ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τη «σιγουριά» του, ότι είχε «κλειδώσει» το Intercity 62 στη γραμμή της ανόδου, αποκαλύπτουν οι συνομιλίες του σταθμάρχη Βασίλη Σαμαρά, που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας, παρά το γεγονός ότι είχε ενημερωθεί για τη μοιραία σύγκρουση της εμπορικής αμαξοστοιχίας με το Intercity 62, που στέρησε τη ζωή σε 57 επιβάτες πριν από μία εβδομάδα στα Τέμπη.
Οι συνομιλίες στο σύστημα ενδοεπικοινωνίας μεταξύ των σταθμαρχείων και του ρυθμιστή κυκλοφορίας στην Αθήνα
Η έλλειψη του συστήματος της ηλεκτρονικής παρακολούθησης του σιδηροδρόμου ανάγκαζε τον ρυθμιστή να δέχεται την ενημέρωση από τους σταθμάρχες.
Στις 23.05 της Τρίτης 28/2. η σταθμάρχης των Νέων Πόρων – του επόμενου σταθμού μετά τη Λάρισα – επικοινώνησε με τον Βασίλη Σαμαρά, ο οποίος ήταν ήδη αρκετή ώρα πριν ο μοναδικός σταθμάρχης στον συγκεκριμένο σταθμό. Ο Βασίλης Σαμαράς ενημέρωσε τη συνάδελφό του, η οποία λίγο νωρίτερα του είχε πει ότι είχε αναχωρήσει από τους Νέους Πόρους η εμπορική αμαξοστοιχία, ότι εκείνη τη στιγμή «διώχνει το 62».
Δεκαεννιά λεπτά αργότερα, ο σταθμάρχης ενημερώθηκε από την Αθήνα ότι υπήρχε πρόβλημα στο δίκτυο ηλεκτροδότησης των τρένων. Το μοιραίο δυστύχημα είχε μόλις συμβεί.
Στις 23.41, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας ενημερώθηκε από την Πυροσβεστική ότι τα δύο τρένα συγκρούστηκαν. Ο σταθμάρχης της Λάρισας αγνοούσε το συμβάν, πιστεύοντας ότι είτε μία νταλίκα έπεσε πάνω στο τρένο από τον ανισόπεδο κόμβο είτε εκτροχιάστηκε η εμπορική αμαξοστοιχία.
Αν και ο σταθμάρχης κατάλαβε τι είχε συμβεί, συνέχισε να διαβεβαιώνει τον ρυθμιστή ότι το τρένο έφυγε από τη γραμμή της ανόδου.
Έξι λεπτά αργότερα, στις 23.47, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας επικοινώνησε και πάλι με τον σταθμάρχη, επισημαίνοντας ότι η σύγκρουση έχει γίνει στην περιοχή του Ευαγγελισμού και ρώτησε και πάλι τον Σαμαρά από ποια γραμμή έδιωξε το Ιntercity. Εκείνος επέμενε ότι το είχε στην γραμμή της ανόδου, αλλά εμφανώς εκνευρισμένος για πρώτη φορά αρχίζει να λέει ότι εκείνη την ημέρα είχε πρόβλημα με τα κλειδιά.
Στις 23.57, ο ρυθμιστής ρώτησε και πάλι τον σταθμάρχη από ποια γραμμή «έδιωξε» την επιβατική αμαξοστοιχία – και εκείνος άρχισε να λέει ότι όλη την ημέρα είχε πρόβλημα με τα κλειδιά και τις αλλαγές, ενώ ήταν στη νυκτερινή βάρδια.
Στις 00.06, η σταθμάρχης των Νέων Πόρων επικοινώνησε σοκαρισμένη με τον Σαμαρά και τον ρώτησε «γιατί» έγινε η σύγκρουση. «Δεν ξέρω, Ελένη, δεν ξέρω, ό,τι και να σου πω θα σου πω ψέματα», απάντησε εκείνος.
Στις 00.21, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας ρώτησε τον Σαμαρά αν του έδειχνε άνοδο και ο Σαμαράς αποκρίθηκε θετικά…
Διαβάστε επίσης: