Καθώς τα ταξίδια αυξάνονται, οι απατεώνες ετοιμάζονται να στοχεύσουν τα ξενοδοχεία, τα καταλύματα και τις αεροπορικές εταιρείες.

Οι συνήθεις απάτες περιλαμβάνουν:

1

Ψεύτικες ταξιδιωτικές ιστοσελίδες: Προσποιούνται ότι προσφέρουν ταξιδιωτικές υπηρεσίες ή πλαστογραφούν μεγάλες αεροπορικές εταιρείες για να προσελκύσουν πελάτες με χαμηλές τιμές. Στη συνέχεια, χρεώνουν για παροχές και διακόπτουν την επικοινωνία.

Phishing Emails: Προσποιούνται ότι είναι εκπρόσωποι αεροπορικών εταιρειών και στέλνουν πλαστά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για ακυρώσεις πτήσεων, ζητώντας στοιχεία πληρωμής για την εκ νέου κράτηση πτήσεων.

Απάτες τηλεφωνικού κέντρου: Χρησιμοποιούν κακόβουλες διαφημίσεις ή SEO (search engine optimization) για την προώθηση ψεύτικων ιστοτόπων, οδηγώντας τα θύματα να συνομιλήσουν με ψεύτικους εκπροσώπους εξυπηρέτησης πελατών που αποσπούν στοιχεία πληρωμής ή πραγματοποιούν υψηλές χρεώσεις για να «αλλάξουν κρατήσεις».

Ψεύτικες καταχωρήσεις καταλυμάτων: Δημοσιεύουν ψεύτικες καταχωρήσεις καταλυμάτων με κλεμμένες φωτογραφίες και περιγραφές, συχνά σε τιμές χαμηλότερες από τις τιμές της αγοράς. Τα θύματα πληρώνουν για ανύπαρκτες κρατήσεις ή παροτρύνονται να πληρώσουν εκτός νόμιμων πλατφορμών.

Πώς να προστατευτείτε από ταξιδιωτικές απάτες

1.Επαληθεύστε τις διευθύνσεις URL των αεροπορικών εταιρειών, των ταξιδιωτικών εταιρειών ή των παρόχων φιλοξενίας.

2.Αποφύγετε να κάνετε κλικ σε ταξιδιωτικούς ιστοτόπους και διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή χορηγούμενα αποτελέσματα αναζήτησης.

3.Ερευνήστε διεξοδικά τα καταλύματα προς ενοικίαση, επαληθεύστε τις διευθύνσεις χρησιμοποιώντας άλλες μηχανές αναζήτησης και ρωτήστε συγγενείς, φίλους ή αξιόπιστες πηγές για προτάσεις ταξιδιωτικών πρακτορείων, καταλυμάτων, ξενοδοχείων και ταξιδιωτικών πακέτων.

4.Χρησιμοποιήστε νόμιμες πλατφόρμες κρατήσεων: κάνετε σύνθετη αναζήτηση για ταξιδιωτικές εταιρείες, ξενοδοχεία, καταλύματα και ταξιδιωτικούς πράκτορες με όρους όπως «απάτη», «κριτική» ή «παράπονα».

5.Αποφύγετε ασυνήθιστους τρόπους πληρωμής, όπως κρυπτονομίσματα, τραπεζικά εμβάσματα ή δωροκάρτες, καθώς αυτοί οι τρόποι πληρωμής είναι συχνά μη ανιχνεύσιμοι και δεν παρέχουν δυνατότητα επιστροφής χρημάτων εάν υπάρχει κάποιο πρόβλημα.

6.Να είστε προσεκτικοί με προσφορές που φαίνονται πολύ καλές για να είναι αληθινές.
Εάν έχετε υποψίες απάτης, σταματήστε, μιλήστε με κάποιον που εμπιστεύεστε σχετικά με την κατάσταση και ζητήστε καθοδήγηση από τον επίσημο ιστότοπο του οργανισμού πριν ενεργήσετε κατόπιν αιτήματος των υπόπτων για απάτη.

Ο Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa στην Ελλάδα, δήλωσε: «Στη Visa η δέσμευσή μας για την ασφάλεια των συναλλαγών εκτείνεται πέρα από την πολυάσχολη περίοδο των διακοπών σε κάθε μέρα του χρόνου. Ωστόσο, οι καταναλωτές πρέπει να έχουν κατά νου πως οι κίνδυνοι που συνδέονται με τις δόλιες δραστηριότητες αυξάνονται όσο αυξάνεται η ταξιδιωτική δραστηριότητα.

»Παραμένοντας σε εγρήγορση και όντας ενημερωμένοι, όσοι σκοπεύουν να ταξιδέψουν μπορούν να απολαύσουν με μεγαλύτερη σιγουριά μια πιο ασφαλή εμπειρία διακοπών. Ταυτόχρονα, στη Visa, εργαζόμαστε 24/7 για να να διασφαλίσουμε τις συναλλαγές.

»Μόνο κατά τον περασμένο χρόνο το δίκτυό μας μπλόκαρε απάτες ύψους 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων παγκοσμίως αποτρέποντας την απειλή πιθανών δόλιων συναλλαγών για πολλούς καταναλωτές. Ευχόμαστε σε όλους καλές γιορτές!»

Η Visa προτρέπει τους καταναλωτές να παραμείνουν σε εγρήγορση και να λάβουν τις απαραίτητες προφυλάξεις για να προστατευθούν από αυτές τις απάτες.