ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Τετάρτη 1η Μαρτίου και ώρα 19:20. Ο σταθμάρχης Β.Σ κάθεται απέναντι από τους δύο αστυνομικούς της Τροχαίας Λάρισας προκειμένου να δώσει κατάθεση. Εκείνη τη στιγμή ο αριθμός των νεκρών στα Τέμπη είχε φθάσει τους 37 ενώ οι τραυματίες τους 127.
Στον ίδιο χώρο είναι και οι δικηγόροι του σταθμάρχη. Εκείνος κινείται στην κατάθεσή του στους συγκεκριμένους άξονες:
-Δεν έδωσα γραπτό υπόδειγμα στον μηχανοδηγό για τη διπλή γραμμή ανόδου που θα ακολουθούσε.
-Δεν του ανέφερα ότι κυκλοφορεί σε διπλή γραμμή ανόδου.
– Ο μηχανοδηγός μου είπε εντάξει στο σήμα που του έδωσα.
–Δεν θεωρώ πιθανό από λάθος χειρισμό δικό μου να γύρισε το κλειδί από την άνοδο στην κάθοδο. Στην πρώτη του κατάθεση επιχειρεί να θυμηθεί λεπτομέρειες από εκείνη τη βραδιά αλλά δεν τα καταφέρνει σε όλα τα σημεία. Το αναφέρει μάλιστα και στους αστυνομικούς.
Η εφημερίδα “Πατρίς” αποκαλύπτει τις ερωτήσεις που δέχτηκε ο 59χρονος σταθμάρχης εκείνες τις πρώτες ώρες της αδιανόητης τραγωδίας αλλά και τις απαντήσεις που έδινε:
“Επιφυλάσσομαι να ανασύρω στη μνήμη περισσότερες λεπτομέρειες”
Ερώτηση: Πριν αναχωρήσει η υπ’ αριθμόν 62 αμαξοστοιχία από το σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας με τελικό προορισμό τη Θεσσαλονίκη, αναφέρατε στον μηχανοδηγό της εν λόγω αμαξοστοιχίας, πως θα κυκλοφορούσε σε διπλή γραμμή ανόδου;
Σταθμάρχης: Όχι.
Ερώτηση: Στην προκειμένη περίπτωση, τι πιστεύετε πως δεν πήγε καλά και έγινε το ατύχημα; Σταθμάρχης: Είμαι συντετριμμένος ψυχολογικά από το ατύχημα και πέραν όσων ανωτέρω ανέφερα επιφυλάσσομαι να ανασύρω στη μνήμη περισσότερες λεπτομέρειες.
Ερώτηση: Τι ακριβώς συνετέλεσε στην πρόκληση του ατυχήματος;
Σταθμάρχης: Δεν μπορώ να πω κάτι αυτή τη στιγμή είμαι πολύ χάλια.
Ερώτηση: Η μη γραπτή και προφορική ενημέρωση του μηχανοδηγού της υπ’ αριθμόν 62 αμαξοστοιχίας, από μέρους σας, συνετέλεσε στο ατύχημα;
Σταθμάρχης: Πιθανόν ναι. Αν όμως, o μηχανοδηγός είχε ενημερώσει ότι είχε μπει στη γραμμή καθόδου, θα τον είχα ενημερώσει ότι είναι σε λάθος γραμμή.
Ερώτηση: Θα μπορούσε αυτό να το είχε αντιληφθεί ο μηχανοδηγός;
Σταθμάρχης: Ναι βεβαίως καθώς ο μηχανοδηγός επιβαίνει μπροστά στην αμαξοστοιχία, έχει ορατότητα και θα μπορούσε να είχε αντιληφθεί ότι το κλειδί δεν ήτανε στην κύρια και έμπαινε από διαγώνιο σε γραμμή καθόδου.
“Γιατί δεν έδωσα υπόδειγμα 1001, ήταν αμέλειά μου”
Ερώτηση: Γιατί δεν δώσατε γραπτή ειδοποίηση, υποδείγματος 1001 στο μηχανοδηγό της υπ’ αριθμόν 62 αμαξοστοιχίας, πληροφορώντας τον πως θα κυκλοφορούσε σε διπλή γραμμή ανόδου;
Σταθμάρχης: Ήταν αμέλεια μου, καθώς μέσα στο σταθμό υπήρχαν και άλλα τρένα και έπρεπε να διευθετηθούν πως θα φύγουν και σε ποια γραμμή θα μπούν.
Ερώτηση: Ποιο/α κλειδί/ά αφορούσαν την κυκλοφορία της υπ’ αριθμόν 62 αμαξοστοιχίας, επί της γραμμής που κινούνταν;
Σταθμάρχης: Το 117 και το 118 κλειδί είναι για την κύρια γραμμή ανόδου. Το 118 κλειδί (διπλό) πρέπει να είναι σε ευθεία για την κυκλοφορία στη γραμμή ανόδου και καθόδου.
Ερώτηση: Ποια είναι η φορά στρέψης των κλειδιών αυτών, πως λειτουργούν και ποιο από αυτά, δημιουργεί παρακαμπτήριο με τη γραμμή καθόδου;
Σταθμάρχης: Το 118 είναι το κλειδί που μπορεί να αλλάζει την άνοδο με την κάθοδο και αντίστροφα.
Ερώτηση: Περιγράψτε μας, ποιος ήτανε ο χειρισμός των κλειδιών αυτών από μέρους σας και ιδίως του κλειδιού 118, όταν αναχώρησε η υπ’ αριθμόν 62 αμαξοστοιχία από τον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας;
Σταθμάρχης: Μετά τη διέλευση της αμαξοστοιχίας 2597F το Κλειδί 118 που ήταν από την κάθοδο στην άνοδο και το 117 από την άνοδο στην τρίτη γραμμή επανέφερα τα κλειδιά στην κύρια και έδωσα εντολή με κλειδί 117 και 118 να έρθει το 62 στη κύρια γραμμή ανόδου. Από κει και μετά πως έγινε και τι έγινε δεν το θυμάμαι καθόλου, αλλά εφησυχάστηκα θεωρώντας ότι έχουν κλειδώσει ηλεκτρονικά τα κλειδιά όπως υποδήλωναν και οι φωτεινές ενδείξεις των λυχνιών του πίνακα. “Εμπιστεύθηκα τις ενδείξεις” Οι αστυνομικοί επιμένουν στις ερωτήσεις τους πολύ στο τεχνικό κομμάτι τόσο του πίνακα κυκλοφορίας όσο και των κλειδιών.
Διαβάστε επίσης
Πρώην διευθυντής ασφάλειας ΤΡΑΙΝΟΣΕ: «Παραμύθια» οι δικαιολογίες του σταθμάρχη