ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Γιος του ζωγράφου Περικλή Βυζάντιου, ανατράφηκε σε οικογενειακό περιβάλλον το οποίο επηρέασε τους πνευματικούς και καλλιτεχνικούς του προσανατολισμούς. Σε ηλικία 16 ετών έγινε δεκτός στην ΑΣΚΤ.
Τον Δεκέμβριο του 1945 αναγκάστηκε στον εκπατρισμό, προκειμένου να αποφύγει τη δίνη του εμφυλίου. Ήταν ο νεότερος μεταξύ των 200 Ελλήνων επιβατών του θρυλικού μεταγωγικού Ματαρόα που οι δυο φιλέλληνες του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών, Οκτάβ Μερλιέ και Ροζέ Μιλιέξ με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης του άνοιξαν τον δρόμο προς την ελευθερία της σκέψης.
Στο Παρίσι, το οποίο έμελλε να γίνει η άλλη του πατρίδα, από την πρώτη στιγμή γνώρισε τη θαλπωρή και την καθοδήγηση στο φιλόξενο περιβάλλον του Δημήτρη Γαλάνη. Σύντομα συνδέθηκε με φιλία με τον Αλμπέρτο Τζακομέτι και με σπουδαίους καλλιτέχνες, όπως ο Πιερ Σουλάζ, o Σερζ Πολιακόφ κ.ά.
Κατά την καλλιτεχνική διαδρομή του, τρεις υπήρξαν οι σημαντικοί κύκλοι του έργου του, και σύμφωνα με αυτούς θα αναπτυχθεί η αναδρομική έκθεση:
- Η αφαιρετική περίοδος, η οποία διήρκεσε μέχρι το 1972 και ολοκληρώθηκε με μια αναδρομική έκθεση στο Μουσείο Galliera (1945-1972).
- Η περίοδος των μαυρόασπρων σχεδίων σε χαρτί, τα οποία εγκωμίασε με ένα εμβριθές και διορατικό κείμενο ο φιλόσοφος Μισέλ Φουκό (1972-1981).
- Η περίοδος των ανθρωποκεντρικών συνθέσεων, που άρχισε από το 1981 και διήρκεσε έως το τέλος της ζωής του, και παρουσιάστηκαν σε πλειάδα εκθέσεων διεθνώς (1981-2007).
«Ανεικονισμός και παραστατικότητα», Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Ανδρου. Διάρκεια: 30/6 – 22/9.
Γενική είσοδος: 5€, μειωμένο: 3€ (μαθητές, φοιτητές, εκπαιδευτικοί, πολύτεκνοι, στρατιώτες, κάτοχοι κάρτας Πολιτισμού, άτομα άνω των 65, άνεργοι)
Ελεύθερη είσοδος: παιδιά κάτω των 12 ετών, άτομα με ειδικές ανάγκες και ο συνοδός τους, εκπαιδευτικοί που συνοδεύουν σχολεία, φοιτητές και καθηγητές της Α.Σ.Κ.Τ. και των πανεπιστημιακών τμημάτων αρχαιολογίας και ιστορίας της τέχνης, μέλη του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών, μέλη της A.I.C.A., ICOM, ICOMOS, κάτοχοι κάρτας Ελευθέρας Εισόδου του ΥΠΠΟ, ξεναγοί, δημοσιογράφοι
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πικάσο στο Παγκράτι: Ανοίγει τις πύλες του το νέο μουσείο Γουλανδρή
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Καρέ-καρέ η δημιουργία του νέου μουσείου Γουλανδρή στο Παγκράτι (video)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ο Κανονισμός ΕΕ 2017/352 και η μεταμόρφωση των ευρωπαϊκών λιμένων: Διαφάνεια, ανταγωνιστικότητα και ασφάλεια στη σύγχρονη ναυτιλία
- Ουκρανία: Πραγματοποίησε το πρώτο χτύπημα με πύραυλο ATACMS σε ρωσικό έδαφος
- Μια απεργία έφαγε την ταραμοσαλάτα από τα ράφια στη Βρετανία και προκάλεσε σάλο στα social media
- Cenergy Holdings: Εξαιρετικά θετικές οι αντιδράσεις των αναλυτών στα ισχυρά αποτελέσματα του εννεαμήνου