ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Περιεχόμενα
Την τελευταία πενταετία με όπλο τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης, έχει γίνει τεράστια προσπάθεια από την κυβέρνηση αλλά και από τους φορείς να αλλάξουν το δημόσιο, με στόχο το 2026 να είναι πλήρως ψηφιοποιημένο.
Αυτή την άποψη εξέφρασε τόσο ο πρώην υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης (που πρώτος πήρε τη σκυτάλη) όσο και ο νυν Δημήτρης Παπαστεργίου που ανέλαβε μετά τις περσινές εκλογές. Όλα πρέπει να γίνονται ψηφιακά, η Ελλάδα πρέπει να τρέξει και οι υπηρεσίες να είναι ψηφιακές, να καταργηθεί η γραφειοκρατία, να καταργηθούν πολλά πιστοποιητικά και όλα να γίνονται από μία πλατφόρμα, εύκολα και γρήγορα.
Το gov.gr
Το Gov.gr, που τέθηκε σε λειτουργία το 2020 από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αποτελεί την ενιαία ψηφιακή πύλη της δημόσιας διοίκησης στην Ελλάδα. Στόχος του είναι η απλοποίηση της πρόσβασης των πολιτών και των επιχειρήσεων σε ψηφιακές υπηρεσίες, εκσυγχρονίζοντας παράλληλα τον τρόπο λειτουργίας του Δημοσίου.
Tο Gov.gr προσφέρει πλήθος ψηφιακών υπηρεσιών όπως έκδοση πιστοποιητικών (π.χ. γέννησης, γάμου), πληρωμή φόρων και τελών, υποβολή αιτήσεων, κλείσιμο ραντεβού, και πολλά άλλα. Η πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες γίνεται μέσω μίας μόνο ταυτοποίησης, είτε με τους κωδικούς Taxisnet, είτε με τους κωδικούς web banking. Η πλατφόρμα προσαρμόζεται στις ατομικές ανάγκες κάθε χρήστη, εμφανίζοντας μόνο τις υπηρεσίες που τον αφορούν.
Εκτός από τις ψηφιακές υπηρεσίες, το Gov.gr περιλαμβάνει και ψηφιακές πλατφόρμες, όπως ψηφιακά έγγραφα gov.gr για την έκδοση ψηφιακών υπεύθυνων δηλώσεων, εξουσιοδοτήσεων, βεβαιώσεων εγγράφων και συμφωνητικών.
Παράλληλα υπάρχει το gov.gr wallet στο οποίο την αστυνομική ταυτότητα, το δίπλωμα οδήγησης, την ψηφιακή κάρτα της ΔΥΠΑ, τον φάκελο αυτοκινήτου (MyAuto), την ακαδημαϊκή ταυτότητα την κάρτα δακτυλίου και την κάρτα αναπηρίας.
Επίσης πλέον είναι διαθέσιμη στο στο ψηφιακό πορτοφόλι, η Ασφαλιστική Ικανότητα με στόχο τη συνεχή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους ασφαλισμένους του e-ΕΦΚΑ. Με αυτόν τον τρόπο, οι ασφαλισμένοι του e-EΦΚΑ θα έχουν ανά πάσα στιγμή στη διάθεσή τους, μέσω του Gov.gr Wallet, την πληροφορία της ασφαλιστικής ικανότητας των ιδίων και των έμμεσων μελών που ασφαλίζονται από αυτούς, καθώς και την ημερομηνία λήξης αυτής, ώστε να προβαίνουν εγκαίρως στις απαραίτητες ενέργειες για την ανανέωσή της.
Όπως είπε πρόσφατα ο κ. Παπαστεργίου, μέσα στον Ιούλιο θα βγουν οι πρώτες εφαρμογές που αφορούν τις εταιρείες ενέργειας, τηλεπικοινωνιών, ενοικιάσεων.
Κτηματολόγιο
Το Νέο Κτηματολόγιο, που υλοποιείται από το Ελληνικό Κτηματολόγιο, αποτελεί ένα εκτεταμένο έργο με στόχο την ολοκληρωμένη κτηματογράφηση της Ελλάδας, η ολοκλήρωση του οποίου αποτελεί προσωπικό στοίχημα του υφυπουργού Κωνσταντίνου Κυρανάκη. Η υλοποίησή του φέρνει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο διαχειριζόμαστε την ακίνητη περιουσία μας, προσφέροντας πολλαπλά οφέλη τόσο στους πολίτες όσο και στο κράτος.
Δημιουργεί ένα ενιαίο και αξιόπιστο κτηματολογικό σύστημα για όλη την Ελλάδα, αντικαθιστώντας τα παλαιά και αποσπασματικά κτηματολογικά βιβλία ενώ βασίζεται σε σύγχρονες μεθόδους χαρτογράφησης και τεχνολογίες, εξασφαλίζοντας ακριβείς και λεπτομερείς καταγραφές των ακινήτων.
Παράλληλα τρέχει και η ψηφιοποίηση των υποθηκοφυλακείων που αποσκοπεί στη μείωση της γραφειοκρατίας και τη βελτίωση των υπηρεσιών προς τους πολίτες. Μέχρι σήμερα, περισσότερες από 50 εκατομμύρια σελίδες χαρτιού έχουν ψηφιοποιηθεί, προσφέροντας έναν αποδοτικό και διαφανή τρόπο διαχείρισης των αρχείων.
Παράλληλο το Κτηματολόγιο θα είναι ο πρώτος φορέας του ελληνικού Δημοσίου που θα χρησιμοποιήσει τεχνητή νοημοσύνη. Ο στόχος της Κυβέρνησης είναι να ολοκληρωθεί η ψηφιοποίηση των υποθηκοφυλακείων μέχρι το τέλος του 2025, επιτρέποντας σε όλη την Ελλάδα να επωφεληθεί από αυτήν την αλλαγή.
Ψηφιακός φάκελος
Ο ψηφιακός φάκελος είναι ακόμα μία πρωτοποριακή εφαρμογή, η οποία εφαρμόζεται σε διάφορους τομείς της κοινωνικής ζωής και αναμένεται να βοηθήσει τα μέγιστα στη σχέση πολίτη-δημοσίου.
Ο Ψηφιακός Φάκελος Μεταβίβασης Ακινήτου είναι μια νέα υπηρεσία του gov.gr που όμως ενοποιεί και απλοποιεί τις διαδικασίες μεταβίβασης κτηματογραφημένων ακινήτων. Με τη λειτουργία του ψηφιακού φακέλου μεταβίβασης ακινήτου, τα συμβόλαια θα κατατίθενται σε ψηφιακό αρχείο (σε μορφή PDF με ηλεκτρονική υπογραφή από τον συμβολαιογράφο) μαζί με την περίληψη της μεταγραφής.
Όλα τα απαραίτητα έγγραφα των συμβαλλόμενων θα αντλούνται από το gov.gr για να αποτρέπονται λάθη. Στο υπουργείο τονίζουν το μόνο που αλλάζει είναι ότι η πολιτεία αντί να παραλαμβάνει έγχαρτα συμβόλαια, θα υποδέχεται μόνο ψηφιακά αντίγραφα συμβολαίων.
Παράλληλα έρχεται και ο ψηφιακός φάκελος υγείας, στον οποίο θα έχουν πρόσβαση όλοι οι πολίτες. Με τον ψηφιακό φάκελο θα μπορούν να βλέπουν τα φάρμακα που έχουν λάβει μέσα από τη συνταγογράφηση, τις εξετάσεις που έχουν κάνει, τις νοσηλείες, τις επεμβάσεις αλλά και όλα τα ιατρικά δεδομένα τα οποία θα τους συνοδεύουν σε κάθε τους επαφή με το σύστημα υγείας.
Την πρόσβαση στα στοιχεία του ιατρικού τους φακέλου, θα μπορούν να τη δίνουν και σε επαγγελματίες του κλάδου της Υγείας, είτε σε ιδιώτες γιατρούς, είτε σε γιατρούς κέντρων υγείας και νοσοκομείων, γεγονός που θα διευκολύνει τις διαγνώσεις και τις θεραπείες.
Έρχεται και ο προσωπικός αριθμός
Παράλληλα θέμα χρόνου θεωρείται η έναρξη της διαδικασίας απόκτησης του Προσωπικού Αριθμού από τους πολίτες, του νέου αριθμού που θα αντικαταστήσει» το ΑΦΜ και το ΑΜΚΑ στις συναλλαγές τους με το Δημόσιο, με στόχο τον περιορισμό της γραφειοκρατίας.
Το Προεδρικό Διάταγμα που ορίζει τη διαδικασία χορήγησης του Προσωπικού Αριθμού έχει λάβει την έγκριση του ΣτΕ και μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ώστε να εκκινήσει η διαδικασία απόκτησής του από τους πολίτες, μέσα από ειδική πλατφόρμα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Ο Προσωπικός Αριθμός (ΠΑ) θα αφορά το σύνολο των πολιτών, συμπεριλαμβανομένων των ανηλίκων και θα αποτελείται από 12 αλφαριθμητικά στοιχεία εκ των οποίων τα 9 θα είναι το ΑΦΜ μας. Τα άλλα τρία, μέρος των οποίων θα επιλέγονται από τον ίδιο τον πολίτη, θα προστεθούν κατά την επίδοσή του από την σχετική πλατφόρμα myinfo.
Διαβάστε επίσης:
Έρχεται το Wi-Fi στους σταθμούς του μετρό
Δημήτρης Παπαστεργίου: Η χώρα μας αποκτά 15 νέους μικροδορυφόρους