ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι εργασίες για την εκτέλεση του έργου, προϋπολογισμού περίπου 60 εκατ. ευρώ (χωρίς τον ΦΠΑ), προβλέπεται σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, να ξεκινήσουν άμεσα και να ολοκληρωθούν εντός 30 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης, ήτοι το 2023, διευκολύνοντας την επίτευξη του στόχου για την εδραίωση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ως κόμβου συνδυασμένων μεταφορών για τη Νοτιοανατολική και Κεντρική Ευρώπη.
«Στην Ελλάδα καμιά φορά συζητάμε για μεγαλεπήβολα σχέδια και έργα, αλλά δεν κάνουμε τα αυτονόητα. Δεν νοείται να υπάρχει η παραμικρή προοπτική το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να γίνει πολύ σημαντικός εμπορευματικός κόμβος, χωρίς τις οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις. Επομένως πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά. Αυτό το έργο, που είχε κολλήσει από το 2010, πλέον ξεκολλάει.
Είμαστε εδώ για να πούμε ότι μια τεράστια εκκρεμότητα παίρνει τον δρόμο της και πολύ σύντομα θα ξεμπλοκάρουμε και τη σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι, ώστε να γίνει κόμβος υποδομών και μεταφορών», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής, εξερχόμενος από σύσκεψη διάρκειας περίπου μίας ώρας, που πραγματοποιήθηκε νωρίτερα στα γραφεία της «Εγνατία Οδός ΑΕ», παρουσία και του προέδρου της, Γεώργιου Κωνσταντόπουλου.
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού ΑΕ (ΕΟΑΕ), Κωνσταντίνος Κουτσούκος, υπενθύμισε πως πρόκειται για ένα έργο, που είχε σχεδιαστεί από το 1997 και δυστυχώς έμεινε στα σκαριά επί περισσότερα από 10 χρόνια. Ωστόσο τώρα μπαίνει άμεσα στην αφετηρία και μπορεί να υλοποιηθεί εντός χρονοδιαγράμματος. Πρόκειται για ένα έργο 3,5 χιλιομέτρων, εκ των οποίων στο 1,5 χιλιόμετρο υπάρχουν τεχνικά έργα έξι γεφυρών.
Το έργο αναπτύσσεται επί αμφίδρομης -κατά το μεγαλύτερο τμήμα της- οδογέφυρας, που έχει μείνει ημιτελής, η οποία συνδέει απευθείας την 6η προβλήτα με τον αυτοκινητόδρομο του ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό. Περιλαμβάνει επίσης άλλα μικρότερα τεχνικά έργα στο τοπικό οδικό δίκτυο του Καλοχωρίου (η πλήρης τεχνική περιγραφή του είναι διαθέσιμη εδώ: https://egnatia.eu/wp-content/uploads/2020/03/02_5840_texper1.pdf). Τη σύμβαση υπέγραψε από πλευράς της ΑΚΤΩΡ ο πρόεδρος της εταιρείας, Χρήστος Παναγιωτόπουλος, ενώ την ΕΟΑΕ εκπροσώπησε ο κ.Κουτσούκος.
Υπενθυμίζεται ότι η αρχική εργολαβία για το έργο είχε ανατεθεί στην εταιρεία ΒΙΟΤΕΡ το μακρινό 2006. Ωστόσο, η ΒΙΟΤΕΡ είχε σταματήσει τις κατασκευαστικές εργασίες στα μέσα του 2010, λόγω συμβατικών εμπλοκών. Η επαναδημοπράτηση του έργου έγινε από την ΕΟΑΕ τον Απρίλιο του 2020 και ο διαγωνισμός διενεργήθηκε τον Μάιο του ίδιου έτους.
Το έργο χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξης (2014-2020)» και θεωρείται πως αποτελεί προϋπόθεση για τη βιώσιμη ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, καθώς θα συμβάλλει στην εξυπηρέτηση των υφιστάμενων και μελλοντικών κυκλοφοριακών φόρτων των φορτηγών, στη βελτίωση της κίνησης των εμπορευματικών μεταφορών από και προς το λιμάνι και στην αναβάθμιση της σύνδεσης του ΟΛΘ με τον Διευρωπαϊκό Διάδρομο Μεταφορών «Orient East Med».
Στο μεταξύ, σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, κύκλων της ΕΡΓΟΣΕ, κατασκευαστικού βραχίονα του ΟΣΕ, μέσα στον Ιούλιο ή τον Αύγουστο αναμένεται να ξεκινήσει η διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, που -μεταξύ άλλων- περιλαμβάνει και το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Τα σιδηροδρομικά έργα που έχει επιλεγεί να δημοπρατηθούν με ανταγωνιστικό διάλογο θεωρούνται στρατηγικής σημασίας, αποτελούν τμήμα -ή διασυνδέονται- με τον Διευρωπαϊκό Διάδρομο Μεταφορών «Orient East Med» και περιλαμβάνονται στον σχεδιασμό του υπουργείου Μεταφορών για την προγραμματική περίοδο 2021-2027.
Διαβάστε ακόμα:
Θεσσαλονίκη: Έρχεται Rapid Test που αναπτύχθηκε με νανοτεχνολογία
Θεσσαλονίκη: Σταθεροποιητική τάση στο ιικό φορτίο δείχνουν οι μετρήσεις στα λύματα
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση