Μαζική επίθεση έχουν εξαπολύσει τις τελευταίες μέρες οι απατεώνες του διαδικτύου και βομβαρδίζουν με μηνύματα κατόχους χρεωστικών καρτών.

-Η χρεωστική σας κάρτα έχει τεθεί προσωρινά σε αναστολή. Εντοπίστηκε ύποπτη δραστηριότητα λογαριασμού. Επιβεβαιώστε τώρα τον λογαριασμό σας. Η ασφάλειά σας είναι προτεραιότητά μας.

Αυτό είναι το περιεχόμενο των SMS και  e- mail  που λαμβάνουν καθημερινά χιλιάδες πελάτες τραπεζών , μηνύματα που δήθεν προέρχονται από τις τράπεζες με τις οποίες συνεργάζονται.

Στα μηνύματα αναφέρεται ότι ο λογαριασμός τους  επειδή παρουσιάζει ύποπτη και ασυνήθιστη δραστηριότητα, έχει  τεθεί σε αναστολή και θα πρέπει να τον επανεργοποιήσουν.

Όμως οι πραγματικοί αποστολείς των μηνυμάτων δεν είναι οι τράπεζες αλλά e- απατεώνες, που έχουν στόχο να υποκλέψουν προσωπικά στοιχεία και κωδικούς ώστε  να αποκτήσουν πρόσβαση σε τραπεζικούς λογαριασμούς.

Αν και τα μηνύματα φαίνεται να προέρχονται από τράπεζες μία προσεκτική ματιά στο  email  του αποστολέα δεν αφήνει περιθώρια, καθώς φαίνεται ξεκάθαρα ότι πρόκειται για απατηλό μήνυμα.

Για παράδειγμα μηνύματα  που δήθεν προέρχονται  από την Εθνική Τράπεζα, την Alpha Bank, την Eurobank  έχει σταλεί από  [email protected][email protected][email protected] και πάει λέγοντας.

Τα συγκεκριμένα μηνύματα αναφέρουν ότι ο κάτοχος της χρεωστικής κάρτας θα πρέπει να πιστοποιηθεί ξανά, ώστε να «ξεμπλοκάρει» η κάρτα του και ο λογαριασμός του προκειμένου να μπορεί να πραγματοποιεί συναλλαγές και πληρωμές.

Συνήθως τα μηνύματα αναφέρουν:

-«Η χρεωστική σας κάρτα έχει τεθεί προσωρινά σε αναστολή.

Δεν μπορείτε να κάνετε ανάληψη χρημάτων ή να χρησιμοποιήσετε την κάρτα στο διαδίκτυο έως ότου επιλυθεί το πρόβλημα. Επιβεβαιώστε τον λογαριασμό σας εντός 48 ωρών»

– «Αγαπητέ πελάτη, για να συμβάλλουμε στην προστασία σας από τον κίνδυνο απάτης ή κατάχρησης, ίσως έχουμε αποκλείσει προσωρινά το λογαριασμό σας επειδή παρατηρήσαμε κάπως ασυνήθιστη δραστηριότητα. Κατανοούμε ότι αυτό μπορεί να είναι εκνευριστικό, αλλά μπορούμε να σας βοηθήσουμε να καταργήσετε τον αποκλεισμό του λογαριασμού σας με μερικά βήματα».

-«Αγαπητέ πελάτη, Δεδομένου ότι τόσο η Visa όσο και η MasterCard αποφάσισαν να αλλάξουν το ηλεκτρονικό τους σύστημα πληρωμών από την 14 Μαρτίου 2022 για μεγαλύτερη ασφάλεια, θα πρέπει να ενεργοποιήσουμε εκ νέου όλες τις κάρτες που χρησιμοποιούνται για online αγορές. Ακολουθήστε αυτά τα απλά βήματα: Ενεργοποίηση τώρα. Απαντήστε σε αυτό το email εάν έχετε περαιτέρω απορίες ή θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μας».

Όλα τα απατηλά μηνύματα παραπέμπουν σε  κάποιον σύνδεσμο και προτρέπουν τους αποδέκτες να ακολουθήσουν αμέσως τις οδηγίες που υπάρχουν σε αυτόν για να λυθεί το πρόβλημά τους.

Ωστόσο, ο σύνδεσμος οδηγεί σε απατηλή ιστοσελίδα πανομοιότυπη με αυτήν της τράπεζας με την οποία συνεργάζονται. Και καθώς δεν αντιλαμβάνονται τη διαφορά συμπληρώνουν τους κωδικούς e-Banking τους, τα στοιχεία των πιστωτικών καρτών τους αλλά και τους Κωδικούς μιας Χρήσης (OTP) που λαμβάνουν εκείνη τη στιγμή και απαιτούνται για την έγκριση συναλλαγών.

Όσου λαμβάνουν τέτοια μηνύματα θα πρέπει για την προστασία τους:

  • Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί με μηνύματα που σας ενημερώνουν για δήθεν προβλήματα με λογαριασμούς, κάρτες ή το e-Banking σας.
  • Άμεση επικοινωνία με την τράπεζα
  • Να παρατηρούν  εάν το μήνυμα είναι προσωποποιημένο ή εάν έχει λάθη και ανακρίβειες. Τα απατηλά μηνύματα αποστέλλονται μαζικά και δεν αναγράφουν το όνομα του πελάτη ούτε τον λογαριασμό που έχει το πρόβλημα. Επιπλέον, συνήθως υπάρχουν ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη. Αυτά είναι ενδείξεις ότι πρόκειται για απάτη.
  • Να ελέγχουν  προσεκτικά την περιγραφή των μηνυμάτων (SMS, Viber) που λαμβάνουν  μαζί με τον Κωδικό μιας Χρήσης (OTP) για την έγκριση συναλλαγών.

 Διαβάστε επίσης

Παύλος Μυλωνάς (Εθνική Τράπεζα): 5 δισ. ευρώ εκταμιεύσεις τον χρόνο, στο 3% τα «κόκκινα» δάνεια μέχρι το 2024

Παύλος Μυλωνάς (Εθνική Τράπεζα): Στο 6,9% ο δείκτης καθυστερήσεων, έρχεται η διανομή μερίσματος