Απαλλαγή από τον  ΕΝΦΙΑ, και τον φόρο  μεγάλης ακίνητης περιουσίας ζητούν οι επενδυτές για να αναλάβουν τον Φορέα Απόκτησης Ακινήτων.

Και ακόμα στο τραπέζι βρίσκονται τα θέματα που αφορούν σε ποια τιμή θα αποκτούν τα σπίτια των ευάλωτων, σε ποια τιμή θα τα διαθέτουν, ποιος θα χρεωθεί τα βάρη του ακινήτου και το κόστος μεταβίβασης του ακινήτου,  ενώ ζητούν να μην είναι υποχρεωμένοι να νομιμοποιήσουν τυχόν αυθαίρετες κατασκευές (πχ ημιυπαίθριοι).

1

«Πρόκειται για μία δύσκολη άσκηση και συζητάμε με τους υποψήφιους επενδυτές, οι οποίοι μας αναπτύσσουν τις θέσεις τους» λέει στο  mononews.gr  η Ειδική Γραμματεας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους Θεώνη Αλαμπάση.

Ενδιαφέρον για την απόκτηση που φορέα που σημαίνει επένδυση ύψους 2 δις ευρώ έχουν εκδηλώσει οι Bain Capital Credit, Christofferson Robb & Co, Fortress Credit Corp., Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beumont Summit Financial DAC», LCM Capital LLP. Μέχρι τώρα έχουν ολοκληρωθεί οι συνομιλίες με δύο από τους πέντε και ακολουθούν οι επόμενοι αυτην και την άλλη βδομάδα.

Ο ανταγωνιστικός διάλογος βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, σημειώνει  η Θεώνη Αλαμπάση και μάλιστα τον χαρακτηρίζει «γόνιμο». Προς το παρόν δεν έχουμε λάβει  αποφάσεις ως επιτελείο, βλέπουμε όμως ποιες παράμετροι μπορούν να βελτιωθούν και αν πρέπει  να αλλάξει κάτι στο νόμο για να μπορεί να είναι βιώσιμο το σχέδιο του Φορέα, λέει και σημειώνει «πως έχει αρχίσει να ξεκαθαρίζει το τοπίο» και θα υπάρξουν προτάσεις για ενδεχόμενες αλλαγές σε θέματα φορολογικής μεταχείρισης.

Και ενώ ο ανταγωνιστικός διάλογος βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη τα  θέματα που βάζουν στο τραπέζι οι επενδυτές για τη βιωσιμότητα του έργου είναι:  τα φορολογικά, η αξία κτήσης και η αξία επαναπώλησης των ακινήτων.

Ειδικότερα:

-Ποιος θα πληρώνει τον ΕΝΦΙΑ, ο επενδυτής, ή ο ευάλωτος που θα μένει πληρώνοντας ενοίκιο στο σπίτι του;

-Ο Φορέας συγκεντρώνει ακίνητα στη λογική ότι θα επαναγοραστούν από τους οφειλέτες, συνεπώς έχει νόημα να πληρώνει φόρο μεγάλης ακίνητης περιουσίας ο επενδυτής όταν αγοράζει προσωρινά τα ακίνητα.

-Τα ακίνητα θα αγοράζονται σε  τιμή χαμηλότερη από αυτή του πλειστηριασμού, συνεπώς θα πρέπει να υπάρξει μία ρύθμιση ώστε ο οφειλέτης να απαλλάσσεται για το υπόλοιπο ποσό. Για παράδειγμα ένα ακίνητο  βγαίνει  σε πλειστηριασμό με πρώτη τιμή 100 χιλιάδες ευρώ. Ο επενδυτής το αγοράζει σε χαμηλότερη τιμή πχ 70.000 ευρώ, και θα υπάρξει ρύθμιση για να απαλλάσσεται ο οφειλέτης για το υπόλοιπο των 30.000 ευρώ.

-Και τι θα γίνει σε περίπτωση που ο ευάλωτος δεν πληρώσει τη δική του συμμετοχή στο ενοίκιο (πέραν του ποσού της επιδότησης), ποια θα είναι η πρόβλεψη του νόμου, θα προχωρήσει η διαδικασία έξωσης αν δεν πληρώσει το μερίδιο του; Αυτό όμως είναι επιλογή του επενδυτή.

-Ενώ θα πρέπει να διευθετηθούν και θέματα που αφορούν σε κάποιες περιπτώσεις την τακτοποίηση των ακινήτων (αδήλωτα τετραγωνικά κλπ), μία λύση είναι ο επενδυτής να αγοράζει το ακίνητο ως έχει και να προχωρά –μετά από 12 χρόνια- στην επαναπώληση του ως έχει και ο νέος ιδιοκτήτης να είναι υπόχρεος για την τακτοποίηση των αυθαιρεσιών.

Τέλος σημειώνεται πως προς το παρόν δεν υπάρχει συζήτηση για υιοθέτηση του κυπριακού μοντέλου, καθώς το κόστος των 2 δις ευρώ θα βάρυνε το δημόσιο χρέος.

Διαβάστε επίσης

«Κόλλησε» στην απροθυμία των επενδυτών να βάλουν τα 2 δισ. ευρώ ο Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων;