Νέους τρόπους και μεθόδους εφευρίσκουν διαρκώς οι απατεώνες του κυβερνοχώρου προκειμένου να εξαπατήσουν τους λιγότερο υποψιασμένους στις διαδικτυακές απάτες και να αποσπάσουν χρηματικά ποσά από τους λογαριασμούς.

Οι απατεώνες «κτυπάνε» με κάθε τρόπο με τις συνηθέστερες απάτες στο διαδίκτυο να έχουν να κάνουν με:

απατηλές τηλεφωνικές κλήσεις (vishing), απατηλά μηνύματα SMS (smishing), απατηλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (phishing), απατηλές ιστοσελίδες τραπεζών (spoofed bank websites), απάτη μέσω τιμολογίων και λοιπών παραστατικών (invoice Fraud), κλοπή δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (personal data theft),απάτες σχετιζόμενες με επενδύσεις (investment scams), απάτες σε αγορές μέσω διαδικτύου (online shopping scams), κλοπές στοιχείων ταυτότητας, απάτες μέσω αλλαγής κάρτας SIM (SIM Swapping), ακόμα και  μέσω διαδικτυακών ραντεβού (romance scam).

Το ερώτημα είναι πως καταλαβαίνει κάποιος ότι έχει πέσει θύμα απάτης και κυρίως τι πρέπει να κάνει;

-Να παρατηρούν  εάν το μήνυμα είναι προσωποποιημένο ή εάν έχει λάθη και ανακρίβειες. Τα απατηλά μηνύματα αποστέλλονται μαζικά και δεν αναγράφουν το όνομα του πελάτη ούτε τον λογαριασμό που έχει το πρόβλημα. Επιπλέον, συνήθως υπάρχουν ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη. Αυτά είναι ενδείξεις ότι πρόκειται για απάτη.

-Να ελέγχουν  προσεκτικά την περιγραφή των μηνυμάτων (SMS, Viber) που λαμβάνουν  μαζί με τον Κωδικό μιας Χρήσης (OTP) για την έγκριση συναλλαγών.

-Να αλλάξουν άμεσα  τους κωδικούς πρόσβασης

-Να διαγράψουν  όποια ευαίσθητη πληροφορία μπορεί να υπήρχε στο λογαριασμό τους που έχουν «χακάρει»,  όπως emails με συνημμένα έγγραφα που μπορεί να χρησιμοποιηθούν ώστε κάποιος να προσποιηθεί ότι είστε εσείς online.

-Να ενημερώσουν  άμεσα τους οικείους τους  ώστε να είναι υποψιασμένοι απέναντι σε emails που μπορεί να ζητούν πληροφορίες ή ακόμα και χρήματα και στα οποία να εμφανίζεται ως αποστολέας το θυμα.

-Να απενεργοποιήσουν στα  δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης εφαρμογές που ενδέχεται να συνδέονται με τους τους τραπεζικούς λογαριασμούς και να ελέγξουν  για πιθανές ύποπτες πληρωμές.

-Και φυσικά πρέπει να ενημερώσουν την τράπεζα  ώστε να είναι σε ετοιμότητα να αντιμετωπίσουν κάποια πιθανή ύποπτη κίνηση λογαριασμών.

– Οι καταναλωτές είναι καλό να χρησιμοποιούν  διαφορετικούς και πολύπλοκους κωδικούς πρόσβασης για όλους τους online λογαριασμούς.  Όποτε είναι εφικτό, χρησιμοποιήστε ένα δεύτερο email και το κινητό σας τηλέφωνο για  επιβεβαίωση της αυθεντικότητας ώστε να το κάνετε ακόμα πιο δύσκολο να σας υποκλέψουν.

Διαβάστε επίσης

Alpha Bank-Πειραιώς: Συνεχίζεται η μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων

Βασίλης Ψάλτης (Alpha Bank): Το όραμα για το μέλλον της τράπεζας