ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στις δύο προσφυγές του που συζητήθηκαν σήμερα στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, ο ΔΣΑ κάνει λόγο για κατάφορη παραβίαση του Συντάγματος και ζητά να ακυρωθούν οι αποφάσεις για την αντικατάσταση και τον ορισμό του Αντιπροέδρου, του Αναπληρωτή Προέδρου και τριών τακτικών και αναπληρωματικών μελών της ΑΔΑΕ και του Προέδρου, του Αντιπροέδρου και έξι τακτικών μελών του ΕΣΡ.
Κατά τη συζήτηση στο ΣτΕ ο πρόεδρος του ΔΣΑ Δημήτρης Βερβεσός και ο ομότιμος καθηγητής Νίκος Αλιβιζάτος, υποστήριξαν ότι οι διορισμοί πραγματοποιήθηκαν κατά παράβαση του άρθρου 101Α του Συντάγματος για την επιλογή των μελών των συνταγματικά κατοχυρωμένων Ανεξαρτήτων Αρχών. Κι αυτό διότι οι διορισμοί έγιναν:
▪︎ Χωρίς προηγούμενη διαβούλευση με τα πολιτικά κόμματα για την επίτευξη της συνταγματικά απαιτούμενης ευρύτερης συναίνεσης, και
▪︎Χωρίς την τήρηση της προβλεπόμενης αυξημένης πλειοψηφίας τουλάχιστον των 3/5 των μελών της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής (άρθρο 101Α παρ. 2 του Συντάγματος), αφού η επιλογή των προσώπων έγινε με 16/27 ψήφους, ήτοι με 1 ψήφο λιγότερη από τις ελάχιστες συνταγματικά απαιτούμενες.
Από την άλλη πλευρά, οι νομικοί παραστάτες του Δημοσίου (ΝΚΣ) Αλεξάνδρα Δημητρακοπούλου (εκπροσώπησε τον Πρωθυπουργό), Γεωργία Μπουρδάκου (εκπροσώπησε τον υπουργό Δικαιοσύνης) και ο Σταύρος Σπυρόπουλος (εκπροσώπησε τον υπουργό Εσωτερικών), ζήτησαν την απόρριψη των αιτήσεων ακυρώσεως του ΔΣΑ.
Η Ολομέλεια του ΣτΕ επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφασή της.
Διαβάστε επίσης:
Τι αλλάζει με τον νέο δικαστικό χάρτη και γιατί αντιδρούν οι δικηγόροι
Βερβεσός: Ικανοποίηση για την ψήφιση του Νομοσχεδίου επέκτασης της Δικηγορικής ύλης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!