«Αποαποικιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς» χαρακτήρισε το συντηρητικό βρετανικό περιοδικό Spectator το αίτημα για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα με προκλητικό του δημοσίευμα.

Ο Βρετανός ιστορικός Ζαρέερ Μασάνι απορρίπτει το πάγιο αίτημα της Ελλάδας, υπογραμμίζοντας ότι η νομιμότητα των ελληνικών θέσεων είναι «τουλάχιστον αμφίβολη», ενώ παρουσιάζει τον Έλγιν ως «σωτήρα» των «παραμελημένων» γλυπτών.

1

Παράλληλα, ο ιστορικός κρίνει ότι σε περίπτωση «δανείου», η Ελλάδα δε θα επιστρέψει ποτέ τα γλυπτά, ενώ χαρακτηρίζει την αρχαιοκαπηλία του Έλγιν ως «νόμιμη αγοραπωλησία».

«Καταρχάς, δεν υπάρχει ένδειξη ότι ο πληθυσμός της νεότερης Ελλάδας, έπειτα από 2.500 χρόνια, μπορεί βάσιμα να ισχυριστεί την καταγωγή του είτε από τους σκλάβους που έφτιαξαν τα έργα είτε από τους Αθηναίους ηγέτες που τα παρήγγειλαν», γράφει, υποστηρίζοντας ότι λόγω της.. μετανάστευσης οι πληθυσμοί δεν μπορούν να ισχυριστούν καμία εθνοτική ή γεωγραφική συνέχεια με την αρχαιότητα.

Έπειτα, ο «ιστορικός» θέτει το ζήτημα της προβολής των μαρμάρων και των επισκεπτών των δύο μουσείων, καθώς το Βρετανικό Μουσείο το επισκέπτονται καθημερινά έξι εκατομμύρια θεατές σε σχέση με τα δύο εκατομμύρια που επισκέπτονται το μουσείο της Ακρόπολης.

Σαφώς για ένα μουσείο που συντηρείται από εκθέματα άλλων λαών, η… «νόμιμη αγοραπωλησία» τους θεωρείται σωτήρια λύση, ακόμα κι αν το μνημείο του Παρθενώνα υπάρχει στον βράχο της Ακρόπολης των Αθηνών. Με βάση το δημοσίευμα του Spectator, μήπως να μεταφερθεί όλη Ακρόπολη των Αθηνών στο Βρετανικό Μουσείο;

 

Διαβάστε επίσης:

Γλυπτά του Παρθενώνα: Ποιος μας κοροϊδεύει;