Τα μέλη της Ένωσης Νοσηλευτών Ελλάδας (ΕΝΕ) είναι εξοργισμένοι με τους δημιουργούς της διαφήμισης για την εθελοντική αιμοδοσία, όπως και με τους εντολείς της, το υπουργείο Υγείας και το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας (ΕΚΕΑ). Φτήνια, χαμηλή αισθητική, σεξιστικά μηνύματα, σπίλωση της τιμής και της υπόληψης του κλάδου των νοσηλευτών στο βωμό της δημιουργίας εντυπώσεων και «ντόρου» υπό την επίφαση της προώθησης της εθελοντικής αιμοδοσίας χαρακτηρίζουν τη διαφήμιση, σύμφωνα με την Ενωση Νοσηλευτών Ελλάδας.

Οι εκπρόσωποι των νοσηλευτών δημόσιου και ιδιωτικού τομέα με υπόμνημα τους διαμαρτύρονται για την προσβολή και τον υποβιβασμό του Νοσηλευτικού Επαγγέλματος και ζητούν από όλους τους εμπλεκόμενους να απαγορευτεί το διαφημιστικό σποτ ή να κοπούν οι επίμαχες σκηνές αλλά και να επιβληθούν κυρώσεις στο ΕΚΕΑ. Το δεδομένο πως ο εντολέας για τη δημιουργία του διαφημιστικού μηνύματος είναι νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, που εποπτεύεται από το υπουργείου Υγείας εγείρει κατά την ΕΝΕ σοβαρά ζητήματα νομιμότητας.

Όπως καταγγέλλει παραβιάζονται τουλάχιστον πέντε άρθρα του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης-Επικοινωνίας (άρθρα 1, 2, 4 12, 23).

«Στο διαφημιστικό αυτό σποτ, από το λεπτό 00:36 ως το 01:16 εμφανίζεται ιατρός που πραγματοποιεί καρδιοπνευμονική ανάταξη- απινίδωση με την «αρωγή» δύο Νοσηλευτριών, με όλως προκλητική εμφάνιση, που έχουν μάλιστα προσκολληθεί στον ιατρό, τον θωπεύουν, τον απαλλάσσουν από το (περιττό) «βάρος» του στηθοσκοπίου και γενικώς τον κοιτούν με λάγνο ύφος, όλο υποσχέσεις για την «ανταμοιβή» που του αξίζει, λόγω του ότι έσωσε μια ανθρώπινη ζωή, ενώ εκείνος ήδη λύνει τη γραβάτα του.

Η εμφάνιση των Νοσηλευτριών είναι όμοια με την εμφάνιση πρωταγωνιστριών ερωτικού περιεχομένου- ανοικτά τα πάνω κουμπιά της νοσηλευτικής ρόμπας, εσώρουχα σε κοινή θέα, κόκκινες γόβες, μαλλιά και μακιγιάζ έντονο κλπ- ενώ η αφήγηση με παρόμοιο ύφος και η αναφορά της φράσης «μπορεί να μην έγινες γιατρός, όπως σου έλεγε η μαμά», σε συνδυασμό με το γεμάτο φθόνο βλέμμα του πρωταγωνιστή, ολοκληρώνουν την εικόνα της φτήνιας και της χαμηλής αισθητικής» αναφέρεται στο υπόμνημα- καταγγελία της ΕΝΕ.

«Η ανωτέρω διαφήμιση αποτελεί κατάφωρη προσβολή του νοσηλευτικού επαγγέλματος, καθώς μεταδίδει ξεκάθαρα ένα απόλυτα σεξιστικό μήνυμα, υποβιβάζοντας τον επιστήμονα Νοσηλευτή και Νοσηλεύτρια σε πρωταγωνιστές ερωτικής ταινίας και αρμόδιο μόνο να κρατά το στηθοσκόπιο του ιατρού. Η εμφάνιση και η όλη παρουσίαση των Νοσηλευτριών της διαφήμισης είναι όλως εξευτελιστική και προσβλητική και τα μηνύματα που μεταδίδονται στο κοινό μας θίγουν ανεπανόρθωτα» τονίζει η ΕΝΕ.

Σύμφωνα με το θεσμικό επιστημονικό όργανο των Ελλήνων νοσηλευτών, «αποτελεί χρέος η υπεράσπιση της τιμής και της αξιοπρέπειας των χιλιάδων επιστημόνων Νοσηλευτών και Νοσηλευτριών, νοσηλευτών με μεταπτυχιακά και διδακτορικά που ξεπερνούν κάθε μέρα τον εαυτό τους, εργαζόμενοι σε άθλιες συνθήκες, των Νοσηλευτών που με τεράστιες ελλείψεις υλικών και προσωπικού στηρίζουν το ΕΣΥ, και των Νοσηλευτών που αγωνίζονται καθημερινά στον ιδιωτικό τομέα και σε κάθε μετερίζι, χωρίς κανένας μισθός (και δη ο κατώτατος) να μπορεί να αποτελέσει επαρκή ανταμοιβή για την προσφορά και το έργο τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

http://www.mononews.gr/apistefto-vinteo-tou-ekea-gia-tin-emodosia-sexi-nosokomes/51025