνιών 5ης γενιάς.
Με τη βοήθεια των συνεργατών του και κυρίως του γενικού γραμματέα Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Αντώνη Τζωρτζακάκη, ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, δρομολόγησε εντός των προθεσμιών που είχαν τεθεί τη διαδικασία για το 5G.
Εφόσον πουληθούν όλες οι προς διάθεση φασματικές περιοχές το συνολικό τίμημα που θα καταβάλουν οι τρεις πάροχοι Cosmote, Vodafone και Wind στο Δημόσιο για τις άδειες 5G θα διαμορφωθεί σε 367,319 εκατ. ευρώ (με βάση τις τιμές εκκίνησης της δημοπρασίας).
Για να γίνει δυνατόν να προχωρήσει η δημοπρασία εντός των προθεσμιών, μέσα 298 εργάσιμες μέρες (στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και αυτές του προηγούμενου lockdown) χρειάσθηκε να ψηφιστούν ρυθμίσεις σε 5 νόμους, 4 Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις, 6 Υπουργικές Αποφάσεις, 12 απλές αποφάσεις, 5 εισηγήσεις, να καταρτιστούν 4 συμβάσεις και 2 σχέδια συμβάσεων, να πραγματοποιηθούν 3 δημόσιες διαβουλεύσεις, 1 διακήρυξη διαγωνισμού και 28 επιστολές.
Επίσης το Ψηφιακής Διακυβέρνησης συνεργάστηκε με το Ανάπτυξης και Επενδύσεων, το ΓΕΕΘΑ, το γραφείο του πρωθυπουργού, την ΕΕΤΤ, το Ελεγκτικό Συνέδριο, την ΚτΠ ΑΕ και το ΕΚΠΑ.
Επόμενος στόχος και πρόκληση για τον κ. Πιερρακάκη να μεριμνήσει για την όσο το δυνατόν γρηγορότερη ανάπτυξη των δικτύων αλλά και των υπηρεσιών που θα «τρέξουν» πάνω από το 5G ώστε η Ελλάδα να ανακτήσει το χαμένο έδαφος όσο αφορά τις Τεχνολογίες Επικοινωνιών και Πληροφορικής (ΤΠΕ).
Θεόφιλος Πριόβολος
Επικεφαλής του ομίλου North Star
Αίσθηση προκάλεσε η απόφαση του γνωστού εφοπλιστή να μπει δυναμικά στη διεκδίκηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Πολλοί στην αγορά δεν έκρυψαν την έκπληξή τους για την κίνηση του επικεφαλής του ομίλου North Star να επενδύσει στην Ελλάδα τη δεδομένη στιγμή και σε αυτόν τον κλάδο. Πηγές προσκείμενες στον εφοπλιστή ξεκαθαρίζουν πως το ενδιαφέρον για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά δεν προέκυψε τυχαία, αλλά εντάσσεται στον ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό του εφοπλιστή για επενδύσεις στην προηγμένη τεχνολογία σε Β. Αμερική και Ευρώπη.
Ο Έλληνας εφοπλιστής ο οποίος ελέγχει πάνω από 60 πλοία και έχει στενή συνεργασία με τον όμιλο MSC του Ιταλού μεγιστάνα Απόντε εμφανίζεται έτοιμος, εφ’ όσον κερδίσει τον διαγωνισμό, να επενδύσει πάνω από 700 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα πενταετίας για την ανασυγκρότηση των άλλοτε μεγαλύτερων ναυπηγείων της Ανατολικής Μεσογείου. Ένα ποσό που θεωρείται απαραίτητο για να εκσυγχρονισθεί και να καταστεί ανταγωνιστικό σε διεθνές επίπεδο, με δεδομένη και την δεινή κατάσταση που βρίσκεται σήμερα το ναυπηγείο.
Χρήστος Καλογεράκης
Μάνατζερ
Τη νέα επαγγελματική στέγη του αναζητά ο Χρήστος Καλογεράκης.
Ο έμπειρος μάνατζερ, ύστερα από έξι χρόνια στην Public επιζητά νέες προκλήσεις στην επαγγελματική του καριέρα, αντίστοιχη με αυτή που κλήθηκε να διαχειριστεί στην θυγατρική του ομίλου Olympia.
Ο κ. Καλογεράκης, σύμφωνα με συνομιλητές του, αφήνει την Public πιο ισχυρή από ποτέ και έτοιμη να κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα. Με δομές και λειτουργίες που μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των καιρών και να αποτελέσουν τις βάσεις για έναν νέο κύκλο δυναμικής ανάπτυξης. Όπως λένε, υπό την καθοδήγησή του, κατάφερε να μετεξελιχθεί και να καταστεί ο μεγαλύτερος omnichannel retailer στη χώρα, ακολουθώντας μια ολοκληρωμένη στρατηγική με ξεκάθαρους στόχους. Στα επιτεύγματά του, ήταν και η καθιέρωση του θεσμού του Black Friday στην ελληνική αγορά και η δημιουργία του marketplace που άλλαξε τα δεδομένα στην αγορά. Ωστόσο, η μεγαλύτερη επιτυχία του θεωρείται η εξαγορά της Media Markt. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα deal της τελευταίας δεκαετίας που άνοιξε νέες δυνατότητες στον όμιλο, εκτοξεύοντας τις ετήσιες πωλήσεις της εταιρείας σε πάνω από 460 εκατ. ευρώ.
Δημήτρης Βιτζηλαίος
Επιχειρηματίας
Στην εποχή Βιτζηλαίου πέρασε και επίσημα η Creta Farms, μετά και την ολοκλήρωση της διαδικασίας για την μεταβίβαση της επιχείρησης στον έλεγχό του.
Ο έμπειρος επιχειρηματίας έχει θέσει ήδη σε εφαρμογή πλήρες σχέδιο για την ανάκαμψη της κρητικής αλλαντοβιομηχανίας που περιλαμβάνει νέες επενδύσεις, με στόχο να την καταστήσει ξανά πρωταγωνιστή στην εγχώρια αγορά αλλαντικών. Τα πρώτα αποτελέσματα είναι θετικά, παρά τα προβλήματα που δημιουργεί η πανδημία στην οικονομική δραστηριότητα. Η παραγωγική διαδικασία του εργοστασίου στο Ρέθυμνο έχει αποκατασταθεί πλήρως και πλέον ξεπερνάει τους 300 τόνους την εβδομάδα, οι περισσότεροι κωδικοί έχουν επιστρέψει στα ράφια και το μερίδιο της στα σούπερ μάρκετ αυξάνεται σταθερά ενώ καταβάλλονται κανονικά οι υποχρεώσεις προς προμηθευτές και εργαζόμενους. Την ίδια στιγμή, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το σχέδιο ενοποίησης της «Λακωνικής Τροφίμων» με την Creta Farms.
Η δημιουργία ενός ενιαίου ομίλου τροφίμων, με ευρύ αποτύπωμα στην ελληνική αγορά αποτέλεσε στρατηγική στόχευση του Δημήτρη Βιτζηλαίου, απ’ όταν άρχισε να διεκδικεί την κρητική αλλαντοβιομηχανία των αδελφών Δομαζάκη.
Γρηγόρης Πετράκος
Τραγουδιστής
Τραγουδιστής, παίκτης ριάλιτι και πλέον… επιφανής λοιμωξιολόγος.
Από την έναρξη της επιδημίας η δυσκολία του να αποδεχτεί την πραγματικότητα του έγινε αφόρητη, τα μέτρα αντιμετώπισης του κορονοϊού τον έκαναν έξαλλο, τις εξηγήσεις των ειδικών τις θεώρησε ότι είναι για τα σκουπίδια. Άρχισε να «αρθρογραφεί» (βλέπε αναρτήσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης) διατυπώνοντας τις δικές του θεωρίες, εμπνεόμενες από τα διακινούμενα συνωμοσιολογικά σενάρια που βρίσκουν απήχηση σε ειδικές κατηγορίες κοινού και εν τέλει αποφάσισε, ότι πρέπει να βγει μπροστά και να μιλήσει αυτός και μόνον αυτός, προκειμένου να αποκαλύψει την αλήθεια, που όλοι -κυβερνήσεις, γιατροί, διασωληνωμένοι ασθενείς και ήδη αποβιώσαντες- μας κρύβουν! Προς τούτο συγκέντρωσε τις ιδανικές κατά τον ίδιο δημοσιεύσεις από τον κόσμο του διαδικτύου, με τα δήθεν επίσημα στοιχεία και τις δήθεν αποδείξεις και αφού τα επεξεργάσθηκε καταλλήλως ως ειδικός που είναι (κοινώς τα έβαλε σε καθορισμένο πρόγραμμα του μπλέντερ), κατέληξε σε σαφή συμπεράσματα: Πρώτον ότι ο κορονοϊός δεν είναι τόσο επικίνδυνος όσο μας λένε, σιγά το γεγονός δηλαδή, που γίνεται τόση φασαρία. Και, δεύτερον, ότι μεγάλα συμφέροντα παγκοσμίως βγάζουν δισεκατομμύρια από την πανδημία. Κατά την γνώμη του δεν μπορεί να τον αντικρούσει κανείς. Η «έρευνα μηνών», την οποία έκανε, τα λέει όλα μόνη της. Μέχρι και στην τηλεόραση τρόμαξαν από τα αδιάσειστα στοιχεία που είχε να παρουσιάσει και αρνήθηκαν να βγει να τα πει. Ως κι ο Σύψας ο λοιμωξιολόγος θα τα έβρισκε σκούρα κατατροπωμένος από τους κεραυνούς Πετράκου. Τα δέκα λεπτά δημοσιότητας του κ. Πετράκου, όμως, έληξαν.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μπέρμποκ: Προειδοποιεί την Τουρκία να μην επιτίθεται εναντίον των Κούρδων στη Συρία – Πυρά και κατά του Ισραήλ
- Ζελένσκι: Δεν είμαστε σε θέση να απωθήσουμε τα ρωσικά στρατεύματα από την Κριμαία
- Γαλλία: Έχει αποδεικτικά στοιχεία ότι η Ρωσία προσπαθεί να χειραγωγήσει τους influencers της
- Ερντογάν – Μικάτι: Πρέπει να δράσουμε μαζί ως δύο σημαντικοί γείτονες της Συρίας