ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ξέρουμε τους εταιρικούς πελάτες μας με τα μικρά τους ονόματα. Η τράπεζα αφήνει πίσω της το παρελθόν και στρέφεται στο μέλλον. Στόχος μας είναι την επόμενη 5ετία να διπλασιάσουμε τα μεγέθη του ισολογισμού μας.
Η Attica Bank φαίνεται αποφασισμένη να αφήσει πίσω της την εποχή της εσωστρέφειας και να γυρίσει σελίδα, όπως τουλάχιστον δήλωσε, σε συνάντηση με δημοσιογράφους, ο πρόεδρος της τράπεζας κ. Κώστας Μητρόπουλος.
Μαζί του είχε τον CEO κ. Θόδωρο Πανταλάκη και υψηλόβαθμα στελέχη της Attica, που έδωσαν το στίγμα των νέων στρατηγικών κινήσεων της τράπεζας που ιδρύθηκε το 1925 και μέχρι τώρα στόχευε στο κοινό των μηχανικών.
Από το 2016 –που η τράπεζα βίωσε τη μεγαλύτερη ίσως κρίση στην ιστορία της- που ανέλαβε καθήκοντα CEO ο κ. Πανταλάκης, η Attica Bank θωρακίστηκε με συστήματα εσωτερικού ελέγχου και κυρίως «έδιωξε» από τον ισολογισμό της «κόκκινα» δάνεια ύψους 2 δισ. ευρώ, μέσω δύο τιτλοποιήσεων.
Σήμερα ο στρατηγικός στόχος της Attica Bank είναι να διπλασιάσει τα μεγέθη της σε επίπεδο καταθέσεων, χορηγήσεων, μεριδίων αγοράς, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο πρόεδρος της κ. Κώστας Μητρόπουλος.
«Λέμε όχι στην εσωστρέφεια, περνάμε σε περίοδο ανάπτυξης. Διαθέτουμε ρευστότητα να χρηματοδοτήσουμε τους πελάτες μας», σημειώνει ο κ. Μητρόπουλος και στο ερώτημα πως θα επιτευχθεί αυτό απαντά: Μέχρι τώρα εστιάζαμε στους μηχανικούς. Τώρα η τράπεζα «ανοίγει» τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της προκειμένου να καλύψει γιατρούς, δικηγόρους, μηχανικούς, μεγαλοαγρότες στο κομμάτι των ιδιωτών και χρηματοδοτώντας υπεργολαβίες σε έργα υποδομών, περιβάλλοντος, ενέργειας.
Και μάλιστα για να μην αντιμετωπίσει στο μέλλον προβλήματα… αλά «Τοξότη», έχει δημιουργήσει ειδική σκοροκάρτα (σύστημα που αναπτύχθηκε με βάση το μοντέλο της Moody’s) που «πετάει» εκτός όσους δεν πληρούν τα κριτήρια δανειοδότησης.
Το δεύτερο στοίχημα της τράπεζας είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός της. Στόχος της είναι μικρότερα και πιο ευέλικτα καταστήματα (διαθέτει δίκτυο 55 καταστημάτων πανελλαδικά) και η δημιουργία μοντέρνας ηλεκτρονικής πλατφόρμας για υπηρεσίες e banking που υπόσχεται ότι θα εντυπωσιάσουν.
Ακόμα στόχος της είναι να προσφέρει καινοτόμα προϊόντα τόσο για τους ιδιώτες όσο και τους επιχειρηματίες πελάτες της.Για παράδειγμα σχεδιάζει νέας γενιάς στεγαστικό δάνειο, με χαμηλό επιτόκιο και μικρή διάρκειας αποπληρωμής (10 χρόνια), που θα χρηματοδοτεί μέχρι το 75% της εμπορικής αξίας του ακινήτου.
Ένα άλλο προϊόν είναι η cascade card, μία εταιρική κάρτα, σε πολλά αντίτυπα, όπου ο βασικός λογαριασμός θα είναι της εταιρείας και πχ οι οδηγοί της επιχείρησης θα έχουν συγκεκριμένο πιστωτικό όριο για τα έξοδα ένα ταξίδι κλπ..
Σήμερα η Attica Bank έχει 135.000 ενεργούς πελάτες, 1,8 δισ. ευρώ χορηγήσεις και 2,4 δισ. ευρώ καταθέσεις.
Ο δείκτης δανείων προς καταθέσεις διαμορφώνεται σχεδόν στο 65%.
«Έχουμε σήμερα 1.000 μεγάλους εταιρικούς πελάτες, που τους ξέρουμε με τα μικρά τους ονόματα» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Πανταλάκης.
Τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα είναι ύψους 800 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 400 εκατ. ευρώ είναι δάνεια ιδιωτών (350 εκατ. ευρώ στεγαστικά και 50 εκατ. καταναλωτικά). Σε αυτά περιλαμβάνονται και 100 εκατ. ευρώ στεγαστικά δάνεια που έχουν ενταχθεί στις προστατευτικές διαστάσεις του παλαιού νόμου Κατσέλη.
Με τις δύο τιτλοποιήσεις, η Attica Bank έδιωξε από τον ισολογισμό της 2 δισ. ευρώ «κόκκινα» δάνεια που ανήκαν σε 30.000 πελάτες.
Ακόμα παραδέχθηκε ότι τα δάνεια των κομμάτων συμπεριλαμβάνονται στα 800 εκατ. ευρώ των «κόκκινων» που της έχουν απομείνει, όπως και τα 103 εκατ. ευρώ των δανείων του επιχειρηματία Χρήστου Καλογρίτσα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Καναδάς: Ο πρωθυπουργός Τριντό εγκαταλείπεται από το κόμμα του, εν μέσω πολιτικής κρίσης
- Λ. Συγγρού: Μηχανή γνωστού ηθοποιού παρασύρθηκε από αυτοκίνητο (βίντεο)
- Τραμπ: Πρώην πρόεδρος Διαμερικανικής Τράπεζας Ανάπτυξης ειδικός απεσταλμένος στη Λ. Αμερική
- ΦΠΑ: Αυτόματα πρόστιμα για εκπρόθεσμες δηλώσεις από το 2025– Πώς θα βεβαιώνονται από την ΑΑΔΕ