ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Έχει μεταφερθεί στο νοσοκομείο σε σοβαρή κατάσταση.
Επίσης υπενθυμίζει ότι η Δευτέρα 25.10.2021 ο Δημήτρης Δαγκλής άφηνε την τελευταία του πνοή στο container terminal της ΣΕΠ/Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Είναι ένα ακόμη τραγικό προαναγγελθέν εργατικό δυστύχημα.
Στην ανακοίνωση του ο ΣΥΡΙΖΑ τονίζει επίσης τα εξής:
Ο τραυματίας λιμενεργάτης τηρούσε τα απαραίτητα ατομικά μέτρα προστασίας. Ωστόσο, οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι δεν είχε προηγηθεί έλεγχος ασφαλείας στο πλοίο. Ένα από τα πάγια αιτήματα των εργαζομένων είναι ο προληπτικός έλεγχος για τα μέτρα ασφαλείας στα πλοία, πριν ανέβουν οι λιμενεργατικές ομάδες για δουλειά σε αυτά. Αυτή η διαδικασία είναι κρίσιμη διότι κάθε πλοίο είναι ένα διαφορετικό περιβάλλον εργασίας.
Πριν από έξι μήνες διαπιστώναμε ότι οι αιτίες έχουν όνομα και υπεύθυνους
Έξι μήνες μετά και παρόλες τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, τις υποσχέσεις ΣΕΠ/Cosco και κυβέρνησης, ελάχιστα φαίνεται ότι έχουν βελτιωθεί. Οι αιτίες παραμένουν οι ίδιες, ίδιοι παραμένουν και οι υπεύθυνοι. και τις επαναφέρουμε.
Οι διαρκείς εξοντωτικοί ρυθμοί δουλειάς στο τέρμιναλ της ΣΕΠ/Cosco που προκαλούν μακροχρόνια κόπωση και επαγγελματικές ασθένειες στους εργαζόμενους.
Οι υπεργολαβίες και οι επισφαλείς σχέσεις εργασίας επιτρέπουν στην εργοδοσία να εκβιάζει τους εργαζόμενους και με το φόβητρο της απόλυσης επιβάλλουν τις άθλιες συνθήκες εργασίας.
Οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις εξυπηρετούν μόνο την αύξηση των κερδών και παράλληλα θέτουν σε κίνδυνο την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων.
Η επιλογή της εργοδοσίας να στέλνει εργαζόμενους με ελλιπή εκπαίδευση στο χώρο δουλειάς και η συνεχής «ανανέωση» του προσωπικού έχει κάνει τα μικροατυχήματα καθημερινότητα, που σημαίνει επιπλέον εργασιακό stress του συνόλου των εργαζομένων και κατά συνέπεια αυξάνει την επικινδυνότητα σε έναν ήδη επιβαρυμένο και δύσκολο χώρο εργασίας.
Η ανύπαρκτη επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας και τα ελλιπή μέτρα ασφάλειας στο τέρμιναλ.
Η απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να υποβαθμίσει την Επιθεώρηση Εργασίας και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς.
Η απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να καταργήσει την συνευθύνη αναθέτοντος και εργολάβου της εταιρείας σε περίπτωση υπεργολαβίας. Αποτέλεσμα, η κάθε ΣΕΠ/Cosco να είναι έξω από το κάδρο και η ευθύνη να περιορίζεται μόνο στις εργολαβικές εταιρείες. Η όποια αναφορά με διθυραμβικά σχόλια περιορίζεται στην αύξηση της κίνησης στο λιμάνι του Πειραιά και στην άνοδό του στη διεθνή κατάταξη των λιμανιών. Όμως οι λιμενεργάτες, οι πραγματικοί πρωταγωνιστές αυτής της επιτυχίας μένουν στο σκοτάδι και δουλεύουν κάτω από αυτές τις άθλιες συνθήκες.
Πρέπει να διερευνηθούν οι συνθήκες του ατυχήματος και να αποδοθούν άμεσα οι ευθύνες.
Πρέπει παράλληλα να αντιμετωπιστούν οι αιτίες του κακού για να μην υπάρξει άλλο τέτοιο δυστύχημα ή ατύχημα. Συγκεκριμένα:
· Να σταματήσουν οι υπεργολαβίες. Οι εργαζόμενοι να προσληφθούν απευθείας από την ΣΕΠ/Cosco με συμβάσεις πλήρους εργασίας
· Να συμφωνηθεί Γενικός Κανονισμός Προσωπικού με τους εκπροσώπους των εργαζομένων που να οριοθετεί και να ρυθμίζει τις εργασιακές σχέσεις και τις συνθήκες εργασίας στο τέρμιναλ
· Να λειτουργήσει Επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας με τη συμμετοχή εκπροσώπων των εργαζομένων
· Η Επιθεώρηση Εργασίας και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί να επιτελέσουν το ρόλο τους που είναι η προστασία των εργαζομένων από την εργοδοτική αυθαιρεσία
Εκφράζουμε τις ευχές μας για πλήρη ανάρρωση του τραυματία λιμενεργάτη και ζητάμε την διερεύνηση των αιτιών του εργατικού ατυχήματος
Στηρίζουμε τις διεκδικήσεις των λιμενεργατών στο container terminal της ΣΕΠ/Cosco στο λιμάνι του Πειραιά».
Διαβάστε επίσης: