Η κατακραυγή που δέχθηκε το εστιατόριο ανάγκασε την Tripadvisor να διακόψει τη λειτουργία της.

Viral έγινε ακόμη ένας λογαριασμός εστιατορίου, που ζητούσε ένα υπέρογκο ποσό για την δυσανάλογα μικρή και οικονομική ποσότητα φαγητού που πρόσφερε και αυτή τη φορά δεν ήταν στην Ελλάδα!

Τα φαινόμενα των παράλογων λογαριασμών που μοιράζονται σε τουρίστες φαίνεται πως δεν είναι ελληνική πατέντα, αφού το νέο περιστατικό έλαβε χώρα σε γνωστό μαγαζί στο κέντρο της Ρώμης, στην Ιταλία.

Πιο συγκεκριμένα, η είδηση άρχισε να κάνει το γύρο του διαδικτύου, όταν δύο Ιάπωνες τουρίστες κατηγόρησαν το ιταλικό εστιατόριο ότι τους ανάγκασε να πληρώσουν το εξωφρενικό ποσό των 430 ευρώ, λογαριασμός ο οποίος αναλογούσε σε παραγγελία που περιελάμβανε δύο πιάτα σπαγγέτι και ψάρια και νερό!

Ο λογαριασμός που πλήρωσαν οι δύο Ιάπωνες τουρίστες

Οι δύο Ιάπωνες τράβηξαν φωτογραφία τον λογαριασμό και τον ανήρτησαν στο διαδίκτυο, όπου αναπαρήχθη γρήγορα, με αποτέλεσμα να γίνει viral. Αξίζει να αναφερθεί ότι η δημοσίευσή της ξεκίνησε από το Facebook και κατέληξε να δημοσιευθεί και στο Tripadvisor, όπου τα σχόλια ήταν ποικίλα. Όπως αποδεικνύεται, πρόκειται για το εστιατόριο Antico Caffe di Marte, που βρίσκεται κοντά στο Castel Sant’Angelo, στον πνεύμονα της ιταλικής πρωτεύουσας.

Όπως φαίνεται στην απόδειξη που δημοσίευσαν οι τουρίστες, το εστιατόριο έχει χρεώσει 350 ευρώ για το φαγητό και 60 ευρώ για το κουβέρ και το πουρμπουάρ.

Μπλόκαρε τα σχόλια η Tripadvisor

Αξίζει να αναφερθεί ότι, μετά τις εκτεταμένες αντιδράσεις που προκλήθηκαν από τη δημοσιοποίηση της εν λόγω απόδειξης στην πλατφόρμα της Tripadvisor, η εφαρμογή αναγκάστηκε να διακόψει προσωρινά τη λειτουργία σχολίων για το συγκεκριμένο εστιατόριο, με τον ισχυρισμό ότι πολλοί από εκείνους που καταχωρούσαν κριτικές δεν είχαν καμία προσωπική εμπειρία.

Antico Caffe di Marte
Συγκεκριμένα, η ανακοίνωση της Tripadvisor ανέφερε:

«Λόγω ενός πρόσφατου γεγονότος που έχει προσελκύσει την προσοχή των μέσων ενημέρωσης και έχει προκαλέσει μια εισροή κριτικών που δεν περιγράφουν, όμως, εμπειρίες από πρώτο χέρι, έχουμε αναστείλει προσωρινά την δημοσίευση νέων σχολίων για αυτή την καταχώρηση».

Η ζημιά που έχει προκληθεί, ωστόσο, είναι ήδη σοβαρή, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των κριτικών που έχουν παραμείνει στην πλατφόρμα χαρακτηρίζουν το εστιατόριο ως «απαίσιο» με τους πελάτες να το χαρακτηρίζουν «απάτη», «κλοπή» και «ανέντιμο».

Που εντοπίστηκε η «απάτη» της υπερχρέωσης

Κατόπιν αναζήτησης σχετικά με το πώς αιτιολογείται η ομολογουμένως «βαριά» χρέωση του εστιατορίου, προέκυψε ότι στον τιμοκατάλογο, τα ψάρια εμφανίζονται να έχουν κόστος 6,5 ευρώ. Η συγκεκριμένη τιμή, όμως, δεν αντιστοιχεί στην μερίδα του φαγητού, αλλά σε ποσότητα 100 γραμμαρίων ψαριού. Κατά συνέπεια, μια μερίδα ψάρι, που ζυγίζει πολλαπλάσια από 100 γραμμάρια καταλήγει να έχει δυσβάσταχτο κόστος για τον πελάτη.

Η συγκεκριμένη λεπτομέρεια δεν είναι επαρκώς διευκρινισμένη, με αποτέλεσμα αρκετοί πελάτες να παραγγέλνουν ψάρι, για παράδειγμα ενός κιλού και να καταλήγουν να χρεώνονται 65 ευρώ μόνο για ένα πιάτο.

Η αντίδραση του εστιατορίου

Αμέσως μετά τις οξείες αντιδράσεις που προκλήθηκαν για τον υπέρογκο λογαριασμό, το εστιατόριο έσπευσε να απαντήσει επί του ζητήματος. Μιλώντας στην ιταλική εφημερίδα Corriere della Sera, οι υπεύθυνοι του εστιατορίου υποστήριξαν ότι: «Το μενού είναι ξεκάθαρο, ο λόγος για τον οποίο οι Γιαπωνέζοι τουρίστες πλήρωσαν αυτή την τιμή είναι επειδή δεν παρήγγειλαν μόνο σπαγγέτι αλλά και ψάρια, τα οποία ήταν ολόφρεσκα. Οι πελάτες μάλιστα, τα επέλεξαν».

Αξίζει να σημειωθεί ότι το περιστατικό αυτό έχει θορυβήσει τον ιταλικό εμπορικό σύλλογο, εγείροντας τον προβληματισμό για την συνέχεια μιας σειράς τέτοιων περιστατικών που έχουν γίνει ευρέως γνωστά μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ο Κλαούντιο Πίκα, επικεφαλής της Ιταλικής Ομοσπονδίας Δημόσιων και Τουριστικών Εμπόρων, δήλωσε ότι αυτό το τελευταίο περιστατικό στη Ρώμη είναι «πολύ σοβαρό». «Βλάπτει σε μεγάλο βαθμό την εικόνα των εστιατορίων στην Ρώμη. Ζητάμε από την αστυνομία και την τουριστική αστυνομία της Ρώμης να παρέμβει και να τους καταβάλει μεγάλο πρόστιμο, όπως την αφαίρεση της άδειας ή την ποινική τους δίωξη», συμπλήρωσε.

Αξίζει να σημειωθεί ότι νωρίτερα, κατά την περίοδο του καλοκαιριού, ένα παρόμοιο περιστατικό έλαβε χώρα στην Ελλάδα, όταν δύο Αμερικανοί τουρίστες δημοσίευσαν έναν λογαριασμό εστιατορίου στην Μύκονο, το οποίο τους ζητούσε να καταβάλλουν το ποσό των 836 ευρώ για 6 μερίδες καλαμαράκια. Το εν λόγω περιστατικό είχε λάβει εξίσου ευρεία έκταση, με έντονες αντιδράσεις, ενώ και σε αυτή την περίπτωση το εστιατόριο είχε σπεύσει να διευκρινίσει ότι το ψαρικό ήταν ολόφρεσκο και ότι η χρέωση στον τιμοκατάλογο ήταν σαφής.

Λίγο αργότερα, ακόμη μια απόδειξη της Μυκόνου έγινε viral, όταν, σε εστιατόριο που επισκέφθηκε γνωστός πυγμάχος, του ζήτησαν να πληρώσει 920 ευρώ για μια μπριζόλα.