Νίκη Λυμπεράκη
Το καλό βιογραφικό, η ομορφιά και η επιτυχημένη πορεία της Νίκης Λυμπεράκη στα media δικαιολογούν σε μεγάλο βαθμό τον εγωισμό της και τη μεγάλη ιδέα, που λένε, πως έχει για τον εαυτό της. Όμως εγωισμός και αυτοπεποίθηση δεν είναι το ίδιο και πολλές φορές το πρώτο υπονομεύει το δεύτερο.
Η αποτυχία του κεντρικού δελτίου στο Open, τη βαραίνει κάθε μέρα και περισσότερο και σήμερα, τη βλέπουμε όλο και πιο αγέλαστη και παγωμένη, όλο και πιο ψυχρή και απόμακρη, κόβοντας, άθελά της τον αόρατο δεσμό που ο παρουσιαστής ειδήσεων πρέπει να διατηρεί με το κοινό.
Τα χαμόγελά της, μετρημένα και φαίνονται ακόμη και ειρωνικά, το ύφος της απότομο… και ο χρόνος μετρά αντίστροφα. Η δημοσιογράφος ήρθε το καλοκαίρι στο κανάλι ως αντικαταστάτρια της Έλλης Στάη που αποχώρησε, όμως δεν έχει καταφέρει να προσελκύσει το τηλεοπτικό κοινό κάτι που αυξάνει την κακή της διάθεση και τη νευρικότητά της.
Την Πέμπτη 24 Οκτωβρίου τα νούμερα έπεσαν στο 4,9% στο δυναμικό κοινό και στο 5,3% στο γενικό σύνολο, ενώ για το σύνολο του μήνα το δελτίο του σταθμού έχει την τελευταία θέση. Συγκεκριμένα, από την 1η έως και τις 31 Οκτωβρίου 2019, το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Alpha ήταν στην 1η θέση στο σύνολο κοινού με μέσο όρο 18,3% και ακολουθούσαν του ΑΝΤ1 18,1%, ΣΚΑΪ 17,7%, STAR 14,7%, OPEN 7,7%, ΕΡΤ1 5,2%.
Ο πονοκέφαλος
Σήμερα το κεντρικό δελτίο ειδήσεων αποτελεί τον μεγάλο «πονοκέφαλο» του επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη. Μάλιστα, λέγεται, ότι πρέπει να θεωρείται σίγουρο το γεγονός, ότι στην περίπτωση που τα νούμερα της τηλεθέασης δεν ανέβουν μέχρι τον Δεκέμβριο, τότε το πείραμα με τη Λυμπεράκη μπορεί …και να λάβει τέλος.
Εξάλλου, το τελευταίο που χρειάζεται ένα κανάλι που δίνει μάχη να κερδίσει το μερίδιό του, είναι …ένα γκολ από τα αποδυτήρια. Και η αποτυχία του κεντρικού δελτίου, είναι ακριβώς αυτό.
Το τηλεοπτικό δελτίο ειδήσεων αποτελεί το κατεξοχήν οικείο και αναγνωρίσιμο τηλεοπτικό προϊόν για την πλειοψηφία των σύγχρονων ανθρώπων. Είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την καθημερινότητα και, αρκετά συχνά, συνθέτει το βασικό εκείνο πυρήνα στοιχείων και πληροφοριών μέσω των οποίων αντιλαμβανόμαστε τον κοινωνικό μας περίγυρο και τα πολιτικά πράγματα.
Η επιλογή των θεμάτων, ο τρόπος παρουσίασης και το πρόσωπο του παρουσιαστή, δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι, αποτελούν την ίδια την ταυτότητα του καναλιού.
Τι όμως δεν πήγε καλά; Τι φταίει;
Η μόρφωσή της αδιαμφισβήτητη. Μιλάει αγγλικά, ιταλικά, ισπανικά και γερμανικά. Είναι απόφοιτος της Νομικής Σχολής του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, αν και δεν άσκησε ποτέ τη δικηγορία, ενώ από φοιτήτρια ήδη εργαζόταν ως δημοσιογράφος.
Από το 2002, οπότε και άρχισε η ενασχόλησή της με τη δημοσιογραφία, έως σήμερα, έχει εργασθεί σε σειρά ραδιοτηλεοπτικών μέσων, με έμφαση στο εξωτερικό δελτίο αλλά και στην παρουσίαση εκπομπών και δελτίων ειδήσεων.
Εδώ και πολλά χρόνια εργαζόταν στον Αθήνα 984 και στο protagon, ξεκίνησε την τηλεοπτική της πορεία από την ΕΡΤ και συνέχισε στο Alter, στο SBC και το Kontra.
Στον ΣΚΑΪ είχε υπογράψει μονοετές συμβόλαιο (που έληξε τον Ιούνιο), και προβλεπόταν η παρουσίαση του κεντρικού δελτίου ειδήσεων στον υπό δημιουργία νέο τηλεοπτικό ενημερωτικό σταθμό ΣΚΑΪ 24. Το εγχείρημα όμως για τη δημιουργία δεύτερου τηλεοπτικού καναλιού με απόφαση της ιδιοκτησίας τελικά δεν προχώρησε. Έτσι, η Νίκη Λυμπεράκη περιορίστηκε στην παρουσίαση του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του σαββατοκύριακου σε συνδυασμό με την παρουσίαση της βραδινής ενημερωτικής εκπομπής «Ρουά-Ματ».
Την είπαν «γυναικεία ανερχόμενη δύναμη στην παρουσίαση των δελτίων ειδήσεων», «νέο και πολλά υποσχόμενο πρόσωπο», σχολιάστηκε θετικά για την «ηρεμία της» όσο και για «την αξιοθαύμαστη εργατικότητά της», και για το «σωστό της λόγο που ορισμένες φορές… σπάει κόκκαλα».
Τι συνέβη όμως τώρα και τα νούμερα του δελτίου ειδήσεων που ανέλαβε στο Open δεν ξεκολλάνε από το 5%; Γιατί απωθεί το τηλεοπτικό κοινό;
Γιατί δεν τα καταφέρνει; Τι έχει περισσότερο η έμπειρη Μάρα Ζαχαρέα και η Σία Κοσιώνη;
Συγκρίνοντας τη Νίκη Λυμπεράκη με τις δύο εδώ και χρόνια επιτυχημένες παρουσιάστριες Σία Κοσιώνη και Μάρα Ζαχαρέα, με μια ματιά μπορείς να δεις τις διαφορές. Εκείνες είναι εγκάρδιες, ζεστές, απευθύνονται στο κοινό με ενδιαφέρον και κερδίζουν την εμπιστοσύνη και την προτίμησή του.
Κάνοντας τη σύγκριση, έρχονται στο μυαλό διάφορες ιστορίες για την αλαζονική της συμπεριφορά στους χώρους εργασίας και για συγκρούσεις και καβγάδες με συναδέλφους στο πλαίσιο επίδειξης δύναμης. Η Νίκη Λυμπεράκη έχει τη φήμη κυριαρχικής προσωπικότητας, από όπου πέρασε. Πάντα, όπως λένε, κατάφερνε να επιβληθεί στους άλλους να κερδίζει τον θαυμασμό των ανωτέρων. Και όπως, κάποιοι πρώην συνεργάτες της παρατηρούν, συχνά είχε υπεροπτική συμπεριφορά, αδιαφορούσε ή ήταν άδικη με τους συναδέλφους της.
Η υπεροπτική συμπεριφορά, κάνει κάποιον να συμπεριφέρεται σαν να είναι ανώτερος και πιο σημαντικός από τους άλλους, τους οποίους συνηθίζει να υποτιμά για να επιβεβαιώνει το εγώ του.
Ο υπερόπτης λαχταρά και απαιτεί να τον θαυμάζουν, να τον σέβονται για τις ιδιαίτερες ποιότητές του και για τα κατορθώματά του τα οποία μεγαλοποιεί στο μυαλό του για να επιβεβαιώνει την ανωτερότητά και να δικαιολογεί τη διάθεσή του να εξουσιάζει και να μειώνει τους άλλους.
Όμως οι αλαζόνες όταν είναι επιτυχημένοι είναι δημοφιλείς, επικοινωνιακοί και πρόσχαροι, αλλά όλο τους το προφίλ αλλάζει, όταν νιώθουν ότι αμφισβητούνται ή κριτικάρονται. Το μεγαλύτερό τους θύμα είναι ο ίδιος τους ο εαυτός, με τον οποίο έχουν ακόμη χειρότερη σχέση από αυτή που έχουν με τους άλλους.
Η αλαζονεία μπορεί να ανατρέψει τα πάντα, το επόμενο δευτερόλεπτο και να μείνεις εκτεθειμένος στο χάος που ο ίδιος έχεις δημιουργήσει. Στην πρώτη αποτυχία, η αυτοπεποίθηση παίρνει τον κατήφορο.
Και αυτό στην οθόνη φαίνεται.
Γιατί το στούντιο μπορεί να έχει φώτα, μακιγιέρ και στυλίστες, όμως η οθόνη της τηλεόρασης είναι διάφανη, απογυμνώνει τον παρουσιαστή στα μάτια του θεατή και φαίνεται τελικά η ψυχή του, όπως αυτή καθρεφτίζεται στο βλέμμα του και το χαμόγελό του.
Και ίσως η εμπειρία σε ένα παρουσιαστή προσφέρει ακριβώς αυτό: ευκολία ώστε με καλοσύνη και αγνό ενδιαφέρον να μεταδώσει στο αόρατο στα μάτια του κοινό, την ομορφιά της ψυχής του.
Πρέπει να είσαι καλός άνθρωπος για να κάνεις επιτυχημένα τηλεόραση θα πει κάποιος; Ναι. Ή πρέπει να έχεις μάθει να κοιτάς στα μάτια το αόρατο κοινό με καλοσύνη και αγάπη.