• Fashion

    «Φτηνές συγκινήσεις»: Σχεδιαστής μόδας αφιερώνει τη νέα συλλογή του στα… fake news και το clickbait

    • NewsRoom


    Ποια είναι η σημερινή σχέση μεταξύ δημιουργών περιεχομένου, μέσων ενημέρωσης και του κοινού που αγαπά τα σκάνδαλα, είτε πραγματικά είτε ψεύτικα; Αυτή ήταν η πηγή έμπνευσης του Jeremy Scott για τη συλλογή Φθινόπωρο 2019, την οποία που παρουσίασε σε επίδειξη μόδας στο πλαίσιο της Εβδομάδας Μόδας της Νέας Υόρκης.

    Τα ρούχα ήταν όλα ασπρόμαυρα, ένας φόρος τιμής στις εφημερίδες με τυπωμένες κραυγαλέες φράσεις, όπως «Chaos» και «Scandal», «Tragedy», «Panic!» και «Psycho».

    Για τη εμπνευσμένη από τις εφημερίδες και τα tabloid συλλογή ο Αμερικανός σχεδιαστής συνεργάστηκε με την καλλιτέχνη Αλεξάντρα Μιρ για να δημιουργήσει φορέματα, παντελόνια, φούστες και μπερέ με σχέδια επιθετικά και εκκωφαντικά πρωτοσέλιδα από τις Post και New York Daily.

    Τα γυναικεία κομμάτια της συλλογής ήταν ρούχα για πάρτι, φουσκωτά τούλινα φορέματα που θύμιζαν χορό αποφοίτησης των 80’s, στυλάτες φούστες φορεμένες με δραματικά πέπλα, δερμάτινα τζάκετ και ένα φόρεμα με βολάν που έκλεισε το σόου με ένα ζευγάρι γάντια και αρβύλες.

    Τα μοντέλα είχαν βαμμένα ασπρόμαυρα τα μαλλιά και φορούσαν στο κεφάλι καπέλα, μπερέ ή τεράστιους φιόγκους.

    Στο στόχαστρο του Jeremy Scott βρέθηκαν οι διαδεδομένες έννοιες των ψεύτικων ειδήσεων και του clickbait, οι οποίες είναι υπερβολικά άφθονες όχι μόνο μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και σε όλο το διαδίκτυο. Ο σχεδιαστής εξήγησε ότι δεν στόχευε τόσο πολύ τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, αλλά περισσότερο στους δημιουργούς περιεχομένου με αμφιλεγόμενες πηγές και τους αναγνώστες που μοιράζονται και σχολιάζουν άρθρα που βασίζονται μόνο σε τίτλους. Η συμβιωτική σχέση μεταξύ των δημιουργών περιεχομένου και του κοινού στο κυνήγι για τις φτηνές συγκινήσεις και η ανταπόκριση σε άρθρα προτού να διαβαστούν, όπως διευκρίνισε ήταν το θέμα της συλλογής του.

    Ο ατελείωτος κατακλυσμός λέξεων-κλειδιών όπως το χάος, ο δολοφόνος, η κατάρρευση και το σκάνδαλο ξεχώρισαν στη θάλασσα των πρωτοσέλιδων που εμφανίστηκαν στην πασαρέλα. Το σύνθημα «End is Near» (Το τέλος είναι κοντά) εμφανίστηκε πολλές φορές στις πλάτες των τζάκετ και ήταν ανοιχτό για ερμηνεία, πολιτική ή άλλη.

    Η επίδειξη μόδας είχε ως μουσική επένδυση το «Controversy» του Prince του 1981, ένα τραγούδι που είχε γράψει ο τραγουδιστής ως απάντηση σε δημοσιεύματα των tabloid εναντίον του.

    «Αυτό είναι το σχόλιό μου για το πού είμαστε ως πολιτισμός», δήλωσε ο Scott στα παρασκήνια, σύμφωνα με το WWD. «Εμείς ως άνθρωποι έχουμε μια εμμονή για τους σκανδαλώδεις τίτλους, με ψευδείς υποθέσεις, με τo clickbait. Πήρα όλα αυτά … τα σκουπίδια … και προσπάθησα να κάνω κάτι όμορφο» εξήγησε. Δεν είναι το θέμα τα ίδια τα μέσα μαζικής ενημέρωσης (συλλέγει τα αγαπημένα του εξώφυλλα της Post εδώ και χρόνια) όσο η όρεξη του κοινού για καταστροφή.

    Είναι το πόσο γρήγορα μπορεί να ταξιδέψει, να αλλάξει την πραγματικότητα των ανθρώπων και να τους εξοργίσει, αντί να δείχνουν κατανόηση και συμπόνια» ανέφερε.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ποιοι είναι αυτοί που την πατάνε περισσότερο με τα fake news; Μία έρευνα «αποκαλύπτει»

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: FT: Η ΕΕ στον «πόλεμο» των fake news εν όψει ευρωεκλογών



    ΣΧΟΛΙΑ