Ένα νέο σημαντικό στοιχείο, το οποίο αναμένεται να παίξει ρόλο στην έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη για τις συνθήκες του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, έρχεται να προστεθεί στη διάθεση των Αρχών.

Ειδικότερα, οι Αρχές εντόπισαν το καταγραφικό από το βαγόνι της μηχανής της αμαξοστοιχίας, το λεγόμενο και «μαύρο κουτί», ενός από τα δύο τρένα.

Το καταγραφικό του τρένου, σε αντίθεση με το «μαύρο κουτί» ενός αεροπλάνου, καταγραφεί μόνο την ταχύτητα της αμαξοστοιχίας και την κίνηση. Ωστόσο, αναμένεται να δείξει αν έγινε  προσπάθεια επιβράδυνσης του τρένου.

Η προσκόμιση του νέου στοιχείου φαίνεται να ήταν και ένας από τους λόγους που ζήτησε νέα προθεσμία ο κατηγορούμενος σταθμάρχης, ο οποίος απολογείται τελικά την Κυριακή.

Οι έρευνες στο σημείο σταμάτησαν με το πέρασμα της μέρας όπως και οι εργασίες για τη μεταφορά των συντριμμιών στο σημείο της τραγωδίας.

Νωρίτερα, είχαν πραγματοποιηθεί νέες έρευνες στα χωράφια, στο σημείο της τραγωδίας.

Όσον αφορά τον ακριβή αριθμό των επιβατών του τρένου τη στιγμή της σύγκρουσης, παραμένει άγνωστος καθώς αρκετοί ήταν αυτοί που επιβιβάστηκαν στον σταθμό Λαρίσης και περίμεναν εντός του τρένου για να κόψουν εισιτήριο. Μια διαδικασία που συνήθως γίνεται στη καφετέρια του τρένου.

Την ίδια ώρα, αναφορικά με την έκρηξη που σημειώθηκε στα πρώτα βαγόνια, οι εκτιμήσεις των ερευνητών θεωρούν πως προκλήθηκε από τα λάδια στις μηχανές στις δύο αμαξοστοιχίες. Όπως αναφέρουν πληροφορίες της ΕΡΤ, σε κάθε μηχανή υπήρχαν 2,5 τόνοι λαδιού, δηλαδή πέντε τόνοι λαδιού και στις δυο αμαξοστοιχίες. Οριστική, ωστόσο, απάντηση, για το τι προκάλεσε αυτή την ισχυρή έκρηξη θα δοθεί από την έρευνα των πραγματογνωμόνων.

55 νεκροί έχουν ταυτοποιηθεί

Νωρίτερα, σε ενιαίο ιατροδικαστικό πόρισμα, στο οποίο αναφέρεται η αιτία του θανάτου για όλα τα θύματα της τραγωδίας των Τεμπών, προχώρησε η ιατροδικαστική υπηρεσία της Λάρισας, η οποία διενεργεί τις διαδικασίες νεκροψίας-νεκροτομής.

Στο ιατρικό έγγραφο αναγράφεται η αιτία θανάτου για όλους τους νεκρούς: «Πολλαπλές βαρείες κακώσεις σώματος συμβατές αναφερόμενου ατυχήματος (σύμφωνα με πληροφορίες της εντολοδότιδας αρχής θύμα ομαδικού σιδηροδρομικού ατυχήματος)».

Το κοινό πόρισμα αποφασίστηκε προκειμένου να επιταχυνθεί η διαδικασία αφού μέχρι στιγμής τα πρώτα πιστοποιητικά θανάτου έφεραν πάνω αναλυτικά την αιτία θανάτου για κάθε έναν ασθενή ξεχωριστά, προκαλώντας μεγάλες καθυστερήσεις στην ταυτοποίηση των θυμάτων.

Μέχρι στιγμής, ότι ο αριθμός των επιβεβαιωμένων νεκρών από τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη το βράδυ της Τρίτης (28/2) ανέρχεται στους 57. Εξ’ αυτών έχουν αναγνωριστεί μέχρι σήμερα, με εξέταση δείγματος DNA, οι 55.

Σύμφωνα με τις τελευταίες αναφορές από το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ., υπάρχουν δύο δείγματα βιολογικού υλικού από αυτό που έχουν δώσει συγγενείς, τα οποία δεν ταιριάζουν με αυτά των νεκρών.

Διαβάστε επίσης

Τραγωδία στα Τέμπη: Νέα προθεσμία για να απολογηθεί αύριο έλαβε ο σταθμάρχης

Τέμπη: Παραιτήθηκε ο Θανάσης Ζηλιασκόπουλος από την Επιτροπή – Ποιος τον αντικαθιστά

Τραγωδία στα Τέμπη: Σκληρή μάχη δίνει ο 20χρονος φοιτητής – Ο μόνος που επέζησε από το πρώτο βαγόνι