ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Δεν είναι σωστή η λειτουργία του target model γιατί ενώ το πρόβλημα είναι ότι ενώ η Νοτιοανατολική Ευρώπη γίνεται ενεργειακό νησί, δεν υπάρχουν πολλές διασυνδέσεις»,. ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σκυλακάκης. «Δεν επαρκούν οι διασυνδέσεις για να μεταφέρεται ρεύμα από την Κεντρική Ευρώπη στην ΝΑ Ευρώπη γι’ αυτό έχουμε ακραίες τιμές κάποιες μέρες», τόνισε.
Το σήμα της αγοράς είναι να παίρνουν πολλά λεφτά οι παραγωγοί, ενώ δεν έχει νόημα να δίνεις λεφτά για επενδύσεις που θα έπρεπε να κάνουν οι διαχειριστές, στους παραγωγούς. Η φορολογία στο φυσικό αέριο μας δίνει μεν τα έσοδα από τους παραγωγούς που έχουν ηλεκτρισμό με φυσικό αέριο αλλά επηρεάζει αρνητικά την τιμή της χονδρικής. Πρέπει να επιδιώξουμε μόνιμη λύση σε αυτά τα ενδημικά φαινόμενα. Θέλουμε έναν μηχανισμό όπως αυτόν που είχαμε στην κρίση έτσι ώστε αν υπάρχει πρόβλημα, το οποίο είναι η δημιουργία ενός ενεργειακού νησιού στην ευρύτερη περιοχή, να παρεμβαίνουμε με ένα σωστό εργαλείο», τόνισε ο κ. Σκυλακάκης.
Ο υπουργός είπε ότι αυτή τη στιγμή έχουμε επιδοτήσεις για τον Σεπτέμβριο, αλλά για το εάν θα συνεχιστούν και τον επόμενο μήνα, αυτό θα εξαρτηθεί από τις τιμές που θα διαμορφωθούν για τον Οκτώβριο.
Δεν βλέπω ότι μπορούμε να πάμε σε μεγαλύτερες τιμές γιατί πέφτει η ζήτηση, το ερώτημα είναι αν θα πέσουν αρκετά, είπε χαρακτηριστικά.
Χρονιά βαρόμετρο για τη λειψυδρία η φετινή, είπε ο κ. Σκυλακάκης
Χρονιά βαρόμετρο, χαρακτήρισε τη φετινή, ο κ. Σκυλακάκης όσον αφορά τη λειψυδρία, καθώς από τον φετινό χειμώνα θα εξαρτηθεί η εξέλιξη του φαινομένου.
«Την Τετάρτη θα παρουσιάσουμε ολοκληρωμένα το πρόβλημα της λειψυδρίας και ποιες περιοχές επηρεάζονται άμεσα».
Πιο συγκεκριμένα, ο υπουργός δήλωσε ότι θα παρουσιαστούν τα αναγκαία έργα για να μη μας απειλήσει η λειψυδρία στην Αττική, τα οποία πρέπει να γίνουν με μεγάλη ταχύτητα.
«Αν χρειαστεί, θα πρέπει να δράσουν και οι καταναλωτές, αυτό θα φανεί από τον φετινό χειμώνα. Έχουμε 4 χρόνια στη διάθεση μας για να πραγματοποιήσουμε τα αναγκαία έργα για να λύσουμε το θέμα για δεκαετίες.
Η αφαλάτωση είναι ασφαλιστήριο για την περίπτωση που η κλιματική αλλαγή θα επιδείξει ακραία περιστατικά, δεν είναι η κεντρική λύση. Κεντρική λύση είναι η πρόσβαση στα μεγάλα αποθέματα που υπάρχουν στην τεχνητή λίμνη και στα ποτάμια γύρω από τα Κρεμαστά», δήλωσε ο υπουργός
Ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Κύπρου
Ο κ. Σκυλακάκης ανέφερε ότι το καλώδιο δεν αντιμετωπίζει θέματα οικονομικής σκοπιμότητας από την πλευρά οφελών που παρέχει. Με βάση τα στοιχεία της μελέτης του ΑΔΜΗΕ η μεν τιμή στην Ελλάδα η χονδρική από την αρχή του έτους μέχρι τις 6 Σεπτεμβρίου ήταν 92 ευρώ ενώ στην Κύπρο ήταν 164 ευρώ.
Το μέσο κόστος τα επόμενα 35 χρόνια, για τον Κύπριο καταναλωτή, από την ώρα που θα κατασκευαστεί είναι 11 ευρώ. Συνεπώς έχουμε πολύ μεγάλο όφελος από την πλευρά των Κυπραίων, τόνισε ο υπουργός.
Δεν υπάρχει οικονομική βιωσιμότητα από πλευράς ρυθμιστικού πλαισίου. Να μπορεί δηλαδή να πραγματοποιήσει το έργο ο ΑΔΜΗΕ χωρίς να έχει ζημία, κατέληξε.
Διαβάστε επίσης:
Ολλανδία για έκθεση Ντράγκι: Οι δαπάνες δεν είναι “αυτοσκοπός”
Επίδομα Παιδιού: Κλείνει την προσεχή Τετάρτη η πλατοφόρμα – Πότε θα δεχθεί νέες αιτήσεις
Orilina: Χωρίς δικαίωμα στο μέρισμα από την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!