ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι συγγενείς του ελεγκτή που έχασε τη ζωή του στο δυστύχημα, ζητούν από τις δύο εταιρείες αποζημίωση για την ηθική βλάβη και την οδύνη που υπέστησαν από την βαριά απώλεια του δικού τους ανθρώπου.
Το συνολικό ποσό της αποζημίωσης που διεκδικούν αγγίζει το 1 εκατ. ευρώ.
Ως μάρτυρας κατά τη διάρκεια της συζήτησης στο Μονομελές, κατάθεσε ο πραγματογνώμονας, Επαμεινώνδας Μπούρας, ο οποίος είναι προτεινόμενος από την πλευρά της οικογένειας του ελεγκτή.
Ο μάρτυρας ανέφερε πως η αμαξοστοιχία intercity 62 μετά την αναχώρηση της από το το σταθμό της Λάρισας «χωρίς να έχει λάβει αλλαγή με τηλεγράφημα, μπήκε στην γραμμή καθόδου. Χωρίς να εφαρμοστεί ο γενικός κανονισμός. Ο μηχανοδηγός είναι υποχρεωμένος να ακινητοποιήσει αμαξοστοιχίας».
Μάλιστα εξήγησε πώς ακριβώς συνέβη το δυστύχημα των Τεμπών με τα 57 θύματα.
Απαντώντας σε ερωτήσεις της προέδρου ο μάρτυρας εξήγησε πως στην προκειμένη περίπτωση ο σταθμάρχης Λάρισας «δεν ενεργοποίησε την αυτόματη χάραξη ως όφειλε» ενώ λίγο αργότερα συμπλήρωσε : «πιστεύω ότι ο σταθμάρχης είχε ξεχάσει να επαναφέρει το κλειδί στην κανονική του θέση. Από ότι γνωρίζω είχε τοποθετηθεί στη θέση αυτή πριν ένα μήνα».
Ο μάρτυρας επεσήμανε πως «…μέχρι την αποχώρηση από το σταθμό Λάρισας εφαρμόστηκαν οι κανόνες. Από εκεί και πέρα δεν εφαρμόστηκε τίποτα.»
Πρόεδρος : Ξέρετε τι προκάλεσε έκρηξη ;
Μάρτυρας : Είμαι σίγουρος ότι στην εμπορική αμαξοστοιχίας κάποια εύφλεκτη ύλη υπήρξε. Δεν γνωρίζω πια. Πρέπει να συνεχιστούν οι αναλύσεις να δούμε το υλικό.
Πρόεδρος : Ποιος όφειλε να κάνει αποκατάσταση των βλαβών που υπήρχαν;
Μάρτυρας : Ο ΟΣΕ
Πρόεδρος : Όταν δεν υπάρχουν αυτοματοποιημένα συστήματα πως εφαρμόζεται ασφάλεια;
Μάρτυρας :Χειροκίνητα.
Πάντως, ο πραγματογνώμονας της οικογένειας σημείωσε μετά από ερώτηση της προέδρου ότι «εάν υπήρχε το σύστημα της 717 δε θα γινόταν το ατύχημα. Το έχουν πάρει και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αναγνωρίζει τυχόν ανθρώπινα λάθη».
Επίσης, ο πραγματογνώμονας ανέφερε ότι από τις απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες των οποίων έλαβε γνώση, υπάρχει ένα κενό 10 λεπτών και 30 δευτερολέπτων.
«Υπάρχει ένα κενό, από τη στιγμή που φεύγει το τρένο και παραβιάζει το φωτόσημο. Εγώ δεν ξέρω ποιος είναι στις απομαγνητοφωνήσεις. Από εκεί δεν υπάρχει καμία απομαγνητοφώνηση. Δεν ξέρω εάν έχει γίνει. Δεν υπάρχει μία συνομιλία εκεί. Δεν υπάρχει στις απομαγνητοφωνήσεις που έλαβα εγώ γνώση», εξήγησε ο πραγματογνώμονας.
Τόνισε δε, απαντώντας σε ερωτήσεις δικηγόρων των εταιρειών ότι δεν γνωρίζει εάν έγινε εξαρχής κατάσχεση των συνομιλιών επισημαίνοντας πως «θα έπρεπε να γίνει. Δεν ξέρω εάν έχει γίνει».
Σημειώνεται ότι νωρίτερα, κατά την έναρξη της συζήτησης οι δικηγόροι της Hellenic train και του ΟΣΕ επανέφεραν τα αιτήματα αναβολής της συζήτησης μέχρι την ολοκλήρωση της ποινικής έρευνας της υπόθεσης.
Υποστήριξαν μάλιστα πως δεν υπάρχει υπαιτιότητα των εταιρειών για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών.
«Αρνούμαστε την αγωγή ως προς το μέρος μας που περιγράφεται η υπαιτιότητα ΟΣΕ. Ο σταθμάρχης Λάρισας έσφαλε, δεν προέβη στην αυτόματη χάραξη, όπως όφειλε. Υπάρχει συναιπαιτιότηυα των δύο μηχανοδηγών, που δεν έπραξαν όσα έπρεπε να πράξουν για να εμποδίσουν την εξέλιξη», σημείωσε ο δικηγόρος του ΟΣΕ.
Σύμφωνα με το δικαστήριο, η απόφαση θα εκδοθεί το επόμενο διάστημα.
Διαβάστε επίσης:
Τέμπη: Έφοδος εισαγγελέα στα γραφεία του ΟΣΕ – Πήρε τα ηχητικά
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ελένη Πατάκη: «Ο κόσμος γνωρίζει πόσο καλό κάνει το βιβλίο»
- Χάνονται 700 θέσεις εργασίας από απόσυρση 100 ρυμουλκών! – Ο παραλογισμός ενός ΠΔ που ευνόησε τους Τούρκους
- Ανατροπή στον ΣΚΑΙ από Αλαφούζο: Η «σφραγίδα» Ζούλα και οι φήμες για τον Τούρκο Ατζούν
- Schneider Electric: Στο 7% η ανάπτυξη εξοπλισμών για κτήρια το 2025