Αναζητούν ασφάλεια, χαλάρωση και διασκέδαση, περισσότερο από πριν
Η MINDHAUS, εταιρία στρατηγικής τουριστικού marketing και μέλος της V+O Greece, σε συνεργασία με το Pollfish, DIY ερευνητική πλατφόρμα, απέκτησαν πληροφορίες και insights μέσω πρωτογενούς, ποσοτικής έρευνας, αναφορικά με τις ταξιδιωτικές τάσεις, όπως αυτές επηρεάζονται και διαμορφώνονται λόγω Covid-19.
Σε δείγμα 2.750 ερωτώμενων, σε ορισμένες από τις πλέον σημαντικές αγορές του Ελληνικού τουρισμού, τις ΗΠΑ, τη Μεγάλη Βρετανία, την Γερμανία, την Γαλλία και την Ιταλία, διερευνήθηκαν οι συμπεριφορές και οι προθέσεις τους σε ό,τι αφορά στα διεθνή ταξίδια αναψυχής.
Το 37,9% των ερωτώμενων δήλωσε ότι είναι διατιθέμενοι να ταξιδέψουν ξανά, μόλις αρθούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί και θα ενημερώνονται συνεχώς για την υγειονομική κατάσταση, όσο σχεδιάζουν το ταξίδι τους. Ένα πρόσθετο και πολλά υποσχόμενο 28,1% δήλωσε ότι, με την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών, θα προγραμματίσουν εκείνο το ταξίδι αναψυχής που ονειρευόντουσαν όλο αυτόν τον καιρό.
Παρόλο που όλοι οι ερωτώμενοι της έρευνας προσδιόρισαν την ανακάλυψη εμβολίου ως τον πρώτο παράγοντα για να ξεκινήσουν τα διεθνή ταξίδια, το παραπάνω 66% των ερωτώμενων δήλωσε ότι θεωρεί εξίσου σημαντικά τα σαφή υγειονομικά πρωτόκολλα κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων (11,8% των απαντήσεων), τους προορισμούς που διαχειρίστηκαν αποτελεσματικά την κρίση του Covid-19 (11,7% των απαντήσεων), καθώς και την πραγματοποίηση τεστ ανίχνευσης Covid-19 πριν από την πτήση.
Η ομάδα αυτή, επίσης, θεωρεί φέτος την ασφάλεια, την χαλάρωση, την ξεγνοιασιά και την διασκέδαση περισσότερο σημαντικές σε σχέση με τις περσινές διακοπές τους, ακόμα και από το Προσιτό Κόστος. Πρόσθετα, αξιολογούν περισσότερο από πέρυσι, το αίσθημα ανακάλυψης (Γαλλία) και περιπέτειας (ΗΠΑ) για το επόμενο διεθνές τους ταξίδι.
Σύμφωνα με την έρευνα και για την ίδια ομάδα ταξιδιωτών, η Γαλλία (55%), η Μεγάλη Βρετανία (55%) και η Γερμανία (62%) είναι περισσότερο έτοιμες να ξεκινήσουν τα διεθνή ταξίδια, καθώς τα ανάλογα ποσοστά των ερωτώμενων δήλωσαν ότι προτίθεται να ταξιδέψουν στο εξωτερικό εντός του 2020.
«Παρόλο που η κατάσταση για το επόμενο τρίμηνο φαίνεται γενικά δυσμενής, βλέπουμε ότι 2 στους 3 ταξιδιώτες να θέλουν πραγματικά να ξεκινήσουν τα ταξίδια αναψυχής στο εξωτερικό, μόλις αρθούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί και δεν θα περιμένουν την ανακάλυψη εμβολίου για να το κάνουν. Αντιλαμβανόμαστε, επίσης, ότι, εκτός από την ασφάλεια, αναζητούν εμπειρίες χαλάρωσης, ξεγνοιασιάς και διασκέδασης, ακόμα περισσότερο από πριν». δήλωσε ο Θεόφιλος Κυρατσούλης, Γενικός Διευθυντής της MINDHAUS.
«Mε βάση τα δεδομένα αποδεικνύεται ότι η Ελλάδα κατέχει τα βασικά εκείνα στοιχεία στο μυαλό των ταξιδιωτών, που την καθιστούν τον πιο ελκυστικό προορισμό της Μεσογείου για το επόμενο τρίμηνο, ιδιαίτερα για συγκεκριμένα τμήματα της αγοράς, και μέσα στους πιο ελκυστικούς μεσοπρόθεσμα, κάτι εξαιρετικά χρήσιμο στη στρατηγική και στο marketing για το στάδιο της ανάκαμψης».
«Γνωρίζουμε πόσο σημαντικά είναι τα δεδομένα για τις επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια του Covid-19, ειδικότερα για τους τομείς που έχουν επηρεασθεί περισσότερο, όπως τα ταξίδια και ο τουρισμός», είπε ο John Papadakis, CEO του Pollfish, «Σαν ένα πρωτοπόρο εργαλείο έρευνας, χαιρόμαστε που μπορούμε να προσφέρουμε σε βάθος πληροφόρηση για να υποστηρίξουμε τον τομέα αυτό να επανέλθει στις προηγούμενες του επιδόσεις».
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις 13 & 14 Μαΐου 2020 και απευθύνθηκε σε άτομα άνω των 18 ετών, που είχαν σχεδιάσει τουλάχιστον ένα ταξίδι αναψυχής στο εξωτερικό για το 2020. Είχε ως στόχο να κατανοήσει – μεταξύ άλλων – την πρόθεση των ξένων ταξιδιωτών να ταξιδέψουν ξανά στο εξωτερικό και πότε, πώς έχει επηρεαστεί ο διαθέσιμος προϋπολογισμός τους, με ποιον θα ταξιδέψουν, με τι είδους ταξιδιωτικό περιεχόμενο έχουν αλληλεπιδράσει κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τι είδους εμπειρία θα αναζητήσουν στο επόμενο ταξίδι τους και ποιες χώρες σκοπεύουν να επισκεφθούν για αναψυχή με έμφαση στη Μεσόγειο και στην Ελλάδα.
Η MINDHAUS είναι εταιρία στρατηγικής τουριστικού marketing και μέλος της V+O Greece. Η MINDHAUS έχει ως στόχο την ανάπτυξη, διαχείριση και προώθηση προορισμών, οργανισμών, brands και επιχειρήσεων προκειμένου να απευθυνθούν αποτελεσματικά στην Οικονομία των Επισκεπτών.