Είναι εξαιρετικά πιθανό σήμερα να κρίθηκε το φετινό πρωτάθλημα υπέρ του Φερστάπεν. Ο Λεκλέρκ για 3η φορά μετά την Ισπανία και το Αζερμπαϊτζάν βρέθηκε να εγκαταλείπει ενώ ήταν επικεφαλής του αγώνα.
Αν κάνει κάποιος έναν απλό πολλαπλασιασμό αν η Ferrari είχε πάρει αυτές τις 3 νίκες πιθανόν ο Λεκλέρκ τώρα να ήταν επικεφαλής της κούρσας του πρωταθλήματος. Με 63 βαθμούς διαφορά ο Φερστάπεν μπορεί να επαναπαυτεί τώρα για κάποιους αγώνες στη 2η θέση χωρίς μεγάλη προσπάθεια και ανησυχία.
Το σημερινό λάθος του Λεκλέρκ θυμίζει αρκετά αυτό του Φέτελ στη Γερμανία το 2018 όπου επίσης κρίθηκε το πρωτάθλημα για τη Ferrari.
Ας δούμε όμως πως εξελίχθηκε και που εν τέλει κρίθηκε ο σημερινός αγώνας.
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Λεκλέρκ να διατηρεί το προβάδισμα και το Φερστάπεν να κολλάει πίσω του μετά τους πρώτους γύρους. Ο Ολλανδός μέσα στο DRS του Μονεγάσκου, προσπαθούσε ανεπιτυχώς να βρεθεί σε απόσταση βολής για να επιχειρήσει προσπέρασμα. Πιο πίσω ο Χάμιλτον εκκινώντας καλύτερα είχε πάρει την 3η θέση και με σχετική άνεση κράτησε τον Πέρεζ πίσω του.
Μετά τον 14o γύρο ο Λεκλέρκ κατάφερε να βγάλει το Φερστάπεν από το DRS του και να πάρει μια ανάσα. Η αντίδραση από τη Red Bull ήταν να τραβήξουν τον Ολλανδό οδηγό στα πιτ για αλλαγή ελαστικών. Δεν πρόλαβαν όμως γιατί στον 18ο γύρο ο Λεκλέρκ έχασε τον έλεγχο και βγήκε στη στροφή 11. Στην ενδοεπικοινωνία ακούστηκε πολύ απογοητευμένος. Μετέπειτα μιλώντας στους δημοσιογράφους παραδέχτηκε το λάθος τονίζοντας: «Εάν κάνω τέτοια λάθη δε μου αξίζει το πρωτάθλημα».
Οι υπόλοιποι οδηγοί ενώ βρισκόταν στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας, ωσότου απομακρυνθεί η Ferrari του Λεκλέρκ, μπήκαν στα πιτ και άλλαξαν ελαστικά. Ο Φερστάπεν έβγαλε τη μέση γόμα, έβαλε τη σκληρή γόμα και έκανε έναν υγιεινό περίπατο ως τον 53ο γύρο όπου πήρε μια ακόμη καρό σημαία, την 7η φετινή. Πίσω του κρατήθηκε ο Χάμιλτον παρότι δεν δούλευε το δοχείο με τα υγρά αναπλήρωσης σ’ έναν αγώνα με πολύ ζέστη και ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες. Είναι η πρώτη φορά που ένας οδηγός της Mercedes ανεβαίνει φέτος στην 2η θέση του βάθρου και η πρώτη φορά που ανεβαίνουν και οι δυο οδηγοί της Γερμανικής εταιρείας στο βάθρο.
Ο Ράσελ κατάφερε να προσπεράσει τον Πέρεζ στην επανεκκίνηση μετά το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο είχε εμφανιστεί λόγω εγκατάλειψης της Alfa Romeo του Ζου. Νωρίτερα οι δυο τους είχαν τζαρτζαριστεί στα φρένα για την 8η στροφή της πίστας χωρίς οι αγωνοδίκες να δουν κάτι μεμπτό. Ο Πέρεζ έκανε λάθος «τον πήρε ο ύπνος» και δεν μπόρεσε να κρατήσει τη θέση του στο βάθρο. Πιο πίσω ο Σάινθ δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί την ταχύτητα της Ferrari για κάτι περισσότερο από την 5η θέση. Ο Ισπανός εκκινούσε τελευταίος αλλά λάθη στις λεπτομέρειες όπως στην επικίνδυνη έξοδό του από τα πιτ οριοθέτησαν τη δυναμική του.
Το Γαλλικό GP μας έδωσε μερικά συμπεράσματα: Το DRS δεν ήταν αρκετά ισχυρό για να προσπεράσει κανείς στα ίσα. Οι Red Bull δεν μπορούσαν να περάσουν ούτε τη Ferrari, ούτε τη Mercedes. Εντυπωσιακή ήταν η μάχη Alpine McLaren με τον Αλόνσο να τερματίζει 6ος και τον Οκόν να προσπερνά το Ρικιάρντο και να ανεβαίνει 8ος την τελευταία στιγμή. Έτσι η γαλλική ομάδα πήρε κεφάλι στην μάχη της 4ης θέσης του πρωταθλήματος κατασκευαστών με διαφορά 4 βαθμών από τη McLaren. Η Mercedes είναι στην 3η θέση και έφτασε στους 270 βαθμούς μόλις 44 πίσω από τη δεύτερη Ferrari που είδε τη διαφορά από την κορυφή να ανοίγει στους 82 βαθμούς. Επόμενος αγώνας την ερχόμενη Κυριακή το Ουγγρικό GP.
Συνολική η σημερινή κατάταξη ήταν: