Η απόφαση να τεθεί σε αργία στερείται νομικής βάσεως, υποστηρίζει ο επιθεωρητής του ΟΣΕ ο οποίος ελέγχεται για την τοποθέτηση του άπειρου σταθμάρχη στη Λάρισα.

Την ίδια ώρα, πληροφορίες αναφέρουν πως ζήτησε και πήρε αναρρωτική άδεια ενός μήνα την επομένη του δυστυχήματος στα Τέμπη.

1

Υπενθυμίζεται πως ο ΟΣΕ ανακοίνωσε ότι ο επιθεωρητής Λάρισας έχει τεθεί σε αργία μέχρι τη διεξοδική διερεύνηση της καταλληλότητας και επιλογής του σταθμάρχη. Ωστόσο, ο επιθεωρητής, με καταγωγή  από τον Βόλο, θεωρεί πως η απόφαση να τεθεί σε αργία στερείται νομικής βάσης και περιμένει να απαντήσει αφού έρθει στο φως η επίσημη αιτιολόγηση της συγκεκριμένης απόφασης.

Ο επιθεωρητής επικαλείται το φύλλο παρουσιών σύμφωνα με το οποίο στη νυχτερινή βάρδια θα έπρεπε να εργάζονται τρεις σταθμάρχες. Ο ένας που η βάρδια του τελείωνε στις 11 το βράδυ και άλλοι δύο από τις 10 το βράδυ έως και τις 7 το πρωί. Αλλά σημειώνει ότι ο πιο έμπειρος εκ των δύο δεν παρουσιάστηκε στην υπηρεσία του, με αποτέλεσμα ο 59χρονος να μείνει μόνος του.

Από την άλλη,  μεγάλη εντύπωση προκάλεσε ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, σύμφωνα με το οποίο ο επιθεωρητής Λάρισας την επόμενη της σύγκρουσης των αμαξοστοιχιών πήρε αναρρωτική ενός μήνα, μια κίνηση που προκαλεί πολλά ερωτηματικά, καθώς ο συγκεκριμένος άνθρωπος είναι υπεύθυνος για όλη την λειτουργία των σιδηροδρόμων από την Λάρισα μέχρι και τον σταθμό του Αιγινίου Πιερίας.

 

Στο φως νέες συνομιλίες πριν τη σύγκρουση

Την ίδια ώρα, μια νέα σειρά συνομιλιών του σταθμάρχη Λάρισας λίγο πριν την τραγωδία στα Τέμπη έρχεται στο φως της δημοσιότητας.

Στην πρώτη συνομιλία, ο μηχανοδηγός του Intercity 62 συνεννοείται με μέλος του πληρώματος του τρένου, ώστε να κλείσουν οι πόρτες και να είναι όλα έτοιμα για την αναχώρηση από τον σταθμό της Λάρισας.

Ο διάλογος:

Μέλος πληρώματος: Προϊστάμενος 62 ακούει;

Μηχανοδηγός: Παναγιώτη είσαι έτοιμος πίσω;

Μέλος πληρώματος: Πίσω έτοιμος από επιβάτες προϊστάμενε.

Μηχανοδηγός: 62 κλείσε πόρτες είμαστε έτοιμοι.

Στη δεύτερη συνομιλία, ο σταθμάρχης δίνει την εντολή στον κλειδούχο να μην γυρίσει το κλειδί ώστε να «κλειδώσει» στην ευθεία της ανόδου η Intercity 62 , προκειμένου να περάσει το τοπικό τρένο – το 1564, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει. Το τοπικό τρένο έφτασε στη Λάρισα από την γραμμή της καθόδου.

Ο διάλογος:

Κλειδούχος: Βασίλη να γυρίσω;

Σταθμάρχης: όχι, όχι, άστο όπως είναι γιατί θα ακολουθήσε το 1564

Κλειδούχος: Έγινε καλώς, το αφήνω όπως είναι η διαγώνιος

Στην τρίτη συνομιλία, ο σταθμάρχης δίνει εντολή στο τοπικό τρένο, που έχει ήδη κάνει τη μανούβρα και έχει μπει στην ευθεία της ανόδου προς Νέους Πόρους – τον επόμενο σταθμό – να αναχωρήσει. Ωστόσο δεν δίνει εντολή να γυρίσει το κλειδί της διαγωνίου.

Ο διάλογος:

Οδηγός τοπικής αμαξοστοιχίας: Λάρισα ακούει;

Σταθμάρχης: Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως είσοδο, φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων.

Οδηγός τοπικής αμαξοστοιχίας: Ευχαριστούμε πολύ.

Στην τελευταία συνομιλία, ο σταθμάρχης δίνει μια ίδια εντολή και στο Intercity 62 – να κατευθυνθεί προς Νέους Πόρους από την γραμμή της ανόδου.

Τότε, ακούγεται ο μηχανοδηγός του τοπικού τρένου να ρωτά: «Τι να κάνει το 62;» – πιθανότατα επειδή το Ιntercity μπορούσε να αναπτύξει πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα, ως 160 χιλιομέτρων την ώρα και η απόσταση μεταξύ των δύο τρένων ήταν μικρή.

Δεν είναι ακόμα γνωστό τι απάντησε ο σταθμάρχης.

O διάλογος:

Μηχανοδηγός Intercity: Λάρισα, έτοιμο το 62

Σταθμάρχης: 62 με 47 περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου και πάτε μέχρι φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων.

Οδηγός τοπικής αμαξοστοιχίας: Τι θα κάνει το 62;