• Business

    Λ.Τσιλίδης: Εκβιαστής ο Ντέιβιντ Ο’ Μπράϊαν της Ryanair


     

    Μείζον τουριστικό θέμα έχει ανακύψει με την απόφαση της Ιρλανδικής αεροπορικής εταιρίας χαμηλού κόστους Ryanair να αποχωρήσει απο την Ελλάδα νωρίτερα κατά 2 μήνες λόγω υψηλών χρεώσεων των αεροδρομίων, δίνοντας έτσι τη “χαριστική βολή” στον πολύπαθο ελληνικό τουρισμό, ο οποίος δέχεται στωϊκά πολλαπλά χτυπήματα, κυρίως κατά τη φετινή τουριστική περίοδο.

    Το σκηνικό του ελληνικού τουρισμού το 2016 συνθέτουν, από την μια πλευρά, το προσφυγικό, η αυξημένη φορολογία, η διεθνής τρομοκρατία και απο την άλλη πλευρά,  η Κυβέρνηση-θεατής, η οποία παρακολουθεί τα δρώμενα στον τουριστικό κλάδο, χωρίς να λαμβάνει καμία απολύτως ευθύνη για το αποτέλεσμα.

    Επιεικώς απαράδεκτες, προσβλητικές και εκβιαστικές χαρακτηρίζει ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων (FEDHATTA), Λύσανδρος Τσιλίδης, τις πρόσφατες δηλώσεις του εμπορικού διευθυντή της Ryanair, Ντέϊβιντ Ο’ Μπράιεν, στο “Βήμα της Κυριακής”, μέσω των οποίων ζητά απαλλαγή της αεροπορικής εταιρίας απο το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων κόστους 12 ευρώ ανά επιβάτη.

    Από την πλευρά της η Κυβέρνηση θέλοντας να αποποιηθεί των ευθυνών, απάντησε δια στόματος της αναπληρώτριας υπουργού Τουρισμού κας Ελενας Κουντουρά ότι “τα ζητήματα οικονομικής και φορολογικής φύσεως είναι εκτός του τομέα ευθύνης του εκάστοτε αρμόδιου για θέματα υπουργού Τουρισμού”!

    Πιο αναλυτικά ο κ.Τσιλίδης υποστηρίζει χαρακτηριστικά ότι “τέτοιου είδους συμπεριφορές δεν θα πρέπει να δέχεται καμία χώρα και αγορά στον κόσμο από οποιαδήποτε αεροπορική εταιρεία της οποίας μοναδικός σκοπός είναι να εξασφαλίσει ίδια οφέλη για ευνοϊκότερο και μόνο για την ίδια, ανταγωνιστικό περιβάλλον” τονίζει ότι “θεωρώ απαράδεκτη και αναξιοπρεπή την αναφορά του εκπροσώπου της εταιρείας και το χαρακτηρισμό του στο πρόσωπο της ελληνίδας υπουργού Τουρισμού αλλά και τις κατηγορίες του προς τους υπουργούς Τουρισμού των προηγούμενων 2 ετών και μας είναι πολύ δύσκολο να δεχτούμε ότι ο οποιοσδήποτε Εμπορικός Διευθυντής εταιρείας, δεν θα σέβεται τους θεσμούς, δεν θα είναι ευγενής αλλά προσβλητικός και ειρωνικός. Αντί να είναι ευγνώμονες για τη δραστηριοποίησή τους στη χώρα μας, έμμεσα υποβοηθούμενοι οικονομικά από Δήμους και Περιφέρειες αρκετά χρόνια τώρα ώστε να πραγματοποιούν προγράμματα πτήσεων που αποφέρουν στην εταιρεία τους κέρδη και ανάπτυξη, εκείνοι εκμεταλλεύονται ασύστολα τις συγκυρίες που προκύπτουν από οικονομικά και άλλα γεγονότα, εκβιάζοντας με μείωση πτήσεων, ουσιαστικά για να πετύχουν ακόμα ευνοϊκότερους εμπορικούς όρους.

    Το πιο εξοργιστικό,” καταλήγει ο κ. Τσιλίδης, “είναι η αντισυνταγματική αναφορά στα δικαιώματα των εργαζομένων και τον τρόπο που θα διεκδικούν τα αιτήματά τους, ακόμα δε περισσότερο η αναφορά της εκχώρησης του ελέγχου του εναέριου χώρου σε γειτονικές χώρες. Το μόνο που δεν ζήτησε ακόμα είναι η εταιρεία να κυβερνά τη χώρα και να καθορίζει, ανάλογα με τα συμφέροντά της, πώς θα νομοθετεί”.

    Απαντώντας η κα. Κουντουρά, με τη σειρά της, στις δηλώσεις του εκπροσώπου της Ryanair διευκρίνισε ότι “στις συναντήσεις μας που είχαν προηγηθεί με τον εκπρόσωπο της εταιρείας, και στην ανταλλαγή αλληλογραφίας μας στη συνέχεια, ξεκαθάρισα ότι το συγκεκριμένο αίτημά για την κατάργηση των τελών 12 ευρώ ανά επιβάτη, δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητά μου. Τέτοιου είδους θέματα εντάσσονται στο πλαίσιο της κεντρικής κυβερνητικής πολιτικής που αφορά και στις αεροπορικές εταιρείες, και του συνέστησα να απευθυνθεί στα αρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών.

    Έχω ευχαριστήσει στο παρελθόν τον εκπρόσωπο της Ryanair και τον ευχαριστώ για μία ακόμη φορά δημοσίως για την πρόθεσή του να φέρει επιπλέον 5 εκατ. Επιβάτες στην Ελλάδα, σε βάθος τριετίας. Και φυσικά του τόνισα ότι υποστηρίζω κάθε ενέργεια που καθιστά το τουριστικό προϊόν της χώρας μας πιο ανταγωνιστικό και αγωνίζομαι προς αυτή την κατεύθυνση για όλα τα ζητήματα που εμπίπτουν στις αρμοδιότητές μου και στον τομέα ευθύνης μου, γεγονός που επιβεβαιώνεται από το ιστορικό ρεκόρ αφίξεων και εσόδων του 2015, μετά από τη συστηματική εφαρμογή της νέας μας τουριστικής πολιτικής με ορίζοντα τετραετίας.

    Όσον αφορά τους προσωπικούς χαρακτηρισμούς που ειπώθηκαν δημοσίως, αυτοί δεν συνάδουν ούτε με τους ελάχιστους κανόνες σεβασμού, ούτε με το πνεύμα αγαστής συνεργασίας. Η εταιρεία γνωρίζει πολύ καλά ότι τα ζητήματα oικονομικής και φορολογικής φύσεως είναι εκτός του τομέα ευθύνης του εκάστοτε αρμόδιου για θέματα Τουρισμού υπουργού” καταλήγει η κα. Κουντουρά.

     

    Από την πλευρά των επιχειρηματιών ο αντιπρόεδρος της Aegean κ.Ευτύχης Βασιλάκης διαμαρτυρόμενος δήλωσε ότι η”Aegean, αναπτύχθηκε από 1 εκατ. επιβάτες σε σχεδόν 12 εκατ. και από 2 σε 150 προορισμούς, χωρίς να λάβει ποτέ έκπτωση, έστω και ενός ευρώ, από το σπατόσημο. Λειτουργούμε από όλα σχεδόν τα αεροδρόμια και για όλο το χρόνο!”

    Ο κ. Βασιλάκης σημειώνει ότι η παράταση της χρονικής ισχύος των συμβάσεων παραχώρησης του αεροδρομίου “Ελευθέριος Βενιζέλος” είναι αναγκαία προκειμένου να διασφαλιστούν χαμηλές χρεώσεις.

    “Η πρόσφατη υπογραφή συμφωνίας με την Fraport για 50 χρόνια για τα περιφερειακά αεροδρόμια έδειξε ότι οι επενδύσεις και το τίμημα για το δημόσιο μπορούν να συμβαδίσουν με τη διατήρηση χαμηλών χρεώσεων” εξηγεί.



    ΣΧΟΛΙΑ