Με αποζημίωση στο επίπεδο των 200.000 ευρώ ξεκινά στις 18 Νοεμβρίου το νέο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου της Εθνικής Τράπεζας, με στόχο να αποχωρήσουν 400 εργαζόμενοι οι οποίοι απασχολούνται σε μονάδες που έχουν καταργηθεί, ενώ θα δοθούν επιπλέον κίνητρα σε όσους βρίσκονται κοντά στην συνταξιοδότηση.

Παράλληλα η διοίκηση της ΕΤΕ, επενδύει στην μετεκπαίδευση του προσωπικού της, ενώ ενισχύει το στελεχιακό της δυναμικό με νέο αίμα, στο πλαίσιο του νέου μοντέλου λειτουργίας των τραπεζικών καταστημάτων της.

1

Να σημειωθεί ότι η Εθνική προχώρησε σε προγράμματα οικειοθελούς αποχώρησης την προηγούμενη τετραετία 2020-2023, κατά τις οποίες αποχώρησαν 1.305 εργαζόμενοι και έκλεισαν 44 καταστήματα σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών.

Το τελευταίο πρόγραμμα (Νοέμβριος 2023) εθελουσίας της ΕΤΕ απευθυνόταν στις ηλικιακές ομάδες άνω των 40 ετών και κυρίως στους στους άνω των 55 ετών για τους οποίους το ανώτατο ποσό αποζημίωσης και bonus έφτανε και τις 200 χιλιάδες ευρώ. Ενώ έχει εφαρμόσει και πρόγραμμα που έδινε κίνητρα για να αποχωρήσουν εργαζόμενοι που απασχολούνταν σε θέσεις οι οποίες καταργήθηκαν λόγω της ψηφιοποίησης.

Μεγάλη μείωση

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών στο τέλος του 2020, η Εθνική Τράπεζα είχε 371 καταστήματα και απασχολούσε 7.822 εργαζόμενους. Στο τέλος του 2023 ο αριθμός των καταστημάτων είχε μειωθεί στα 327 και οι εργαζόμενοι ήταν 6.517 άτομα.

Και είναι χαρακτηριστικό ότι στην ΕΤΕ μόλις το 3% των εγχρήματων συναλλαγών γίνονται εντός του δικτύου, με το 97% να αφορά εναλλακτικά και ψηφιακά κανάλια εξυπηρέτησης.

Οι τράπεζες πλέον μετατρέπονται από σημεία συναλλαγής σε σημεία εξυπηρέτησης, και λειτουργούν περισσότερο ως συμβουλευτικά κέντρα.

Επομένως για να υποστηρίξουν το νέο μοντέλο λειτουργίας τους εστιάζουν τόσο στην μετεκπαίδευση όσο και στην ανανέωση του προσωπικού, προσφέροντας στοχευμένα προγράμματα εθελουσίας εξόδου.

Σε κάθε περίπτωση τα νέα δεδομένα, οδηγούν σε ριζική αναδιάταξη το δίκτυο των τραπεζών, οι οποίες επενδύουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, με την ψηφιοποίηση επιπλέον διαδικασιών και δημιουργούν ειδικές υποδομές μέσα στα καταστήματα, ώστε οι περισσότερες συναλλαγές να πραγματοποιούνται αποκλειστικά ηλεκτρονικά, δίχως να εμπλέκονται εργαζόμενοι.

Οι νέες τεχνολογίες και η ανάλυση των δεδομένων συμπεριφοράς του κάθε πελάτη οδηγούν  σε συμπεράσματα σχετικά με τις επιθυμίες του, αλλά και τις πιθανές ανάγκες του. Σύμφωνα με τα τραπεζικά στελέχη, η αξιοποίηση αυτών των δεδομένων μπορεί να οδηγήσει σε πιο εύστοχες και εστιασμένες προτάσεις προς τους πελάτες, καθώς οι δυνατότητες που παρέχει η τεχνολογία για εξατομικευμένες υπηρεσίες είναι απεριόριστες.

Διαβάστε επίσης

Εθνική: Έρχεται νέο πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου – Πώς πήγαν τα προγράμματα Πειραιώς και Alpha Bank

Πόσοι θα φύγουν από τις τράπεζες με εθελουσία και πόσα χρήματα θα πάρουν

Eurobank: Ολοκληρώθηκε η εθελούσια με 600 αποχωρήσεις