ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Είναι κοινοτυπία ίσως να μιλάει κάποιος για το δημογραφικό. Η οποιαδήποτε προσπάθεια επίλυσης ωστόσο δείχνει να αποτελεί ένα λιθαράκι εκεί που ογκόλιθοι γκρεμίζονται.
Έτσι ένα λιθαράκι στοχευμένο με ενέργειές του θέτει ο όμιλος Fairfax.
Και μιας και η κρατική μέριμνα δεν έφτασε όλο αυτό το διάστημα να αλλάξει κάπως την κατάσταση- μέχρι και τους πολύτεκνους άγγιξαν σε περικοπές τα μνημόνια- η επικείμενη ανάπτυξη βρίσκει ορισμένους ιδιώτες να ονειρεύονται μια Ελλάδα διαφορετική.
Η ελληνική ύπαιθρος που παλιά κρατούσε τα σκήπτρα των γεννήσεων τώρα πια άλλαξε.
Πόσοι νέοι αποφασίζουν μείνουν σε αυτήν; Και πως να το πράξουν; Μια παράμετρος είναι οι πρωτοβουλίες. Μια άλλη είναι η κινητοποίηση και η ευαισθητοποίηση κράτους και ιδιωτών.
Κάποιες πρωτοβουλίες ίσως να δώσουν έναυσμα και για άλλες και να δημιουργήσουν μια διαφορετική Αποκάλυψη στην Πάτμο απ’ όπου ξεκίνησε ένα πρόγραμμα στήριξης των νεαρών μητέρων. Δίπλα στο πρόγραμμα αυτό που διαμόρφωσαν η Eurolife σε συνεργασία με την HOPEgenesis στέκεται η πρωτοβουλία της Eurobank για το δημογραφικό.
Eurolife
Μαζί με τη HOPEgenesis, η Eurolife έδωσε σε γυναίκες που ζουν σε απομακρυσμένες, ακριτικές και νησιωτικές περιοχές πρόσβαση σε υπηρεσίες ιατρικής φροντίδας και υποστήριξης κατά τη διάρκεια της κύησης και του τοκετού.
Ίσως αυτό να φαίνεται αυτονόητο όμως για απομακρυσμένες περιοχές της χώρας δεν είναι καθόλου και αποτελεί σημαντική πηγή ανασφάλειας για κάποια γυναίκα να γίνει μητέρα.
Η ψυχολογική στήριξη και η ιατρική ασφάλεια που μπορεί να τους προσφέρει το πρόγραμμα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης στις περιοχές αυτές έχει ήδη απτά αποτελέσματα.
“Υιοθετούμε» τις περιοχές αυτές αναφέρει η Eurolife και βρισκόμαστε στο πλευρό των γυναικών και των οικογενειών, δίνοντάς τους την ασφάλεια και τη σιγουριά που χρειάζονται για να φέρουν στον κόσμο το παιδί τους – ανατρέποντας, με τον τρόπο αυτό, τον χαμηλό αριθμό γεννήσεων, μέσα από την παροχή ιατρικών υπηρεσιών και άμεσης φροντίδας με γυναικολόγους, την τακτική παρακολούθηση της κύησής τους, υποστήριξη κατά τον τοκετό, ψυχολογική υποστήριξη και μεταφορά σε κέντρα υγείας και μαιευτήρια, προκειμένου να γεννήσουν.
Το 2021, με αφορμή τη μεγάλη επιτυχία της δράσης υιοθετούνται συνολικά δέκα απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας για τα επόμενα τρία χρόνια (2021-2023), όπου οι γυναίκες κάτοικοι που θέλουν να γίνουν μητέρες, δεν έχουν εύκολη ή τακτική πρόσβαση σε υπηρεσίες φροντίδας, κέντρα υγείας και μαιευτήρια. Παράλληλα υπαρχει δέσμευση για τη δημιουργία αντίστοιχου αριθμού παιδικών σταθμών στις ίδιες περιοχές, με στόχο τα παιδιά που θα γεννηθούν να έχουν το δικό τους χώρο, όπου θα απασχολούνται δημιουργικά.
Έχοντας κάνει την αρχή από την Πάτμο, όπου ο αριθμός των γεννήσεων αυξήθηκε κατακόρυφα από την έναρξη του προγράμματος, η δράση επεκτείνεται στους Λειψούς, το Καστελόριζο, τα Άγραφα, την Ανάφη, το Κουφονήσι, τη Νίσυρο, την Τήλο, τη Χάλκη και την Κάσο.
Στο πρόγραμμα εντάσσεται η Δημοτική Ενότητα Καλλιέων στην ευρύτερη περιοχή των Δελφών.
Ο διευθύνων Eurolife ERB, ο Δ/νων Σύμβουλος, κ. Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, έχει δεσμευτεί πως η συνεργασία με την HOPE genesis θα έχει διάρκεια χρόνου και θα συναρτάται από την κερδοφορία της εταιρίας όπως και οι λοιπές δράσεις εταιρικής ευθύνης της Eurolife.
Εurobank
H ευαισθησία ενός παραδοσιακού τραπεζίτη όπως είναι ο κ. Φωκίωνας Καραβίας για το δημογραφικό της χώρας μας θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη.
200 χρόνια μας χωρίζουν από την ίδρυση του νεότερου Ελληνικού Κράτους από την επανάσταση του 1821.
Αυτή είναι η ώρα για τέτοιες πρωτοβουλίες.
Η Πρωτοβουλία αφορά ένα διευρυμένο πλέγμα δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης πέντε πυλώνων, με διορατική προσέγγιση και αίσθημα κοινωνικής ευθύνης για τη στήριξη της οικογένειας και την αναστροφή της υπογεννητικότητας. Επιδίωξη είναι η υλοποίηση σειράς ενεργειών με μακροπρόθεσμη δέσμευση, συνέπεια και θετικό αντίκτυπο, σε συνεργασία με αναγνωρισμένους φορείς και οργανώσεις, όπως η “Αποστολή” της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, η ΜΚΟ “Be-Live” και η Ένωση “Μαζί για το παιδί”.
Όπως λέει ο κ. Καραβίας πρέπει δημιουργηθεί ένας πόλος όπου και άλλοι φορείς, ιδιωτικοί ή δημόσιοι, θα μπορούν κατά την κρίση και την εκτίμησή τους να αντλούν στοιχεία και προτάσεις, ή να προσθέτουν κινήσεις και σχέδια, σε ένα πλαίσιο αυτοτέλειας και αυτενέργειας.
Οι πυλώνες της Πρωτοβουλίας για το δημογραφικό αφορούν
– Δράσεις σε συνεργασία με μη κυβερνητικές οργανώσεις (ΜΚΟ) για τη στήριξη της οικογένειας
– Προνομιακά τραπεζικά προγράμματα με κοινωνική στόχευση σε όλους τους υφιστάμενους και δυνητικούς πελάτες, από τον Έβρο, το ΒΑ Αιγαίο και τα Δωδεκάνησα.
-Συνέργιες με επιχειρήσεις που έχουν αναπτύξει ή θα αναπτύξουν πρωτοβουλίες για το δημογραφικό ζήτημα για στοχευμένες δράσεις.
– Ανάπτυξη δημοσίου διαλόγου για το δημογραφικό
-Μπροστά για την οικογένεια & τους εργαζομένους της Eurobank.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike