Η μυστική έκθεση της αμερικανικής ξενοδοχειακής αλυσίδας Marriott «πάγωσε» τα χαμόγελα αισιοδοξίας που έχει φέρει η φετινή τουριστική έκρηξη.

Η προειδοποίηση είναι ισχυρή και  έρχεται από τη 2η μεγαλύτερη ξενοδοχειακή αλυσίδα στον κόσμο: Το 2023 θα είναι δύσκολο για τον τουρισμό και τα ξενοδοχεία.

Το ενδεχόμενο η ενεργειακή κρίση να πλήξει τα τουριστικά έσοδα είναι μεγάλο προειδοποιεί η Marriott καθώς όπως προβλέπει το αυξημένο κόστος ζωής θα περιορίσει την δυνατότητα του κόσμου να ταξιδέψει και να κάνει  διακοπές το 2023.

Το ίδιο όμως προβλέπουν και Έλληνες τραπεζίτες, σύμφωνα με τους οποίους όσο περισσότερο πιέζεται το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, τόσο θα πλήττεται και ο τουρισμός, καθώς θα περιοριστεί και η χρονική διάρκεια των διακοπών, αλλά και τα ταξίδια.

«Η ενεργειακή κρίση θα προκαλέσει πρόβλημα και στον τουρισμό», αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Προβλέψεις δυσοίωνες –μα ρεαλιστικές όπως εξελίσσεται η ενεργειακή κρίση– που έρχονται να «παγώσουν» τις ελπίδες που φούντωσαν από τη φετινή τουριστική άνοιξη της Ελλάδας.

Η προειδοποίηση έρχεται τη στιγμή που η Ελλάδα αναμένεται να κάνει φέτος ρεκόρ τουριστικών εσόδων, καθώς το έσοδο το πρώτο εξάμηνο ήταν ύψους 5,12 δις ευρώ.

Τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος δείχνουν ότι τα τουριστικά έσοδα τον Ιούνιο διαμορφώθηκαν στα  2,617 δισ. ευρώ,  επιστρέφοντας στα επίπεδα του 2019, με τις αφίξεις να βρίσκονται   στο 89% των επιπέδων της τελευταίας χρονιάς πριν από την πανδημία. Τα συνολικά έσοδα από τον τουρισμό στο πρώτο εξάμηνο διαμορφώθηκαν στα 5,12 δισ. ευρώ. Ειδικότερα, οι αφίξεις ξένων τουριστών αυξήθηκαν κατά 360,8% και οι σχετικές εισπράξεις κατά 329,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, αντιπροσωπεύοντας το 84,9% και το 94,7% των αντίστοιχων επιπέδων τους το 2019.

Ωστόσο, παρά την μεγάλη αύξηση των αφίξεων, η συμπεριφορά των τουριστών που ανήκουν στα μεσαία οικονομικά στρώματα δείχνει ότι υπάρχει πρόβλημα.

Οι τουρίστες περιόρισαν σημαντικά τη δαπάνη για εστίαση και διασκέδαση, αντίθετα έκαναν ουρές στα σούπερ μάρκετ για να προμηθευτούν τα απαραίτητα για τη διατροφή τους. Για παράδειγμα σε πολλά νησιά των Κυκλάδων, τα σούπερ μάρκετ ξεπουλούσαν από νωρίς το μεσημέρι τις μερίδες έτοιμου φαγητού και τα ψητά κοτόπουλα….

Και μπορεί ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας να πανηγυρίζει, όμως τα δύσκολα ίσως δεν έχουν έρθει ακόμα. Στα νησιά οι εισπράξεις της εστίασης εμφάνισαν σημαντική κάμψη σε σχέση με πέρυσι, που είχαν έρθει στην Ελλάδα λιγότεροι τουρίστες.

Το σήμα της Marriott  έχει ιδιαίτερη σημασία και βαρύτητα καθώς είναι η εταιρεία με την μεγαλύτερη παρουσία στην Ελλάδα, μέσω των διαφόρων brands της. Η  Marriott International διαχειρίζεται 7.500 ξενοδοχεία σε 131 χώρες σε όλο τον κόσμο, που η δυναμικότητα τους ξεπερνά το 1,4 εκατομμύρια δωμάτια.

Ανάμεσα στα ξενοδοχεία στην Ελλάδα είναι η Μεγάλη Βρετανία, το King George, το Athens Marriott, το Westin Resort Costa Navarino, το Blue Palace στην Ελούντα, το  Mystique στη Σαντορίνη, το Σάντα Μαρίνα στη Μύκονο, το Μύκονος Θεοξένια, το Αιγαιον Μύκονος, το  Σέρατον στη Ρόδο όπως και ΄ξενοδοχεία σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα κ.α.

 Διαβάστε επίσης

Μεγαλώνει η «ψαλίδα» ανάμεσα στα επιτόκια καταθέσεων – δανείων