Διευκρινήσεις γύρω από τον χρόνο εντοπισμού των τριών βίντεο από την εμπορική αμαξοστοιχία που συγκρούστηκε με την επιβατική στα Τέμπη, τα οποία δείχνουν πως δεν μετέφερε κάποιο παράνομο φορτίο στο σημείο των τριών πρώτων συρμών, έδωσε η εταιρεία σεκιούριτι, μέσω του δικηγόρου της Βασίλη Καπερνάρου.

Όπως εξηγεί η εταιρεία Interstar:

1

-Ό,τι ζητήθηκε από τις αρμόδιες αρχές, δόθηκε σε άμεσο χρόνο 2 ή 3 ημερών ανάλογα του όγκου δεδομένων των βίντεο ή το γεωγραφικό σημείο από το οποίο έπρεπε να συλλέξουμε τον σκληρό δίσκο του αντίστοιχου καταγραφικού καμερων. Δεν υπήρξε ποτέ καμία καθυστέρηση, πόσο μάλλον 1,5 ή 2 ετών όπως κυκλοφόρησε στις ειδήσεις

-Τα καταγραφικά των καμερών είναι ρυθμισμένα βάση της νομοθεσίας, στις 15 ημέρες εγγραφής. Στη συνέχεια γίνεται επανεγγραφή πάνω από το υπάρχον υλικό. Τα καταγραφικά είναι περιουσία του ΟΣΕ και χωρίς νομική εντολή δεν επιτρέπεται να γίνει καμία τροποποίηση στη ρύθμιση αυτή, ή εξαγωγή βίντεο.

-Η εταιρεία κατέβαζε και χορηγούσε εντός των 15 ημερών, ΜΟΝΟ τα βίντεο που ζητούσαν οι αρμόδιες αρχές και τα οποία εκείνο το χρονικό διάστημα (από τις 28.2.2023 και μέχρι και 15 μέρες μετά) αφορούσαν αποκλειστικά και μόνο την επιβατική αμαξοστοιχία. Δεν ζητήθηκε τίποτα που να αφορά την εμπορική αμαξοστοιχία στο συγκεκριμένο 15θήμερο.

-Παρόλα αυτά, όπως πρόσφατα διαπιστώθηκε, εντός του ανωτέρου 15θημέρου, και συγκεκριμένα στις 2.3.2023 και 9.3.2023, χειριστής του επιχειρησιακού κέντρου της εταιρείας, κατέβασε τρία βίντεο από δύο σημεία τα οποία δεν ζητήθηκαν ποτέ και δεν αποτελούν σιδηροδρομικό σταθμό. (Διευκρινίζεται ότι όλα τα βίντεο τα οποία ζητήθηκαν από την εταιρεία, αφορούσαν τα αποκλειστικά και μόνο σημεία των σιδηροδρομικών σταθμών και όχι άλλες εγκαταστάσεις.)

-Τις τελευταίες εβδομάδες υπήρξε ενδελεχέστατη έρευνα για το θέμα σε σχέση με τη σύνθεση και το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, η οποία βγήκε στη δημοσιότητα. Η διοίκηση της εταιρείας τόσο λόγο της επικαιρότητας όσο και σε συνέχεια της λανθασμένης ονομασίας του σημείου που είχε περιληφθεί στη σχετική παραγγελία του εφέτη-ανακριτή, για τη χορήγηση των σκληρών δίσκων από τον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης, αντί του εμπορευματικού σταθμού (όπως εκ των υστέρων διαπιστώθηκε ότι εννοούσαν και όπως προέκυπτε από τη σχετική αλληλογραφία), έδωσε ρητή εντολή να ερευνηθούν όλοι οι υπολογιστές καθώς και οι 889 κάμερες του επιχειρησιακού κέντρου που χρησιμοποιούνται για την απομακρυσμένη λήψη αρχείων, μήπως τυχών και υπάρχει κάποιο επιπλέον αρχείο καταγραφής σχετικό με την υπόθεση του δυστυχήματος των Τεμπών, το οποίο ενδεχομένως δεν έχει ζητηθεί από τις αρχές που διενεργούν την ανάκριση.

Κατά την έρευνα αυτή βρέθηκαν τα τρια αρχεία (βιντεοληπτικό υλικό) τα οποία προέρχονται από κάμερες, υλικό από τις οποίες ουδέποτε μας ζητήθηκε και από κανέναν και απεικονίζουν καθαρά τη διέλευση της εμπορικής αμαξοστοιχίας με κατεύθυνση από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα, λίγο πριν τη σύγκρουσή της με την επιβατική αμαξοστοιχία. Η εταιρεία άμεσα δια του πληρεξούσιου δικηγόρου της και με δική της πρωτοβουλία, παρέδωσε στον εφέτη-ανακριτή όλα όσα ήδη είναι γνωστά ως παραδοθέντα στη Δικαιοσύνη, σε σχέση με την έρευνα που διεξάγεται.

Διαβάστε επίσης

ΝΔ για Ανδρουλάκη: Αυταπόδεικτη πλέον η εργαλειοποίηση της τραγωδίας των Τεμπών

ΠΑΣΟΚ σε ΝΔ: Βρίσκονται σε δεινή θέση γιατί οι πολίτες έχουν σοβαρή εναλλακτική επιλογή

Κούστας κατά Γιαννικοπούλου: Η σύγκρουση των πρώην συζύγων για τα «Τριαντάφυλλα» του Σαγκάλ αξίας 2 εκατ. ευρώ