Οι πελάτες του σήμερα και του αύριο δεν έχουν καμία σχέση με τις προηγούμενες δεκαετίες… Αυτό ανέφερε χαρακτηριστικά χθες ο Βασίλης Καραμούζης, Γενικός Διευθυντής Εταιρικής Επενδυτικής τραπεζικής της Εθνικής Τράπεζας, μιλώντας στο Forum των Δελφών σε πάνελ με θέμα «Οδηγώντας τη νέα τραπεζική πραγματικότητα – Χάραξη τολμηρών μονοπατιών για τον αντίκτυπο στον πελάτη και την κοινωνία».

Ενώ ο  Θοδωρής Τζούρος, Chief of Corporate & Investment Banking της Τράπεζας Πειραιώς, προανήγγειλε πως τους επόμενους δύο μήνες θα ξεκινήσει η ψηφιακή τράπεζα snappy.

1

Ο Ιάκωβος Γιαννακλής, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος  της Eurobank, επικεφαλής του Retail και  Digital Banking, αναφέρθηκε στα «καταστήματα του μέλλοντος» που συνδυάζουν τα σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία με την εμπειρία του -υψηλής κατάρτισης- προσωπικού της τράπεζας.

Ειδικότερα ο κ. Βασίλης  Καραμούζης αναφέρθηκε στον πρωταγωνιστικό ρόλο της Εθνικής Τράπεζας τα τελευταία χρόνια στην ψηφιακή τραπεζική αλλά και την καινοτομία της στη διάθεση υπηρεσιών μέσω της τεχνολογίας των APIs, αναφέροντας μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα, όπως τη στρατηγική συνεργασία με την Epsilon Net.

Αναφερόμενος στον κρίσιμο ρόλο των ψηφιακών υπηρεσιών και του embedded finance σημείωσε πως σήμερα το 97% των συναλλαγών της Εθνικής εξυπηρετείται μέσα από τα ψηφιακά κανάλια της τράπεζας «με πάνω από 100 εκατομμύρια εγχρήματες συναλλαγές το χρόνο, ενώ πάνω από 3 εκατομμύρια χρήστες χρησιμοποιούν τις ψηφιακές μας υπηρεσίες κάθε μήνα».

Μάλιστα, όπως ανέφερε ο Στράτος Μολυβιάτης, COO της ΕΤΕ, η τράπεζα εκπαιδεύει 600 εργαζόμενους στην Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) το 2024, καθώς θα εφαρμόσει τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη σε ακόμη πιο ευρύ φάσμα των λειτουργιών της. Δηλαδή στο πεδίο των εικονικών βοηθών στο δίκτυο καταστημάτων, στη  σύνθεση εγγράφων στα πεδία των Νομικών Υπηρεσιών, του Finance και του Risk.

Η Εθνική Τράπεζα έχει δημιουργήσει μονάδα αφιερωμένη αποκλειστικά στην τεχνητή νοημοσύνη, που  είναι στελεχωμένη με 25 άτομα. Η τράπεζα εκπαιδεύει 250 εργαζόμενους στις εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης και σκοπεύει έως το τέλος του 2024 να αυξήσει τον αριθμό στους 600.

Ωστόσο υπογράμμισε ότι πρέπει να εστιάσουμε στην εκπαίδευση και στο reskilling του ανθρώπινου δυναμικού, ώστε η άνοδος της τεχνητής νοημοσύνης να συμβαδίσει με ρύθμιση και εκπαίδευση.

Τους επόμενους δύο μήνες θα είναι σε λειτουργία η ψηφιακή τράπεζα «snappy» της Πειραιώς, η οποία  θα απευθύνεται σε ένα κοινό, κυρίως νέων ανθρώπων, που δεν εξυπηρετείται από τα παραδοσιακά κανάλια της τράπεζας, σημείωσε ο κ. Θοδωρής Τζούρος  και συμπλήρωσε πως:  σήμερα το 98% των συναλλαγών μπορούν να γίνουν ψηφιακά, και τόνισε πως στην Τράπεζα Πειραιώς καταγράφηκε αύξηση 30% των συμμετοχών στο ebanking.

Οι πελάτες πλέον επισκέπτονται λιγότερο τα φυσικά καταστήματα σε σχέση με το παρελθόν, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι τράπεζες μπορούν να προχωρήσουν χωρίς αυτά, σημείωσε ο κ. Ιάκωβος Γιαννακλής και συμπλήρωσε:

«Η τράπεζα αξιοποιεί ενεργά την τεχνολογία (ανάλυση δεδομένων, τεχνητή νοημοσύνη) για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης του πελάτη και των εσωτερικών της διαδικασιών.

Ο ρόλος του καταστήματος καθίσταται κρίσιμος σε έναν ψηφιακό-φυσικό συνδυασμό (phygital), με τη μεγάλη πρόκληση για τις τράπεζες να είναι η αξιοποίηση του νέου ρόλου των καναλιών πωλήσεων και εξυπηρέτησης σε ένα συνδυαστικό μοντέλο μεταξύ καναλιών».

Διαβάστε επίσης:

Ιάκωβος Γιαννακλής: Η τεχνολογία ανοίγει νέα εποχή στον τραπεζικό τομέα

Καραμούζης (ΕΤΕ): «Η Εθνική πρωταγωνιστεί σε ESG και ψηφιακή καινοτομία»

Π. Μαραβέας: Μέσω της Εθνικής Τράπεζας χορηγείται 1 στα 3 στεγαστικά δάνεια