«Κτίζουμε βήμα- βήμα τη νέα Alpha Bank, αλλάζουμε κουλτούρα, η τράπεζα έχει ιστορία, αγκαλιάζουμε την ιστορία της και θα την εξελίξουμε» δήλωσε χθες στο   mononews.gr ο επικεφαλής της  Alpha Bank κ. Βασίλης Ψάλτης.

Μιλώντας με τον κ. Ψάλτη τον ρωτήσαμε  αναφορικά με την «κρίση εμπιστοσύνης ανάμεσα στο τραπεζικό σύστημα  και τους πελάτες», που είναι απόρροια της γενικότερης κρίσης της ελληνικής οικονομίας, ωστόσο  οι τράπεζες καλούνται να την διαχειριστούν  και να «κτίσουν» το νέο προφίλ τους.

Μας απάντησε πως:  η Alpha Bank   «ακούει» τα θέλω αλλά και τις υποδείξεις που γίνονται από την πελατεία της, αφού μόνο έτσι θα υπάρξει εξέλιξη και αποκατάσταση της εμπιστοσύνης.

Μάλιστα προς επίρρωση αυτής ακριβώς της κατάστασης μας  ανέφερε χαρακτηριστικά: Έγινε έρευνα ανάμεσα σε πελάτες τραπεζών και το ερώτημα ήταν  απλό, «αν σας έρθουν ουρανοκατέβατα 15.000 ευρώ ποιόν θα συμβουλευθείτε πρώτα για το που θα τα επενδύσετε;».

Οι  απαντήσεις έδειξαν πως το μεγαλύτερο ποσοστό θα ζητήσει τη γνώμη/ συμβουλή συγγενικών του προσώπων. Το 18% θα εμπιστευθεί τον  λογιστή  του για το που θα  επενδύσει και μόλις το 9% θα συμβουλευθεί  την τράπεζα του.

Λίγο νωρίτερα, παρουσιάζοντας στους δημοσιογράφους το στρατηγικό σχέδιο της Alpha Bank για την περίοδο 2020-2022 ο κ. Ψάλτης αναφέρθηκε και στη σχέση της τράπεζας με τους πελάτες σημειώνοντας πως: «Στόχος μας είναι να είμαστε η τράπεζα επιλογής για τα τμήματα πελατείας στα οποία εστιάζουμε, προσφέροντας υψηλής ποιότητας προϊόντα και υπηρεσίες».

Πλέον η τράπεζα, αφού κάνει το μεγάλο βήμα με τη δραστική μείωση του  χαρτοφυλακίου των  NPE, στρέφεται προς τους πελάτες της, παρέχοντάς τους τα καλύτερα προϊόντα και υπηρεσίες στην αγορά και πιο αποτελεσματική εξυπηρέτηση. Σχεδιάζει μάλιστα νέες εκταμιεύσεις ύψους 14 δισ. ευρώ την περίοδο 2020-2022 με τα 12 δισ. ευρώ να κατευθύνονται προς τις  επιχειρήσεις.

Πλέον για την  Alpha Bank η  ικανοποίηση των πελατών αποτελεί  προτεραιότητα στρατηγικής σημασίας, προσφέροντας τους γρήγορη και αξιόπιστη εξυπηρέτηση. Επανασχεδιάζει τις  υπηρεσίες (backοffice) για να αυξήσει την αποδοτικότητά τους και να μειώσει τον χρόνο ανταπόκρισης στα αιτήματα των πελατών της, επενδύει στα ψηφιακά κανάλια, προσφέρει  εξατομικευμένες προτάσεις και λύσεις, ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε πελάτη.

Για να «κτιστεί» αυτή η σχέση εμπιστοσύνης, ο ρόλος του προσωπικού της τράπεζας είναι  κομβικός.  Όπως λοιπόν μας είπε ο κ. Ψάλτης, φέτος τον Μάιο έγινε μία μεγάλη έρευνα ανάμεσα στο προσωπικό της Alpha Bank. Μία έρευνα με πλήθος ερωτημάτων, τα οποία αφορούσαν θέματα εταιρικής κουλτούρας, σχέσεων με το management, αλλά και με την πελατεία, την αξιολόγηση του προσωπικού,  τις αμοιβές, την εκπαίδευση.

«Λάβαμε 9.000 απαντήσεις»  ανέφερε ο κ. Ψάλτης, που μας έδειξαν μεταξύ των άλλων, ότι το προσωπικό της τράπεζας θέλει να ανελιχθεί, να εκπαιδευθεί περαιτέρω, να υπάρχει  σύνδεση αξιολόγησης –αμοιβής.