ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αυτό προβλέπεται σε σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο κρίθηκε νόμιμο από το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Συγκεκριμένα στο σχέδιο προβλέπεται ότι “για χρήσεις, οι οποίες απέχουν έως και 500 μέτρα από τον σταθμό μετρό, οι θέσεις στάθμευσης μειώνονται κατά ποσοστό 60%. Για χρήσεις, οι οποίες απέχουν: έως και 300 μέτρα από στάση τραμ, οι θέσεις στάθμευσης μειώνονται κατά ποσοστό 30%, ενώ από 301 μέτρα έως και 450 μέτρα από στάση τραμ, οι θέσεις στάθμευσης μειώνονται κατά ποσοστό 20% και από 451 μέτρα έως και 500 μέτρα από στάση τραμ, οι θέσεις στάθμευσης μειώνονται κατά ποσοστό 15%”.
Σύμφωνα με το σχέδιο Π.Δ., οι ρυθμίσεις αποσκοπούν «στην αύξηση της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε χρήσεις γης και πόλους έλξης σημαντικού αριθμού μετακινήσεων, κυρίως εργαζομένων, όπως είναι ο Μητροπολιτικός Πόλος Ελληνικού – Αγίου Κοσμά, μέσω της εφαρμογής παγιωμένων διεθνών πρακτικών και εμπειριών σε σχέση με τις πολιτικές στάθμευσης».
Η αναθεώρηση του ΣΟΑ -στο πλαίσιο αξιοποίησης του πρώην Αεροδρομίου Ελληνικού- αφορά στον αριθμό θέσεων στάθμευσης για κάθε κτιριακή χρήση πλην της κατοικίας στην περιοχή του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού.
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση που συνοδεύει το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, με την προτεινόμενη τροποποίηση σκοπείται να εφαρμοστούν οι διατάξεις του νεότερου περιβαλλοντικού νόμου 4685/2020 και ειδικά εκείνη με την οποία παρέχεται «η δυνατότητα καθορισμού του αριθμού των απαιτούμενων θέσεων στάθμευσης, σε όλες τις περιοχές που καλύπτονται από Τοπικά και Ειδικά Χωρικά Σχέδια, ΣΟΑ, ΕΣΧΑΣΕ και ΕΣΧΑΔΑ, ανά κάθε προβλεπόμενη κτιριακή χρήση και κατά παρέκκλιση των οριζόμενων στο Π.Δ. 111/2004, εφόσον διαπιστώνεται ότι το ακίνητο εξυπηρετείται από μέσα σταθερής τροχιάς σε ακτίνα 500 μέτρων από τον σταθμό των μέσων αυτών και η επιχειρούμενη ρύθμιση αιτιολογείται καταλλήλως από την απαιτούμενη κυκλοφοριακή μελέτη».
Ειδικότερα, επέρχεται «μείωση του αριθμού των θέσεων στάθμευσης ανάλογα με το βαθμό προσπελασιμότητας των μέσων μαζικής μεταφοράς και αφορά τόσο στα νέα κτίρια που πρόκειται να κατασκευαστούν στην έκταση του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού, κ.λπ.», όσο και όλες τις χρήσεις, πλην κατοικίας.
Οι προτεινόμενοι συντελεστές μείωσης του αριθμού των θέσεων στάθμευσης διαφοροποιούνται κατά ποσοστό με βάση τις ακόλουθες συνιστώσες ανάλογα:
α) Με το αν πρόκειται για χρήσεις που εξυπηρετούνται από σταθμό μετρό, το οποίο εμφανίζει, συγκριτικά, καλύτερο επίπεδο εξυπηρέτησης, ή από στάση τραμ, το οποίο χαρακτηρίζεται από χαμηλή επιβατική κίνηση και μειωμένη συχνότητα δρομολογίων σε σχέση με το μετρό και
β) Με την ακτινική απόσταση των χρήσεων από σταθμό μετρό ή στάση τραμ.
Σύμφωνα με τις διευκρινίσεις που παρασχέθηκαν από τους αρμόδιους κρατικούς φορείς, όπως αναφέρεται στο σχέδιο Π.Δ., οι διαφοροποιήσεις αυτές υπαγορεύθηκαν «από την ελκυστικότητα του κάθε μέσου, η οποία εξαρτάται από την ταχύτητά του, την επίδραση της κυκλοφορίας στην κίνησή του και την πυκνότητα των δρομολογίων», ενώ ελήφθη υπόψη σχετική κυκλοφοριακή μελέτη.
Το Ε΄ Τμήμα του ΣτΕ, που επεξεργάστηκε το σχέδιο, με την υπ΄ αριθμ. 53/2022 γνωμοδότησή του το έκρινε νόμιμο, κάνοντας ορισμένες παρατηρήσεις.
Διαβάστε επίσης
ΣτΕ: Συζητήθηκαν οι αιτήσεις ακύρωσης του προστίμου των 100 ευρώ για τους ανεμβολίαστους