Την ημερομηνία έναρξης των πανελλαδικών εξετάσεων του 2023 αποκάλυψε, μιλώντας στην ΕΡΤ, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως διευκρινίζοντας ότι οι υποψήφιοι θα διαγωνιστούν στο πρώτο μάθημα την 1η Ιουνίου.

«Φέτος για πρώτη χρονιά δημοσιοποιήσαμε από την προηγούμενη χρονιά, για πρώτη φορά το πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων και το κάναμε από σεβασμό στους υποψηφίους, στους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, να υπάρχει επιτέλους από την Ελληνική πολιτεία ένας προγραμματισμός» είπε η υπουργός Παιδείας μιλώντας για τις πανελλαδικές εξετάσεις για τις οποίες τόνισε ότι «το πρόγραμμα των ειδικών εξετάσεων ξεκινάει την 1η Ιουνίου».

Η ημερομηνία έναρξης των Πανελλαδικών Εξετάσεων θα είναι η 1η Ιουνίου για τα ΕΠΑΛ και 2 Ιουνίου για τα ΓΕΛ, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Δίνοντας συνέχεια στο θέμα η κ. Κεραμέως δήλωσε: «Ακούσατε τον πρωθυπουργό, ο οποίος έχει μιλήσει για εκλογές Απρίλιο ή Μάιο. Δεν απαγορεύεται φαντάζομαι να κανείς εκλογές και πανελλαδικές, αλλά κανείς δεν θέλει να διαταράξει την ομαλή πορεία των εξετάσεων».

Μιλώντας για τον προγραμματισμό του υπουργείο αναφορικά με τις προσλήψεις εκπαιδευτικών, η κ. Κεραμέως ανέφερε ότι φέτος είναι μια ιδιαίτερη χρονιά καθώς έχουμε εκλογές.

Επομένως ο τρόπος με τον οποίο θα κινηθούν οι διαδικασίες στελέχωσης των σχολείων εξαρτάται από τον χρόνο των εκλογών.

«Σε κάθε περίπτωση τα σχολεία θα είναι στελεχωμένα. Το εάν θα είναι στελεχωμένα με κι άλλους μόνιμους ή αναπληρωτές θα το δούμε το επόμενο διάστημα, και ανάλογα με το πότε θα γίνουν οι εκλογές», είπε σημειώνοντας ότι κατά την διάρκεια των εκλογών σταματάνε οι υπηρεσιακές μεταβολές.

Η υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε επίσης στα νέα προγράμματα σπουδών και τα πολλαπλά βιβλία ενώ επισήμανε ότι στόχος είναι να μπορούν τα παιδιά να διδάσκονται με πιο διαδραστικό και κριτικό τρόπο και να μην μένουν μόνο στην αποστήθιση.

«Δημοσιοποιήσαμε τα προγράμματα σπουδών σε 166 μαθήματα. Να μιλήσουμε για παράδειγμα για την ιστορία, αφού δεν μαθαίνεις απ΄ έξω τι έκανε ο Καποδίστριας, θα σου λένε ότι είσαι ο Καποδίστριας και πρέπει να γράψεις μια ομιλία. Έτσι τα παιδιά καλούνται να διαχειριστούν ιστορικά γεγονότα με τον πιο διαδραστικό τρόπο. Όσο για το πολλαπλό βιβλίο. Μπορεί να υπάρχουν 3-4 βιβλία. Ο εκπαιδευτικός θα επιλέγει με ποιο βιβλίο θα γίνεται το μάθημα. Το παιδί μπορεί να διαβάζει το ένα βιβλίο, αλλά θα υπάρχουν διαθέσιμα και άλλα βιβλία ψηφιακά», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Πάμε σε προγράμματα που καλλιεργούν όχι την αποστήθιση, αλλά την κριτική σκέψη. Πρέπει να αλλάξει όλη η φιλοσοφία. Χρειάζεται ζύμωση με τους εκπαιδευτικούς. Μιλάμε για στροφή στην εκπαίδευση των γνώσεων. Από εκεί που εστιάζαμε στην μετάδοση της γνώσης, πάμε σε μια προσέγγιση πιο κριτική, πιο διαδραστική», πρόσθεσε.

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Αρχίζει την ερχόμενη εβδομάδα, σύμφωνα με το Νόμο 4823/2021, η ατομική αξιολόγηση, καθολικά και συστηματικά, πρώτη φορά μετά το 1982, όλων των εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, Διευθυντών, Προϊσταμένων σχολικής μονάδας ή Εργαστηριακού Κέντρου που παρέχουν διδακτικό έργο.

«Χρειάστηκαν τέσσερις δεκαετίες για να καταφέρουμε το αυτονόητο: να αξιολογηθούν οι εκπαιδευτικοί μας, σε μία καθαρά βελτιωτική διαδικασία, που θα αποφέρει μόνο οφέλη στους ίδιους, στα παιδιά μας, στο εκπαιδευτικό σύστημα, σε ολόκληρη την κοινωνία», σημείωσε η υπουργός Παιδείας.

Όπως τόνισε, πρόκειται για την υλοποίηση «μίας κομβικής μεταρρύθμισης», που «πολεμήθηκε μανιωδώς για 40 χρόνια από λίγους και θα λειτουργήσει ευεργετικά για όλους».

«Η αξιολόγηση, που εφαρμόζεται στη συντριπτική πλειονότητα των ευρωπαϊκών χωρών, αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά το τοπίο στην εκπαίδευση, αποτελώντας κρίσιμη παρακαταθήκη για τη σταθερή αναβάθμιση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος», επεσήμανε η υπουργός Παιδείας.

Σημειώνεται, ότι προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες, εισήχθησαν στη Βουλή επιπλέον νομοθετικές ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι οποίες προβλέπουν την ανάληψη υπηρεσίας, στις περιοχές όπου έχει ήδη ολοκληρωθεί η επιλογή και τοποθέτηση των Συμβούλων Εκπαίδευσης, οι οποίοι θα εκκινήσουν, σύμφωνα με το υπουργείο, άμεσα και κατά προτεραιότητα την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και συγκεκριμένα των νεοδιόριστων, καθώς η αξιολόγηση αποτελεί προϋπόθεση μονιμοποίησής τους.

Από το υπουργείο τονίζεται, επίσης, ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αποσκοπεί στη βελτίωση και την ανάδειξη του εκπαιδευτικού τους έργου και των καλών τους πρακτικών, καθώς και στον εντοπισμό τομέων στους οποίους ο εκπαιδευτικός χρήζει εστιασμένης επιμόρφωσης.

Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση υλοποιείται βασισμένη σε τρεις πυλώνες ως εξής:

1. Αξιολόγηση σχολικής μονάδας και αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου: Η τρέχουσα χρονιά είναι η δεύτερη χρονιά υλοποίησης, αφού ολοκληρώθηκε η πρώτη εφαρμογή της κατά το σχολικό έτος 2021-2022, με σχεδόν απόλυτη συμμετοχή των σχολείων, της τάξης του 99%.

2. Αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος – «ελληνική Pisa»: ολοκληρώθηκε ήδη ο πρώτος κύκλος -και προετοιμάζεται ο δεύτερος- των Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού Χαρακτήρα που διενεργήθηκαν στις 18 Μαΐου 2022, που αποτυπώνουν το βαθμό ανταπόκρισης των μαθητών στις εξεταζόμενες γνώσεις και δεξιότητες, σύμφωνα με τους στόχους που θέτουν τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών, σε 554 Σχολεία, Δημοτικά (ΣΤ’ τάξη) και Γυμνάσια (Γ’ τάξη), όλων των τύπων όλης της χώρας, με τη συμμετοχή 11.411 μαθητών/-τριών.

3. Ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών: εκκινεί άμεσα και εντός της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, όπως ήταν προγραμματισμένο.

Διαβάστε επίσης:

Θεοδωρικάκος: Ενισχύουμε με 600 νέους ειδικούς φρουρούς τα αστυνομικά τμήματα της Αττικής

ΚΥΣΕΑ: Νέος αρχηγός του πυροσβεστικού σώματος ο Γεώργιος Πουρναράς