ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ανέφερε ακόμη ότι δεν έχει εντολή να υπογράψει το διάταγμα περί έκδοσης του νόμου επικύρωσης, επειδή ένας από τους άξονες της πολιτικής του στο εκλογικό πρόγραμμα του 2014 ήταν ότι δεν αποδέχεται την αλλαγή του Συντάγματος για να αλλάξει το συνταγματικό όνομα.
«Δεν δέχομαι ιδέες ή προτάσεις που θα έθεταν σε κίνδυνο τη μακεδονική εθνική ταυτότητα, την ιδιαιτερότητα του μακεδονικού έθνους, τη μακεδονική γλώσσα και το μακεδονικό μοντέλο συνύπαρξης. Στις προεδρικές εκλογές, 534.910 πολίτες ψήφισαν υπέρ αυτού του εκλογικού προγράμματος και με εξέλεξαν ως Πρόεδρο της Δημοκρατίας της Μακεδονίας. Η συμφωνία υπερβαίνει το πεδίο εφαρμογής των ψηφισμάτων 817 (1993) και 845 (1993) του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών, διότι αναφέρεται στη ‘διαφορά ως προς το όνομα του κράτους’ και όχι στις ‘διαφορές’, για τις οποίες μιλάει η συμφωνία αυτή» τόνισε ο Ιβανόφ.
Και συμπλήρωσε: «Αυτή η συμφωνία φέρνει τη Δημοκρατία της Μακεδονίας σε θέση υποταγής και εξάρτησης από άλλη χώρα, δηλαδή τη Δημοκρατία της Ελλάδας. Και σύμφωνα με το άρθρο 308 του Ποινικού Κώδικα, ‘πολίτης ο οποίος φέρνει τη Δημοκρατία της Μακεδονίας σε κατάσταση υποταγής ή εξάρτησης από άλλο κράτος τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον πέντε ετών’. Η νομιμοποίηση αυτής της συμφωνίας δημιουργεί νομικές συνέπειες που αποτελούν τη βάση για την τέλεση ενός εγκλήματος».
Μετά την -αναμενόμενη- αυτή εξέλιξη, το νομοσχέδιο επιστρέφει στο κοινοβούλιο, όπου πρέπει να περάσει με την απόλυτη πλειοψηφία του Σώματος (61 βουλευτές). Αν συμβεί αυτό -κάτι που είναι και το πιθανό- ο Ιβανόφ δεν θα έχει εκ νέου το δικαίωμα να ασκήσει βέτο και έτσι το επόμενο βήμα θα είναι το δημοψήφισμα που έχει προαναγγείλει ο πρωθυπουργός Ζόραν Ζάεφ το φθινόπωρο.