ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι δανειολήπτες, με την είσοδο τους, συναινούν αυτομάτως στην άρση του απορρήτου και το μόνο πιστοποιητικό που θα πρέπει να «φορτώσουν» οι ίδιοι στην πλατφόρμα είναι το πιστοποιητικό βαρών της κατοικίας που θέλουν να προστατέψουν από τον πλειστηριασμό και το οποίο εκδίδεται χειρόγραφα από τα κατά τόπους υποθηκοφυλακεία.
Αυτή η μεγάλη ανταπόκριση των δανειοληπτών να ενταχθούν στο νέο πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας τους από τον πλειστηριασμό δημιουργεί αισιοδοξία στους τραπεζίτες ότι μέχρι το τέλος του 2019 θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για να ρυθμιστούν οφειλές ύψους 11 δισ. ευρώ.
Η πλατφόρμα μπορεί να εξυπηρετεί περισσότερα από 2.500 αιτήματα την ημέρα και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι υποδέχεται αιτήσεις ένταξης 7 μέρες τη βδομάδα, ακόμα και τις αργίες.
Από την πλευρά της η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους εκτιμά ότι κατ΄ ελάχιστο θα υποβάλουν αίτημα προστασίας και ρύθμισης της οφειλής τους 130.000 δανειολήπτες -στεγαστικών, μικρών επιχειρηματικών και επαγγελματικών δανείων με προσημείωση σε πρώτη κατοικία-, ενώ ο αριθμός μπορεί να φτάσει μέχρι τις 180.000 οφειλέτες.
Ποιοι μένουν εκτός
Να σημειωθεί ότι μέχρι στιγμής, είσοδο στην πλατφόρμα (για να την μάθουν), έχουν πραγματοποιήσει περισσότεροι από 700 λογιστές και καταναλωτικές οργανώσεις, οι οποίοι υποβάλλουν αίτημα και προχωρούν μέχρι ενός σημείου για να δουν πως λειτουργούν οι διαδικασίες προκειμένου να επανέλθουν στη συνέχεια με αιτήματα των πελατών τους. Αυτά τα διερευνητικά αιτήματα όπως είναι φυσικό διαγράφονται στη συνέχεια από τους ίδιους τους χρήστες.
Σημειώνουμε ότι εκτός του νέου νόμου μένουν οφειλέτες για τους οποίους: εκδόθηκε οριστική απόφαση, που απέρριψε την αίτησή τους στο ν. 3869/2010 λόγω δόλιας περιέλευσής τους σε αδυναμία πληρωμής ή λόγω ύπαρξης επαρκούς περιουσίας ή που εξαίρεσε την κύρια κατοικία του από τη ρευστοποίηση.
Επίσης δεν ρυθμίζονται με το νέο νόμο: δάνεια με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου καθώς και δάνεια που κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης έχουν ήδη ρυθμιστεί ή υπάρχει εκκρεμής αίτηση ρύθμισης με τον εξωδικαστικό μηχανισμό (ν. 4469/2017) ή τον πτωχευτικό κώδικα (δηλ. άρθρο 99 του ν. 3588/2007) ή το ν. 4307/2014 (άρθρα 61 έως 67).
Τι συμβαίνει αν αλλάξουν τα δεδομένα για κάποιον δανειολήπτη
Ένα άλλο σημαντικό σημείο έχει να κάνει με την επιδότηση που δικαιούνται οι επιλέξιμοι δανειολήπτες από το κράτος και το ποσοστό της διαμορφώνεται από το 20% έως και το 50% καθώς οι προϋποθέσεις και το ποσό της συνεισφοράς του Δημοσίου επανεξετάζονται αυτεπάγγελτα στο τέλος κάθε οικονομικού έτους και μέσω της πλατφόρμας ελέγχονται τα δηλωθέντα στοιχεία οικογενειακής κατάστασης και εισοδημάτων του οφειλέτη.
Στην περίπτωση, λοιπόν, που κατά τη διάρκεια της επιδότησης αυξηθούν τα προστατευόμενα μέλη ή μειωθούν τα εισοδήματα του δανειολήπτη, τότε θα δικαιούται μεγαλύτερη επιδότηση από το κράτος. Ωστόσο μπορεί να συμβεί και το αντίστροφο, πχ να αυξηθεί το εισόδημα και συνεπώς το ποσοστό επιδότησης της δόσης του στεγαστικού του δανείου πρέπει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τράπεζες: Τι να περιμένουμε το 2025 στα στεγαστικά δάνεια
- «Ημέρα Καριέρας» της ΔΥΠΑ στο Ντίσελντορφ 1.200 θέσεις εργασίας από 45 επιχειρήσεις
- «Κοκκινίζουν» οι μετοχές πληροφορικής – Ποιες εταιρείες έχουν μεγάλες απώλειες
- Μεγάλες αλλαγές στη Δικαιοσύνη: Η στρατηγική για το 2025 και τα άλυτα προβλήματα