Η Ελλάδα, μαζί με την Αίγυπτο και την Τουρκία, επιστρέφουν στο προσκήνιο του ενδιαφέροντος για επαγγελματικές συμφωνίες με εταιρίες από το εξωτερικό, σύμφωνα με σχετική έκθεση που δημοσιοποιήθηκε στο πλαίσιο της διεθνούς τουριστικής έκθεσης World Travel Market (WTM), που πραγματοποιείται στο Λονδίνο, εκεί που έως το τέλος της εβδομάδας θα χτυπά “η καρδιά της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας” .
Σύμφωνα με την έρευνα της WTM, “Industry Report 2016”, που δημοσιεύθηκε σήμερα, πρώτη ημέρα της έκθεσης στο Λονδίνο (περισσότεροι από 2.000 buyers και εκθέτες ρωτήθηκαν για τις ανάγκες της έρευνας), ποσοτό άνω του 50% ανέφεραν ότι σκοπεύουν να έχουν συζητήσεις με επιχειρησεις από την Αίγυπτο, την Ελλάδα και την Τουρκία.
Συγκεκριμένα, το 37% του δείγματος ενδιαφέρεται για συζητήσεις με ελληνικες τουριστικές επιχειρήσεις, το 29% για τουρκικές και το 17% για αιγυπτιακές. Οκτώ από τους 10 buyers που ενδιαφέρονται για συζητήσεις με Ελλάδα, Τουρκία και Αίγυπτο, έχουν την προσδοκία ότι θα κλείσουν συμβόλαιο στη διάρκεια της έκθεσης (80%, 80% και 78% αντίστοιχα).
Το 8% των buyers ανέφεραν ότι θα έχουν συζητήσεις με επιχειρήσεις της Τυνησίας, όμως το 70% εξ αυτών έχει την προσδοκία ότι θα κλείσει συμφωνία.
Μετά από μια δύσκολη διετία, φαίνεται ότι η Αίγυπτος, η Ελλάδα και η Τουρκία επιστρέφουν στην ατζέντα, ενώ η Τυνησία βρίσκεται στη διαδικασία να αλλάξει κατεύθυνση, δήλωσε ο γενικός διευθυντής της World Travel Market, Simon Press.
H τρομοκρατία αποτελεί την κυριότερη ανησυχία των Βρετανών τουριστών, και η ταξιδιωτική βιομηχανία πιστεύει ότι οι τρομοκρατικές επιθέσεις είχαν το μεγαλύτερο αντίκτυπο στις επιχειρήσεις κατά το έτος που μας πέρασε, σύμφωνα με την έρευνα της WTM.
Από τους Βρετανούς ταξιδιώτες που ταξίδεψαν φέτος στο εξωτερικό, το 38% δήλωσε ότι η τρομοκρατία ήταν λόγος ανησυχίας, με το 9% να παραδέχεται ότι ανησύχησε εξαιρετικά. Από την άλλη, το 40% δήλωσε αδιάφορο.
Ωστόσο, σύμφωνα με το Industry Report της WTM, το 76% των εκτελεστικών στελεχών στη βιομηχανία πιστεύει η τρομοκρατία είχε αντίκτυπο στις επιχειρήσεις τους φέτος. Εξ αυτών, ένας στους 3 είπε ότι η τρομοκρατία είχε σημαντικό αντίκτυπο και το 43% ότι είχε μερικό αντίκτυπο. Το 24% δήλωσε ότι δεν είχε αντίκτυπο.
Παρά τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα αεροδρόμια και του προσωπικού στην Ελλάδα, λιγότερα από τα μισά στελέχη (46%) πιστεύουν ότι αυτά τα εμπόδια είχαν αντίκτυπο στις επιχειρήσεις.
Η προσφυγική κρίση έχει επηρεάσει το 44% των επιχειρήσεων, με το 11% να αναφέρει ότι είχε σημαντικό αντίκτυπο, ενώ το 37% αναφέρει ότι υγειονομικές κρίσεις, όπως ο ιός Ζίκα, επηρέασαν τις επιχειρήσεις τους.
Το 28% των καταναλωτών δήλωσε ότι η μεταναστευτική κρίση επηρέασε την επιλογή προορισμού διακοπών, το 23% ανησύχησε γι την πολιτική αστάθεια, το 22% για τον ιο Ζίκα και άλλες κρίσεις υγειονομικού χαρακτήρα, το 20% για τις απεργιακές κινητοποιήσεις εργαζομένων και το 18% για τις φυσικές καταστροφές.
Τέσσερις στους 10 Βρετανούς δε μπόρεσαν να χαλαρώσουν όπως θα έπρεπε στις διακοπές λόγω φόβων για τρομοκρατική επίθεση και το 68% των στελεχών ταξιδιωτικών επιχειρήσεων είχαν αξιολογήσει ή είχαν κάνει βήματα για να βελτιώσουν τις συνθήκες ασφάλειας εντός των επιχειρήσεών τους.