Στις ψηφιακές συναλλαγές  στρέφονται οι Έλληνες καταναλωτές και οι τράπεζες συνεχίζουν τις επενδύσεις  στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό,  προσφέροντας νέες υπηρεσίες και προϊόντα για να καλύψουν τις απαιτήσεις των πελατών τους.

Και  παράλληλα επιδιώκουν στρατηγικές συνεργασίες με fintech εταιρείες, προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ανάγκες και απαιτήσεις των πελατών τους.

Οι επενδύσεις της Τράπεζας Πειραιώς στο κομμάτι της τεχνολογίας και του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι ύψους 280 εκατ ευρώ για τη διετία 2022- 2023, όπως ανέφερε ο CEO της ο κ. Χρήστος Μεγάλου. Ακόμα επισήμανε ότι «η Πειραιώς παρακολουθεί στενά το χώρο και τις εξελίξεις στην Ευρώπη και πραγματοποιεί επενδύσεις σε τεχνολογία, οι οποίες ανέρχονται σε 140 εκατ. ευρώ φέτος και σε αντίστοιχο ποσό το 2023, ενώ έχει συνεργασία με την Microsoft για μετάβαση σε περιβάλλον cloud». Τόνισε δε, ότι δεν πρέπει να παραγνωρίζονται τα πλεονεκτήματα που έχουν μεγάλοι οργανισμοί όπως είναι οι τράπεζες, και κυρίως, η ευρεία καταθετική και πελατειακή βάση που διαθέτουν.

Από την πλευρά του ο CEO της Εθνικής Τράπεζας Παύλος Μυλωνάς σχολίασε πως η ΕΤΕ έχει «την καλύτερη πλατφόρμα ψηφιακών υπηρεσιών  στην αγορά με τον μεγαλύτερο αριθμό ενεργών χρηστών ψηφιακών μέσων στην αγορά -πάνω από 2 εκατομμύρια- και  με μερίδιο αγοράς 32%.

Στόχος της Εθνικής, εκτός  από τις επενδύσεις στην ψηφιακή τραπεζική, είναι και οι  συνεργασίες με εταιρείες fintech, «τις οποίες δεν θεωρούμε ανταγωνιστικές των τραπεζών, αλλά συμπληρωματικές, καθώς οι fintech εταιρείες συνήθως ειδικεύονται σε μία συγκεκριμένη υπηρεσία» σημείωσε ο κ. Μυλωνάς. Αναφέρθηκε μάλιστα στην πρόσφατη συμφωνία με την EVO Payments στον τομέα των πληρωμών, και η οποία είναι το πρώτο βήμα υλοποίησης μιας στρατηγικής δημιουργίας στρατηγικών συνεργασιών με fintechs μέσω των οποίων θα εκμεταλλευτούμε τις συνέργειες των πιο προηγμένων τεχνολογικά τέτοιων εταιριών.

Περισσότερα από 100 εκατ ευρώ το χρόνο επενδύει η Alpha Bank  στο κομμάτι των ψηφιακών της υποδομών και σύμφωνα με τον CEO της Βασίλη Ψάλτη: «Επενδύουμε στις τεχνολογικές μας υποδομές και εξελίσσουμε συνεχώς τις ψηφιακές μας υπηρεσίες προς τους  πελάτες και, δεύτερον, επιδιώκουμε συνεργασίες με fintech, ώστε να προσφέρουμε στους πελάτες μας επιπλέον  ποιοτικές υπηρεσίες και μοντέρνες ψηφιακές εμπειρίες».

Παράλληλα η τράπεζα διοργανώνει τα τελευταία χρόνια  διαγωνισμούς καινοτομίας, όπως ο Finquest και ο i3, μέσα από τους οποίους έχουν αναδειχθεί περισσότερα από  200 ελληνικά και διεθνή fintech και πάνω από 80 ομάδες καινοτομίας αποτελούμενες από εργαζόμενούς της.

Το phygital είναι το μοντέλο που υιοθέτησε η Eurobank, και όπως δήλωσε ο CEO  της κ. Φωκίων Καραβίας: Στη Eurobank, έχουμε επιλέξει συγκεκριμένη στρατηγική. Δεν θα ανταγωνιστούμε τις fintech εταιρείες. Δεν θα γίνουμε ψηφιακή τράπεζα. Το μοντέλο μας είναι το phygital, ένας συνδυασμός του φυσικού με τον ψηφιακό κόσμο».

 Ταυτόχρονα, όμως, εξοπλιζόμαστε με τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά μέσα ώστε η φυσική επαφή να υπάρχει όπου χρειάζεται και έχει νόημα και χρησιμότητα, ενώ οι άλλες εργασίες, όλες οι άλλες τραπεζικές εργασίες να μπορούν να γίνονται ηλεκτρονικά και ψηφιακά. Επίσης, εντάσσουμε στις υποδομές μας, επενδύουμε σε συστήματα αλλά κυρίως σε ανθρώπους – και ενθαρρύνουμε στελέχη που σήμερα εργάζονται στο εξωτερικό και θέλουν να επιστρέψουν στη χώρα, ότι οι συνθήκες είναι ώριμες για την αξιοποίηση των προσόντων τους.

Σύμφωνα με την κα Σταυρούλα Καμπουρίδου, Διευθύνουσα Σύμβουλο της ΔΙΑΣ οι εξελίξεις είναι «συνταρακτικές» στο τοπίο των πληρωμών διεθνώς, οι οποίες αποτυπώνονται -όπως είναι φυσικό- και στις συναλλακτικές συνήθειες των Ελλήνων. Ιδιαίτερη προτίμηση δείχνουν, πλέον, οι καταναλωτές στα ψηφιακά πορτοφόλια, ενώ απομακρύνονται σταδιακά από τις αντικαταβολές και τα μετρητά. Ενδεικτικό είναι ότι το 2025 τα έσοδα από πληρωμές σε παγκόσμιο επίπεδο αναμένεται να πλησιάσουν τα 2,5 τρισ. δολάρια.

Διαβάστε επίσης

Προσοχή και εγρήγορση για τα κόκκινα δάνεια – Τα δύο μείζονα προβλήματα που ζητούν λύση

Ανατροπή σε ανάπτυξη και πληθωρισμό έφερε η γεωπολιτική κρίση – Τι λένε οι τραπεζίτες