«Κενό μνήμης» ισχυρίστηκε ο σταθμάρχης Λάρισας κατά την μαραθώνια απολογία την Κυριακή, απαντώντας στην ερώτηση της ανακρίτριας για το κλειδί που ξέχασε να γυρίσει.

«Αυτό που θυμάμαι είναι πως σίγουρα δεν έδωσα εντολή να ακολουθήσει η αμαξοστοιχία την γραμμή ανόδου για Θεσσαλονίκη» φέρεται να ισχυρίστηκε ο 59χρονος σταθμάρχης στην ανακριτρια, λίγο πριν αποφασιστεί η προφυλάκισή του για το σιδηροδρομικό δυστύχημα που σημειώθηκε στα Τέμπη.

1

Υπενθυμίζεται ότι, με σύμφωνη γνώμη ανακρίτριας και εισαγγελέα, ο σταθμάρχης κρίθηκε προφυλακιστέος το βράδυ της Κυριακής, έπειτα από μια μαραθώνια κατάθεση 7,5 ωρών.

Ο 59χρονος δεν εμφανίστηκε με απολογητικό υπόμνημα και, σύμφωνα με πληροφορίες, απάντησε σε πλήθος ερωτήσεων της ανακρίτριας και του εισαγγελέα.

 «Με ομόφωνη γνώμη εισαγγελέα και ανακριτή ο κατηγορούμενος κρίθηκε προσωρινά προφυλακιστέος. Ήταν κάτι αναμενόμενο λόγω της σπουδαιότητας της υποθέσεως, του βάρους και των ευθυνών» τόνισε ο δικηγόρος του σταθμάρχη, Στέφανος Παντζαρτζίδης, προσθέτοντας: «Δυστυχώς, τώρα αρχίζουν όλα».

 «Ο κατηγορούμενος είπε τα πάντα: Τα πράγματα όπως ακριβώς έγιναν, χωρίς να φοβηθεί αν από την αναφορά αυτή προκύπτουν ευθύνες για τον εαυτό του ή όχι. Ο άνθρωπος ούτε έπινε ούτε γλένταγε. Πότε δεν εγκατέλειψε τη θέση του» τόνισε και υπογράμμισε ότι ο 59χρονος είναι σε τραγική κατάσταση.

Τι κατέθεσε ο άνθρωπος που άλλαξε τον μοιραίο σταθμάρχη 

Ο έμπειρος συνάδελφος του προφυλακισμένου 59χρονου, ο οποίος έσπευσε στο σταθμαρχείο Λάρισας μετά το δυστύχημα, έμεινε για περίπου 2,5 ώρες στο γραφείο της ανακρίτριας προκειμένου να καταθέσει από τη μεριά του όλες τις πληροφορίες που απαιτούνται για να σχηματιστεί πλήρης εικόνα για το τι συνέβη το βράδυ της τραγωδίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ άλλων, προσκόμισε το έγγραφο με το αρχικό πρόγραμμα υπηρεσιών των σταθμαρχών που είχαν ορισθεί για τον μήνα Φεβρουάριο.

Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα φέρεται να αναγράφονται συνολικά τρεις βάρδιες για το βράδυ της Τρίτης, οι οποίες ήταν 9ωρες: Πρωϊνή: 6.00 – 15.00, απογευματινή: 14.00 – 23.00, βραδινή: 22.00 – 7.00.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι δύο πρώτες βάρδιες προβλέπουν δύο μόνιμους σταθμάρχες, ενώ στην τρίτη και τελευταία προβλέπεται ένας.

Το έγγραφο που παρουσιάζεται, έχει χαρακτηριστεί ως «εξαιρετικά επείγον», έχει ημερομηνία 18 Αυγούστου 2022 και το έχει αποστείλει ο παραιτηθείς διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ στη Hellenic Train.

Στο έγγραφο αυτό, ο ΟΣΕ ζητάει από την εταιρεία να τεθεί σε εφαρμογή το σύγχρονο σύστημα ραδιοεπικοινωνίας που καλύπτει όλη τη διαδρομή από την Πάτρα στην Αθήνα, από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και από εκεί μέχρι τον Προμαχώνα.

Αυτό που ερευνάται είναι μια καταγγελία που αναφέρει ότι ο απογευματινός σταθμάρχης έφυγε μισή ώρα νωρίτερα από τη λήξη της βάρδιας, με αποτέλεσμα ο 59χρονος να είναι μόνος του λίγη ώρα πριν και τη στιγμή του μοιραίου δυστυχήματος.

Η ανακρίτρια που χειρίζεται τη σοβαρή υπόθεση, έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον και υπέβαλε πολλές ερωτήσεις σχετικά με τον ηλεκτρονικό πίνακα που έχουν μπροστά τους οι σταθμάρχες και, μεταξύ άλλων, δείχνουν πού βρίσκεται κάθε τρένο, με τις λειτουργίες και τις ενδείξεις του, και τον σταθμάρχη να εξηγεί με κάθε λεπτομέρεια όλα όσα θα έπρεπε να γνωρίζει.

Σημειώνεται ότι τα επόμενα 24ωρα ανοίγει η βεντάλια των καταθέσεων για να οριστικοποιηθεί η αλληλουχία των γεγονότων και να ανοίξει ο δρόμος για την έκδοση νέων ενταλμάτων σύλληψης, αν και εφόσον προκύψουν ατομικές ευθύνες.

Παραμένουν δύο αγνοούμενοι

Ολοκληρώθηκε το έργο συντονισμού στο πεδίο των δράσεων και ενεργειών μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη από το κυβερνητικό κλιμάκιο υπό τον υφυπουργό στον Πρωθυπουργό, Αρμόδιο για Θέματα Κρατικής Αρωγής και Αποκατάστασης από Φυσικές Καταστροφές, κ. Χρήστο Τριαντόπουλο.

Ένα έργο συντονισμού και παρακολούθησης δράσεων και ενεργειών, σε ένα πλαίσιο στενότατης συνεργασίας με την Περιφέρεια Θεσσαλίας, αλλά και όλους τους υπεύθυνους, αρμόδιους και εμπλεκόμενους φορείς. Με απόλυτο σεβασμό στα θύματα του τραγικού δυστυχήματος που συγκλόνισε την πατρίδα μας, και τις οικογένειές τους.

Για δύο αγνοούμενους του δυστυχήματος στα Τέμπη συνεχίζει το έργο της η Ελληνική Αστυνομία. Η μία αγνοούμενη έχει δηλωθεί, ενώ ο δεύτερος είναι αγνώστων προς το παρόν στοιχείων.

Συνολικά, 55 θύματα έχουν ταυτοποιηθεί επίσημα, έχουν παραδοθεί 51 σοροί και για τέσσερις έχει δρομολογηθεί η παραλαβή τους από τις οικογένειές τους.

Επίσης, 20 τραυματίες νοσηλεύονται σε τέσσερα νοσοκομεία, εκ των οποίων 7 σε ΜΕΘ, ενώ 61 τραυματίες έχουν εξέλθει της νοσηλείας τους.

Έρευνα για 4 συμβάσεις της ΕΡΓΟΣΕ

Η έρευνα αναζητά το ενδεχόμενο διάπραξης σοβαρότατων αδικημάτων όπως αυτό της απιστίας και ηθικής αυτουργίας σε αυτήν, από τις ανολοκλήρωτες συμβάσεις, τις ανανεώσεις και όλες τις κωλυσιεργίες που ουσιαστικά άφησαν ανεκτέλεστα μία σειρά από έργα.

Οι τέσσερις συμβάσεις αποτελούν ένα μέρος από το πλέγμα αναθέσεων που έχουν γίνει για υποδομές και μέτρα για την ασφάλεια της γραμμής.

Στο στόχαστρο της Οικονομικής Εισαγγελίας έχουν τεθεί:

1. Μία σύμβαση του 2005 που σχετίζεται σε εργασίες σηματοδότησης του εθνικού δικτύου

2. Δύο συμβάσεις του 2013 που αφορούν έργα ολοκλήρωσης και

3. Μία σύμβαση του 2015 που αφορά το σύστημα τηλεδιοίκησης ETCS

Οι συμβάσεις αφορούν διαφορετικά τμήματα του δικτύου.

 Για την σύμβαση 717 που ήρθε στην επικαιρότητα καθώς αφορά την τηλεδιοίκηση όπως και τις επεκτάσεις ή ανανεώσεις της, με αρχή το έτος 2014, η Οικονομική Εισαγγελία είχε διενεργήσει έρευνα η οποία κατέληξε σε αρχειοθέτηση καθώς δεν προέκυψαν ενδείξεις για τη διάπραξη του ερευνώμενου αδικήματος της απιστίας.

Ωστόσο πριν περίπου έναν χρόνο η δικογραφία ανασύρθηκε από το αρχείο, ενόψει νέων στοιχείων σχετικά με το σκέλος που αφορά τη διάθεση ευρωπαϊκών κονδυλίων, το οποίο ερευνάται πλέον από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία.

Διαβάστε επίσης

Οικονομική Εισαγγελέα: Έρευνα για 4 συμβάσεις της ΕΡΓΟΣΕ για έργα εκσυγχρονισμού που υπογράφηκαν από 2005 έως 2015

Δυστύχημα στα Τέμπη: Παραμένουν δύο αγνοούμενοι – Συνεχίζονται οι έρευνες από την ΕΛΑΣ