Σε μία εποχή όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος παγκοσμίως έναντι των συμβατικών, κυρίως λόγω περιβαλλοντικών ανησυχιών που συνδέονται με την κλιματική αλλαγή, η Ελλάδα έχει μείνει πίσω.
Αυτό βέβαια δεν αποτελεί έκπληξη, αφού πρόκειται για μία σχετικά νέα τεχνολογία και, όπως καλά γνωρίζουμε, οι τεχνολογίες που αναπτύσσονται σήμερα στον δυτικό κόσμο χρειάζονται αρκετά χρόνια για να ενσωματωθούν στην ελληνική πραγματικότητα. Έτσι, ελάχιστοι είναι σήμερα οι σταθμοί φόρτισης που μπορεί να βρει κανείς αν έχει ηλεκτρικό αυτοκίνητο και θέλει να το «γεμίσει», όχι μόνο στην Αθήνα, αλλά και σε όλη την Ελλάδα.
Λαμπρή εξαίρεση σε αυτήν την εικόνα αποτελεί η Ιόνια Οδός, ο πρώτος ελληνικός αυτοκινητόδρομος που, λαμβάνοντας υπόψη την τάση του μέλλοντος, είναι φιλικός προς τα ηλεκτρικά οχήματα.
Στα 196 χιλιόμετρα της Ιόνιας Οδού, που ενώνει τα Ιωάννινα με το Αντίρριο σε μόλις 1 ώρα και 40 λεπτά, υπάρχουν οκτώ σημεία φόρτισης σε αμφίπλευρους και μονόπλευρους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ).
Έτσι, ένας οδηγός που έχει επιλέξει ηλεκτρικό αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις του δεν χρειάζεται, όταν χρησιμοποιεί την Ιόνια Οδό, να ανησυχεί για την αυτονομία του οχήματός του καθώς, με μια στάση σε όποιο ΣΕΑ επιθυμεί, μπορεί να ξεκουραστεί ή να πιει έναν καφέ και να φορτίσει το αυτοκίνητό του.
Τα σημεία φόρτισης έχουν τοποθετηθεί σε πρατήρια της Avin και της Shell, και συγκεκριμένα: δύο στον αμφίπλευρο ΣΕΑ Ευηνοχωρίου, δύο στον αμφίπλευρο ΣΕΑ Φιλιππιάδας, δύο στον αμφίπλευρο ΣΕΑ Επισκοπικού, ένας στον ΣΕΑ Αμβρακίας, στο ρεύμα προς Ιωάννινα, και ένας στον ΣΕΑ Αμφιλοχίας, στο ρεύμα προς Αντίρριο. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ο σταθμός ταχυφόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον ΣΕΑ Φιλιππιάδας ήταν ο πρώτος που έκανε την εμφάνισή του σε ελληνικό αυτοκινητόδρομο.
Οι περισσότεροι φορτιστές είναι δυναμικότητας 50 KWh και μπορούν να φορτίσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο 80% της μπαταρίας σε περίπου 20 λεπτά.
Μόνο θετικό είναι το γεγονός ότι ένας ελληνικός αυτοκινητόδρομος επενδύει στο μέλλον και υιοθετεί από τώρα μία τεχνολογία που θα μας απασχολήσει αρκετά.