ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε πλατεία πρότυπο για την ανακύκλωση μετατρέπεται η πλατεία στο Γκάζι, μπαίνοντας ήδη σε προοπτική μηδενικών απορριμμάτων και στοχεύοντας σε μείωσή τους σε ποσοστό άνω του 85% εντός λίγου χρόνου.
Ήδη 18 ειδικοί κάδοι διαχωρισμού απορριμμάτων 4 ρευμάτων έχουν τοποθετηθεί σε επιλεγμένα σημεία γύρω από την πλατεία στο Γκάζι, καθώς επίσης και στην πλατεία Κουλούρη και επτά καφέ κάδοι από τον δήμο Αθηναίων συμβάλουν στην συλλογή των οργανικών απορριμμάτων (τροφίμων) των 79 επιχειρήσεων καφεστίασης και όχι μόνο, που συμμετέχουν στις δράσεις του Zero Waste Future.
Μέχρι στιγμής τα αποτελέσματα, όπως αναφέρουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στελέχη του Δήμου Αθηναίων, είναι άκρως ενθαρρυντικά καθώς περίπου 180.000 κιλά ανακυκλώσιμων υλικών έχουν συλλεχθεί και είναι έτοιμα να αξιοποιηθούν για να δώσουν ζωή σε νέα προϊόντα, ενώ 110.000 πολίτες έχουν ευαισθητοποιηθεί και ενημερωθεί για θέματα ανακύκλωσης και κυκλικής οικονομίας. Μάλιστα, αναμένεται ο αριθμός τους να αυξηθεί σημαντικά τους επόμενους μήνες.
Παράλληλα στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας, καθημερινά ένα κινητό «πράσινο» σημείο και η ομάδα της Οικολογικής Εταιρείας Ανακύκλωσης επισκέπτονται 15 γνωστές πλατείες της Αθήνας, δίνοντας την ευκαιρία στους πολίτες να ζυγίζουν τα ανακυκλώσιμα υλικά τους και να κερδίζουν εκπτωτικά κουπόνια, που μπορούν να αξιοποιήσουν σε μια από τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις του προγράμματος στο Γκάζι.
Μέσα σε 20 ημέρες πάνω από 5.000 άτομα έχουν ενημερωθεί από το κινητό «πράσινο» σημείο στις γειτονιές της Αθήνας.
Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Νικόλαος Αβραμίδης, αντιδήμαρχος καθαριότητας και ανακύκλωσης του δήμου Αθηναίων: «Για εμάς στο δήμο Αθηναίων το 2021 είναι χρονιά ανακύκλωσης και η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών για τα οφέλη είναι καίριας σημασίας. Το πρόγραμμα Zero Waste Future που υλοποιεί ο δήμος σε συνεργασία με την Coca Cola, την Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης (ΕΕΑΑ) και την Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης (ΟΕΑ) στο Γκάζι έχει ήδη προσεγγίσει ένα σημαντικό αριθμό πολιτών όλων των ηλικιών, προκειμένου να κατανοήσουν και να υιοθετήσουν τη φιλοσοφία των μηδενικών απορριμμάτων».
«Παράλληλα», σύμφωνα με τον κ. Αβραμίδη, «το πρόγραμμα έχει ενισχύσει σημαντικά και την προσπάθεια που έχουμε ξεκινήσει για την διαχείριση των οργανικών απορριμμάτων από χώρους υγειονομικού ενδιαφέροντος με τη συμμετοχή πολλών επιχειρήσεων της περιοχής».
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιδήμαρχος καθαριότητας: «η προσδοκία μας, μέσα από πρωτοβουλίες μας αυτή, είναι να ξαναχτίσουμε μια σχέση εμπιστοσύνης των πολιτών με την ανακύκλωση, με απώτερο σκοπό να αυξήσουμε τα ποσοστά μας στην πόλη μας από περίπου στο 2,5% που ήταν το 2019 σε 5% το 2021 και 10% το 2022».
Συνολικά έως σήμερα, μέσα από τις δράσεις της κοινωνικής πλατφόρμας Zero Waste Future η οποία ξεκίνησε το 2018 πιλοτικά από τη Θεσσαλονίκη, περισσότεροι από 510 τόνοι ανακυκλώσιμων υλικών έχουν συλλεγεί καθώς και περισσότεροι από 480.000 πολίτες έχουν ενημερωθεί και ευαισθητοποιηθεί μέσω δράσεων εκπαίδευσης που επικεντρώνονται στην ανακύκλωση και τη 2η ζωή των πλαστικών απορριμμάτων.
Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Εύα Χιώτη, Public Affairs Manager της The Coca-Cola Company για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα: «Η Coca-Cola στην Ελλάδα πραγματοποιεί πρωτοβουλίες που θέτουν τη συνεργασία για τη βιώσιμη ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών στο επίκεντρο. Φέτος, σε συνεργασία με τον δήμο Αθηναίων, το Γκάζι αποκτά προοπτική μηδενικών απορριμμάτων και αποτελεί έμπρακτη απόδειξη του πως γίνεται πράξη το όραμά μας για Έναν Κόσμο χωρίς Απορρίμματα. Στο πλαίσιο αυτού του οράματος, το διάστημα αυτό βρίσκεται στον αέρα η νέα μας καμπάνια επικοινωνίας “Κάθε άδειο μπουκάλι έχει αξία”, μέσα από την οποία θέλουμε να συμβάλλουμε ενεργά στην εθνική προσπάθεια της χώρας μας για αύξηση της ανακύκλωσης ως προς τις πλαστικές φιάλες ποτών μίας χρήσης σε ποσοστό 77% ως το 2025 και 90% ως το 2029».
Υπενθυμίζεται, άλλωστε ότι στις αρχές Ιουλίου 2021 σταμάτησε η διακίνηση πολλών πλαστικών μιας χρήσης, ενώ πριν λίγες ημέρες ανακοινώθηκε το νέο νομοσχέδιο για τη διαχείριση αποβλήτων, το οποίο μεταξύ άλλων προβλέπει: α) τη μείωση των αποβλήτων τροφίμων κατά 30% έως το 2030 σε σχέση με το 2022, ιδίως με την ενθάρρυνση της χρήσης αδιάθετων τροφίμων κατάλληλων για ανθρώπινη κατανάλωση, με την παροχή κινήτρων για τη δωρεά τους ή περαιτέρω με την προώθηση της χρήσης τους ως ζωοτροφής, β) την υποχρεωτική χωριστή συλλογή των ανακυκλώσιμων υλικών σε χώρους συνάθροισης πολιτών, γ) την υποχρέωση για χωριστή συλλογή των αποβλήτων τροφίμων στην εστίαση.
Στη χώρα μας πάνω από 110.000 επιχειρήσεις ανήκουν στον κλάδο HORECA, ενώ σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Οικολογικής Εταιρείας Ανακύκλωσης, πάνω από το 25% των απορριμμάτων προέρχονται από τις επιχειρήσεις καφεστίασης και φιλοξενίας. Είναι αυτονόητο ότι η συμβολή των επιχειρήσεων αυτών αναμένεται να είναι καθοριστική στην αύξηση των ποσοστών ανακύκλωσης και τη δραστική μείωση των πλεονασμάτων τροφίμων μέσω της συστηματικής καταγραφής και παρακολούθησης.
Το Zero Waste Future Γκάζι σχεδιάστηκε για να συμβάλλει στην αύξηση των ποσοστών ανακύκλωσης στην περιοχή και την εκπαίδευση των επαγγελματιών και ιδιοκτητών επιχειρήσεων HoReCa σε θέματα πρόληψης, ανακύκλωσης και κυκλικής οικονομίας. Πλέον το πρόγραμμα έχει περάσει στη δεύτερη φάση υλοποίησής του η οποία θα διαρκέσει ως το τέλος Ιουλίου 2021 και προβλέπεται να συνεχιστεί και στο 2022.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike