ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι υποψήφιοι οδηγοί που «καίγονται» για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης οδηγούνται από τους «επιτήδειους», με το αζημίωτο, για εξετάσεις στη Μύκονο, στη Λιβαδειά, στη Σύρο, στην Πάρο, στη Μήλο, ακόμα και στα Γιάννινα, όπου υπάρχουν εξεταστές (τουλάχιστον όχι όλοι) οι οποίοι δεν απεργούν και διενεργούν εξετάσεις! Πρόκειται «για ένα άθλιο παζάρι αδιαφάνειας, το οποίο συντηρεί το ίδιο το υπουργείο Μεταφορών», καταγγέλλουν στα «ΝΕΑ» οι εκπαιδευτές οδήγησης.
Μάλιστα, αποκαλύπτουν ότι σε Διεύθυνση Μεταφορών κοσμοπολίτικου νησιού του Αιγαίου ο υπάλληλος πατέρας υποδέχεται για εξετάσεις τους υποψήφιους οδηγούς από διάφορα σημεία της Ελλάδας, τους οποίους στέλνει ο γιος του που διατηρεί σχολή οδηγών!
«Τι είδους διαφάνεια μπορεί να υπάρχει σε αυτές τις εξετάσεις των… μεταναστών υποψήφιων οδηγών» λέει αγανακτισμένος ο Διαμαντής Ηλιάδης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδηγών. Δεδομένου δε ότι οι υποψήφιοι πρέπει να εξετάζονται από τις Διευθύνσεις Μεταφορών του τόπου κατοικίας τους, οι περισσότεροι υποψήφιοι οδηγοί δηλώνουν ψεύτικο τόπο διαμονής.
Προκειμένου να προσκομίσουν ένα δικαιολογητικό που να πιστοποιεί τον τόπο κατοικίας τους, αναγκάζονται να προμηθεύονται κάρτες SIM (συνδέσεις) κινητής τηλεφωνίας, δηλώνοντας ως τόπο κατοικίας κάποια διεύθυνση π.χ. της Μυκόνου, της Πάρου, της Μήλου ή της Λιβαδειάς!
Σημειώνεται ότι οι υποψήφιοι οδηγοί που περιμένουν από τον περασμένο Οκτώβριο να δώσουν εξετάσεις για δίπλωμα σε όλη την Ελλάδα ξεπερνούν τις 70.000! Ωστόσο, δεν μπορούν να εξεταστούν λόγω της συνεχιζόμενης αποχής των εξεταστών, οι οποίοι διεκδικούν δεδουλευμένα (μηνιαίο επίδομα ύψους 178 ευρώ) από τον περασμένο Απρίλιο!
Στην ίδια μοίρα βρίσκονται και περίπου 5.000 οδηγοί άνω των 74 χρόνων, οι οποίοι, παρότι κατέθεσαν το δίπλωμά τους για να ξαναδώσουν πρακτικές εξετάσεις εντός τριμήνου (!) προκειμένου να συνεχίσουν να οδηγούν, έχουν μείνει χωρίς δίπλωμα, καθώς δεν διενεργούνται εξετάσεις.
Μάλιστα, αρκετές ασφαλιστικές εταιρείες δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να τους καλύψουν σε περίπτωση που εμπλακούν σε κάποιο ατύχημα, από τη στιγμή που συνεχίζουν να οδηγούν ενώ έχουν παραδώσει το δίπλωμά τους και δεν έχουν κριθεί ικανοί προς οδήγηση!
Το πλέον τραγικό, όπως καταγγέλλει ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής Αρης Ζωγράφος, είναι πως «ενώ δεν διενεργούνται πλέον εξετάσεις από τις αρχές Οκτωβρίου, το υπουργείο Μεταφορών παραπέμπει συνεχώς για την επίλυση του προβλήματος στην κατάθεση του νομοσχεδίου για τα διπλώματα, το οποίο ετοιμάζει πάνω από έναν ολόκληρο χρόνο».
Πάντως, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, προκειμένου να «στείλει μήνυμα» στους απεργούς εξεταστές οδηγών να λύσουν την απεργία τους, έσπευσε να ανακοινώσει ότι: «Απεστάλη στη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης, με σκοπό την προώθηση για εφαρμογή των προβλεπόμενων διαδικασιών για την κατάθεση στη Βουλή, το νομοσχέδιο “Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, άλλες διατάξεις για τις άδειες οδήγησης και λοιπές διατάξεις”.
Πέραν των ρυθμίσεων για τις εξετάσεις, στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται και η ρύθμιση για την αναδρομική καταβολή των δεδουλευμένων υπερωριακής απασχόλησης των εξεταστών και παράταση της ισχύος αυτής για μεταβατική περίοδο που ισχύει από τη δημοσίευση του νέου νόμου».
Σε ό,τι αφορά ειδικότερα τους οδηγούς ηλικίας άνω των 74 χρόνων, το υπουργείο Μεταφορών προσπαθεί να τους καλύψει με ειδικές βεβαιώσεις, επιτρέποντάς τους να οδηγούν έως και τρεις μήνες μέχρι να επανεξεταστούν. Στο διάστημα αυτό θα πρέπει να υποβάλουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά – καταθέτοντας και το δίπλωμα οδήγησης – για την επανεξέτασή τους από τα αρμόδια κλιμάκια των υπηρεσιών Μεταφορών. Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, μέσα στο τρίμηνο οι οδηγοί θα πρέπει οπωσδήποτε να υποβάλλονται, κατά προτεραιότητα, σε εξετάσεις δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς, προκειμένου να διαπιστώνεται εάν είναι σε θέση να οδηγούν, ή θα τους αφαιρείται οριστικά η άδεια οδήγησης.