ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Η Τζούλια Δημακοπούλου ίδρυσε την γκαλερί “Νέες Μορφές” στην οδό Βαλαωρίτου, που λειτούργησε από το 1959 έως και το 2009, προωθώντας καταξιωμένους αλλά και ανερχόμενους καλλιτέχνες, με εκθέσεις και συνεργασίες με επιμελητές και ιστορικούς τέχνης.
Μαζί με τους βασικούς συντελεστές της γκαλερί, ίδρυσε το Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης -του οποίου υπήρξε διευθύντρια-, με σκοπό τη συγκέντρωση αρχειακού υλικού για την καταγραφή της πορείας της ελληνικής τέχνης από το 1945 έως τις μέρες μας. Το iset πέρασε, μέσω δωρεάς, το 2022, στην Εθνική Πινακοθήκη ως φόρος τιμής στην ανάγκη διαφύλαξης και προώθησης της σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Τον Δεκέμβριο του 2017 εγκαινιάστηκε στο Ινστιτούτο η εικαστική έκθεση “Μνήμες” με έργα της.
Η Τζούλια Δημακοπούλου πρωτοστάτησε στη δημιουργία της Art Athina, της πρώτης μεγάλης φουάρ σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα, που έγινε πραγματικότητα χάρη στις προσπάθειές της και του Πανελλήνιου Σύνδεσμου Αιθουσών Τέχνης, του οποίου υπήρξε πρόεδρος για 18 χρόνια.
“Η παρακαταθήκη της Δημακοπούλου δεν είναι μόνο το έργο που άφησε πίσω της, αλλά και το ήθος και η αφοσίωσή της στην τέχνη, στην εκπαίδευση και στη διασφάλιση ότι το ελληνικό καλλιτεχνικό τοπίο θα συνεχίσει να εξελίσσεται και να εμπνέει τις επόμενες γενιές”, ανέφερε σε ανακοίνωσή του στο Facebook το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ).
Διαβάστε επίσης:
Madame Clicquot: Η γυναίκα που έφερε την επανάσταση στις σαμπάνιες έγινε ταινία
Λίνα Μενδώνη: Υπεγράφη η Συμφωνία Πολιτιστικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου
Θεσσαλονίκη: Ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες για την κατασκευή του Μουσείο Ολοκαυτώματος