«Αναλογική δικαιοσύνη» αναμένεται να επέλθει σε ό,τι αφορά στη μετακίνησή μας από εδώ και στο εξής, καθώς όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, έρχεται η νέα ρύθμιση των αναλογικών διοδίων και εισιτηρίων μετακίνησης. αυτό πρακτικά σημαίνει ότι κάθε πολίτης θα πληρώνει αναλογικά με τη διαδρομή που διανύει, αντίθετα με ό,τι συνέβαινε έως τώρα, που πλήρωνε ένα προκαθορισμένο ποσό, ανεξάρτητα με την απόσταση που κάλυπτε.
Ο Υπουργός, μιλώντας στο ραδιόφωνο News24/7, διευκρίνισε ότι η νέα λογική κοστολόγησης θα αφορά τόσο στα διόδια, όσο και στα εισιτήρια των λεωφορείων.
Πιο συγκεκριμένα, αναλογικά ηλεκτρονικά διόδια θα εφαρμοστούν στους αυτοκινητοδρόμους, τα οποία θα μετρούν την απόσταση που θα διανύει κάθε όχημα και θα ζητούν ανάλογο αντίτιμο. Την ίδια στιγμή, ανάλογη πρακτική θα εφαρμόζεται και στα λεωφορεία. «Η κάθε διαδρομή θα περιλαμβάνει αναλογικό εισιτήριο, χρέωση ανάλογα με τη μετακίνηση. Αν κάποιος δηλαδή διανύει 80 χλμ απόστασης ή 20χλμ ή 5χλμ, να έχει την αντίστοιχη χρέωση» είπε ο κ. Σπίρτζης.
Ταυτόχρονα, κατά το επόμενο διάστημα αναμένεται να κυκλοφορήσουν στους δρόμους και εκατοντάδες καινούρια λεωφορεία και συγκεκριμένα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. «Τις επόμενες 10-15 μέρες θα βγει ο διαγωνισμός, που αφορά σε 350 λεωφορεία για τη Θεσσαλονίκη και μεγαλύτερο αριθμό για την Αθήνα. Ο διαγωνισμός θα γίνει κεντρικά από το υπουργείο, θα περιλαμβάνει τη συντήρηση και τα ανταλλακτικά».
Παράλληλα εκατοντάδες καινούργια λεωφορεία θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
«Τις επόμενες 10-15 μέρες θα βγει ο διαγωνισμός που αφορά 350 λεωφορεία για τη Θεσσαλονίκη και μεγαλύτερο αριθμό για την Αθήνα. Ο διαγωνισμός θα γίνει κεντρικά από το υπουργείο, θα περιλαμβάνει τη συντήρηση και τα ανταλλακτικά».
Σε ό,τι αφορά το τραμ, του οποίου μεγάλο μέρος της κυκλοφορίας έχει διακοπεί λόγω των έργων που γίνονται στο κομμάτι του Ιλισσού, ο Υπουργός διαβεβαίωσε ότι «γίνεται μελέτη από την ΕΥΔΑΠ για το υδραυλικό μέρος του αντιπλημμυρικού έργου, για το άνοιγμα του Ιλισσού, ένα τμήμα του θα ανοιχτεί πάλι, τα κλειστά ρέματα ανοίγουν πάλι, το τραμ θα πάει στο κέντρο της Αθήνας, ενώ υπάρχει και εναλλακτική λύση».