ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τέσσερις υποθέσεις διαδικτυακής απάτης εξιχνιάστηκαν από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, που σχημάτισε δικογραφία τακτικής διαδικασίας σε βάρος άνδρα, για απάτη μέσω Διαδικτύου και πλαστογραφία.
Προηγήθηκε καταγγελία σύμφωνα με την οποία, στο πλαίσιο αγοράς κινητού τηλεφώνου (smartphone) σε συμφέρουσα και δελεαστική τιμή, από γνωστή ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης, ο καταγγέλων κατέθεσε τα χρήματα για την ολοκλήρωση της αγοράς, αλλά ποτέ δεν παρέλαβε το κινητό τηλέφωνο.
Κατά την αστυνομική έρευνα-προανάκριση έγινε ψηφιακή έρευνα και ανάλυση των δεδομένων και στοιχείων της υπόθεσης και ακολούθησε αλληλογραφία με εμπλεκόμενες εταιρείες του εξωτερικού και τους παρόχους τηλεπικοινωνιών και Διαδικτύου.
Με τον τρόπο αυτόν ταυτοποιήθηκε η εμπλοκή του συγκεκριμένου ατόμου υπόθεση, αλλά και σε άλλες τρεις παρόμοιες περιπτώσεις διαδικτυακής απάτης.
Όπως προέκυψε, ο δράστης δρούσε:
- είτε μέσω απατηλών αγγελιών που δημοσιεύονταν σε ιστοσελίδες αγοραπωλησιών και σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου με την ιδιότητα του πωλητή εξαπατούσε ενδιαφερόμενους αγοραστές έξυπνων κινητών τηλεφώνων (smartphones), προσφέροντας εικονικά συσκευές σε ιδιαίτερα συμφέρουσες και δελεαστικές τιμές,
- είτε με την ιδιότητα του αγοραστή εξαπατούσε πωλητές έξυπνων κινητών τηλεφώνων (smartphones) και ειδών τεχνολογίας, αποστέλλοντάς τους πλαστογραφημένα αποδεικτικά κατάθεσης χρημάτων, απαιτώντας στη συνέχεια την αποστολή των αντικειμένων χωρίς να έχει γίνει η κατάθεση των χρημάτων.
Η δικογραφία που σχηματίστηκε υποβλήθηκε στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή.
Με αφορμή την υπόθεση αυτή, αλλά και ενόψει των διαδικτυακών αγορών κατά την εορταστική περίοδο, η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος συμβουλεύει τους χρήστες του Διαδικτύου:
Να αποφεύγουν οικονομικές συναλλαγές μέσω Διαδικτύου από κοινόχρηστους υπολογιστές, να προτιμούν τον προσωπικό τους υπολογιστή ή κάποιον για τον οποίο είναι βέβαιοι για το επίπεδο ασφάλειας.
Να προτιμούν ιστοσελίδες/διαδικτυακά καταστήματα που γνωρίζουν, με συνέπεια και εγκυρότητα στις υπηρεσίες τους και παρέχουν εγγυήσεις ασφάλειας.
Να βεβαιώνονται ότι το ηλεκτρονικό/διαδικτυακό κατάστημα που επιλέγουν για αγορές προϊόντων, μέσω Διαδικτύου, παρέχει βασικές πληροφορίες και τα πλήρη στοιχεία της ταυτότητάς του, όπως υποχρεούται (πχ έδρα καταστήματος, ύπαρξη φυσικού καταστήματος, στοιχεία επικοινωνίας, πολιτική επιστροφών, όροι αγορών, πολιτική απορρήτου κ.ά).
Να βεβαιώνονται ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα διαθέτει σύστημα ασφαλούς πληρωμής («λουκετάκι» στο κάτω μέρος της σελίδας και διεύθυνση που ξεκινά με https://) πριν προχωρήσουν σε οικονομική συναλλαγή μέσω της ιστοσελίδας.
Να αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται από αναδυόμενα (pop-ups) παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστες ιστοσελίδες.
Να μην παρέχουν προσωπικά ή οικονομικής φύσεως δεδομένα, αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια και αξιοπιστία της ιστοσελίδας.
Να αναζητούν τυχόν αξιολογικά σχόλια πελατών-άλλων χρηστών Διαδικτύου, καθώς και σχετικές κριτικές, πριν προχωρήσουν στη συναλλαγή, στις περιπτώσεις άγνωστων σε αυτούς διαδικτυακών καταστημάτων.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ιωάννα Τούνη: Απάντησε για την σέξι πόζα στο Μνημείο του Ολοκαυτώματος και έκανε τα πράγματα χειρότερα (video)
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αυξάνονται οι δόσεις για την πάγια ρύθμιση οφειλών προς το δημόσιο
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αυτή είναι η τελική τριάδα του GNTM – Ποια παίκτρια αποχώρησε; (video)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Το σαφάρι των 35 τρισ. – Γιατί οι επενδυτές δεν φοβούνται την Ελλάδα
- Πανικός στις Μαρίνες από τους ελέγχους σε θαλαμηγούς: Ανασφάλιστος ακόμη και ο πλοίαρχος σε πολυτελές σκάφος εφοπλιστή!
- Κερδισμένο το Airbnb στην Ελλάδα από την επιμήκυνση της σεζόν
- Novo Nordisk: Ο «βασιλιάς» στην αγορά της απώλειας βάρους χάνει το θρόνο του;