Το mononews.gr σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Bulkers

Στα μεσαίας ηλικίας capesize οι αξίες αυξήθηκαν.

1

-Το Capesize Mineral Yarden (181,200 DWT, κατασκευής 2016, Imabari) πουλήθηκε στην τιμή των 50,75 εκατ. δολαρίων. Η αξία του σύμφωνα με την VesselsValue εκτιμάται στα 50,58 εκατ. δολάρια.

-Τα Panamax BTG Olympos και BTG Kailash (81,100 DWT, κατασκευής 2015, Japan Marine United) πουλήθηκαν στην TMS Dry  στην τιμή των 71,2 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται στα 63,96 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Orient Union (79,800 DWT, κατασκευής 2011, Fujian Crown Ocean) πουλήθηκε έναντι 17,7 εκατ. δολαρίων, με την VV να αποτιμά την αξία του στα 17,31 εκατ. δολάρια.

-Το Ultramax Nord Baltic (62,600 DWT, κατασκευής 2018, Oshima) πουλήθηκε έναντι 36,90 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 38,26 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Therese Selmer (55,700 DWT, κατασκευής 2006, Mitsui Tamano) εξαγοράστηκε έναντι 17,5 εκατ. δολαρίων, χαμηλότερα από την εκτιμώμενη αξία του (18,37 εκατ. δολάρια).

-Το Handy BC (Open Hatch) Meray Glyfada (28,500 DWT, κατασκευής 2002, Kanda) πουλήθηκε σε αγοραστές από τη Μέσα Ανατολή στην τιμή των 10 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 10,7 εκατ. δολάρια.

Tankers

Άνοδο σημείωσαν οι αξίες των μεσαίας ηλικίας δεξαμενόπλοια τύπου VLCC.

-Το VLCC DHT Falcon (299,000 DWT, κατασκευής 2006, Nantong COSCO KHI) πουλήθηκε στην τιμή των 38 εκατ. δολαρίων, αρκετά υψηλότερα από την εκτιμώμενη αξία του που υπολογίζεται από την VesselsValue στα 33,79 εκατ. δολάρια.

-Αντίστοιχα το VLCC DHT Hawk (298,900 DWT, κατασκευής 2007, Nantong COSCO KHI) πουλήθηκε έναντι 40 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να υπολογίζεται στα 35,71 εκατ. δολάρια.

-Το LR2 Almi Star (114,900 DWT, κατασκευής 2005, Daewoo) πουλήθηκε στην Beks Shipmanagement and Trading SA έναντι 18,5 εκατ. δολάρια. Η αξία του εκτιμάται στα 18,9 εκατ. δολάρια.

-Το LR2 Almi Spirit (105,600 DWT, κατασκευής 2007, Hyundai Heavy Ind) πουλήθηκε στην τιμή των 20 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 19,88 εκατ. δολάρια.

-Το LR2 Torm Gudrun (100,000 DWT, κατασκευής 2000, Hyundai Heavy Ind) πουλήθηκε στην τιμή των 10 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 11,41 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 Maersk Messina (48,100 DWT, κατασκευής 2009, Iwagi Zosen) πουλήθηκε έναντι 16,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 14,69 εκατ. δολάρια.

-Το MR1 (Chem / Product) Lugano (37,200 DWT, κατασκευής 2007, Hyundai Mipo) πουλήθηκε έναντι 11 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 11,69 εκατ. δολάρια.

Containers

Στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων οι αξίες υποχώρησαν. Δεν έχουν καταγραφεί πωλήσεις αυτή την εβδομάδα.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 0,46% και έκλεισε στις 359,42 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers σημείωσε άνοδο κατά 1,05% και έκλεισε στις 350,15 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε πτώση 2,11% και διαμορφώθηκε στις 21.324,19 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG ενισχύθηκε κατά 0,23% και διαμορφώθηκε στις 784,14 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Διαβάστε ακόμα:

Κώστας Δελαπόρτας: Νέες παραγγελίες στο ξηρό φορτίο από την Meadway Shipping & Trading