Με τη δημιουργία  60 δομών campus, rebranding στον θεσμό των ΙΕΚ, ψηφιακή πύλη που θα ενημερώνει τους αποφοίτους για κενές θέσεις εργασίες σε εταιρείες, επαγγελματικό προσανατολισμό και  χρηματοδότηση άνω των 120 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης επιχειρεί ο υπουργός Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης να αναμορφώσει το τοπίο στην Επαγγελματική Εκπαίδευση.

«Θέλουμε να καταστήσουμε την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση πρώτη, ελκυστική και αξιόπιστη επιλογή για πολλούς νέους μας», ανέφερε κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου, το οποίο αναμένεται σύντομα να ψηφιστεί στη Βουλή, χαρακτηρίζοντας ως «αυτονόητη» την ψηφιοποίηση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

1

Νέες δομές

Το νομοσχέδιο, που παρουσιάστηκε χθες  από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον κ. Κυριάκο Πιερρακάκη προβλέπει τη δημιουργία πολυδύναμων σχολικών συγκροτημάτων, τα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΕΕΚ) στα οποία θα λειτουργούν υπό την ίδια σκέπη οι Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (ΕΣΚ), τα ΕΠΑΛ και τα ΙΕΚ, τα οποία μετονομάζονται σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ).

Η δομή θα διοικείται από τις επιμέρους διευθύνσεις με επικεφαλής τον Οργανωτικό Συντονιστή, μία νέα θέση, με τετραετή θητεία που στόχο θα έχει την εποπτεία των επιμέρους εκπαιδευτικών μονάδων και την εφαρμογή του τριετούς στρατηγικού σχεδίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης.

Η διασύνδεση των μονάδων στόχο έχει την συνεργασία και την «εκπαιδευτική» συνέχεια μεταξύ των διαβαθμίσεων στην Επαγγελματική Εκπαίδευση –από το επίπεδο 3 έως το επίπεδο 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων- ώστε να παρέχονται στους σπουδαστές οι κατάλληλες δεξιότητες, που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς εργασίας.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η περίπτωση του Περάματος, στην οποία βρίσκεται η Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Το ΚΕΕΚ που θα δημιουργηθεί εκεί θα περιλαμβάνει το Πρότυπο ΕΠΑΛ Περάματος, το ΙΕΚ Περάματος (το οποίο αναμένεται να ιδρυθεί) και την  Επαγγελματική Σχολή  Κατάρτισης.

 

Κυριάκος Μητσοτάκης και Κυριάκος Πιερρακάκης

 

 

Οι ειδικότητες που θα υποστηριχθούν από το νέο ΙΕΚ και το αντίστοιχο Εργαστηριακό Κέντρο θα αφορούν τις θέσεις υπαλλήλων Εργαλειομηχανών, υπαλλήλων Αποθήκης και Συστημάτων Εφοδιασμού, Τεχνικών Αυτοματισμού, θέσεις εργασίας που συνδέονται άμεσα με τις ανάγκες της τοπικής οικονομίας και με αυξημένη ζήτηση.

Στον ίδιο χώρο θα λειτουργεί και Γραφείο Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.) το οποίο θα καταγράφει τις κενές θέσεις εργασίας στις τοπικές επιχειρήσεις και θα ενημερώνει μέσω ψηφιακής πλατφόρμας τους ενδιαφερόμενους σπουδαστές ή αποφοίτους.

Ψηφιακή πύλη

Κάθε νέα δομή campus θα έχει ένα γραφείο  Σταδιοδρομίας, το οποίο θα λειτουργεί και ψηφιακά.  Σε αυτή θα υπάρχουν πληροφορίες για τις ειδικότητες των εκπαιδευτικών δομών, τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε επίπεδο δήμου και κοινότητας αλλά και αναγγελίες για κενές θέσεις εργασίας.

Με γνώμονα την αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων προβλέπεται η λειτουργία της Ψηφιακής Πύλης Ενημέρωσης των Γραφείων Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.). Εκτός από διασύνδεση των αποφοίτων με την αγορά εργασίας, η πλατφόρμα θα διαθέτει  στατιστικά στοιχεία για την επαγγελματική εξέλιξη και αποκατάσταση των αποφοίτων.

Πιερρακάκης: Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

Ο υπουργός Παιδείας κ. Κυριάκος Πιερρακάκης αναφέρθηκε στην δήλωσή του για το νομοσχέδιο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στις βασικές δομές που ιδρύονται αλλά και στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της.

Ειδικότερα ανέφερε:

«Με το σχέδιό μας θεσμοθετούμε τη συνύπαρξη στον ίδιο χώρο (campus) τουλάχιστον μίας δομής εκπαίδευσης, μία δομής κατάρτισης και ενός εργαστηριακού κέντρου, με στόχο την ανάπτυξη συνεργειών μεταξύ των διαφορετικών επιπέδων και την ολιστική προσέγγιση της μάθησης.

Επιπλέον, επεκτείνουμε σε όλα τα ΕΠΑΛ τις καινοτομίες που εφαρμόστηκαν με επιτυχία τα τελευταία χρόνια στα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια, αναδεικνύοντας τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Αναδιαμορφώνουμε τα Εργαστηριακά Κέντρα αντιμετωπίζοντας τη θεωρία και το εργαστήριό της ως ενιαία μαθησιακή ενότητα και τα εξοπλίζουμε με νέες οργανωτικές και διοικητικές αρχές που διευκολύνουν τη λειτουργία τους – καθώς και με νέο εξοπλισμό.

Περαιτέρω, ενισχύουμε το περιφερειακό σκέλος της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, ενισχύοντας τη λειτουργία και τις αρμοδιότητες  των 15 Συμβουλίων Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας, υλοποιώντας την αποκέντρωση στη λήψη αποφάσεων.

Προβαίνουμε σε μια ριζική αναδιάρθρωση των ΙΕΚ, μετονομάζοντάς τα σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης, προσθέτοντας 130 νέους οδηγούς κατάρτισης και δίνοντας μεγάλη έμφαση στην επαγγελματική ανάπτυξη και συμβουλευτική.

Και τέλος, με την ενιαία ψηφιακή πύλη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης συγκεντρώνουμε σε ένα σημείο όλα όσα αφορούν στον εκπαιδευόμενο πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το πέρας των σπουδών του.

Η κατεύθυνση του Πρωθυπουργού και στόχος των παρεμβάσεών μας είναι να απελευθερώσουμε όλες τις δυνατότητες που είδαμε σήμερα στο 1ο Πρότυπο ΕΠΑΛ Περάματος, καθιστώντας την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση πρώτη, ελκυστική και αξιόπιστη επιλογή για πολλούς νέους μας».

Διαβάστε επίσης:

Πιερρακάκης: Στα… θρανία 100.000 Ελληνες για εκπαίδευση σε ψηφιακές δεξιότητες

Μη Κρατικά Πανεπιστήμια: Πώς θα λειτουργούν, πώς θα παίρνουν άδεια, οι προϋποθέσεις εγγραφής

Πιερρακάκης: Ανοιχτό Σχολείο, αποδεσμευμένο από κρατικό μονοπώλιο, ελεύθερο πανεπιστήμιο και Ανώτερη Επαγγελματική Κατάρτιση